Megújult a Fóti úti és a szegedi METRO áruház

A professzionális vevők igényeire reagálva, és az új többcsatornás nagykereskedelmi modell alkalmazásának szellemében alakítja át hazai áruházait a METRO.

A márciusban átadott budakalászi mintaprojekt után 2022. novemberétől két újabb áruház, a szegedi és a kelet-pesti METRO kezdheti meg magasabb hatékonyságú, kiemelt termékelérhetőséget és profi vásárlói élményt nyújtó működését.

 

Új stratégia 2021-től

A METRO nemzetközi cégcsoportja 2021-ben alapozta meg új üzleti stratégiáját, melyet a magyar leányvállalat a hazai viszonyokra igazítva adaptált. Az új stratégia fókuszában a két legfontosabb vevőcsoport, a vendéglátóipari és a kiskereskedői vásárlók jobb kiszolgálása áll, vállalati oldalról pedig a hatékonyság és a folyamatok egyszerűsítése volt a prioritás.  Ezt a célt szolgálják az áruházak – kiemelten a vevőtér – átalakulása mellett a kiszállítási üzletág bővítése, az online piactér kiterjesztése, valamint a digitális jelenlét és szolgáltatások körének növelése is.

 

Vevőtér átalakítás és energiahatékonyság több szinten

A vevőtér kialakítását érintő átalakításokat az energiahatékonysági és korszerűsítési beruházásokkal együtt végezték el oly módon, hogy technikailag egyetlen napra se kelljen bezárnia az áruházaknak, miközben a lehető legrövidebb idő alatt, a vásárlók lehető legkisebb zavarásával menjen végbe a folyamat.

A vásárlói útvonal lerövidült, szélesebb közlekedőfolyosók szolgálják a kényelmes nagybani vásárlást. A vásárlói igényekhez igazítva az áruházi térben nagyobb lett az élelmiszereket kínáló terület. A termékelhelyezéseket a nagykereskedelmi jelleghez igazították: ez 30-40%-kal több raklapos kihelyezést, a polcok nagyobb kiszerelésű termékekkel, egységcsomagokkal való feltöltését, és új árazási politika érvényesítését is jelentette.

A közös ki- és bejárat kialakításával a vevőszolgálat és kassza terület egy térbe került, s ez a változás a hatékonyság mellett – vevőfogadó munkatárs alkalmazásával – egy bizalomtelibb, mélyebb üzleti kommunikációra is lehetőséget ad.

A Fóti úton található METRO áruház átalakulása különösen látványos volt: a 10.000 négyzetméteres komplexum merőben új, letisztult megjelenést kapott, de Szegeden is jól látható a professzionális vevők felé való nyitás.

Az átalakulás egyben üzenet is: a METRO szakít korábbi kereskedelmi és marketing gyakorlatával, és nagykereskedelmi csúcsokra tör.

 

A nagykereskedelem új korszaka

„Új fejezetet nyitunk a nagykereskedelem történetében. A jövőben a szektor megkerülhetetlen kulcsszereplője lesz a METRO, s készen állunk arra, hogy vendéglátóipari, kiskereskedelmi, kisvállalkozó és irodai ügyfeleinket támogassuk szolgáltatásainkkal a kihívásokkal teli gazdasági környezetben. Nagy hatékonyságú raktáráruházaink mellett az ő érdekeiket szolgálják digitális megoldásaink és kiszállító üzletágunk fejlesztése is.” – foglalta össze a vállalat céljait  Thierry Guillon-Verne, a METRO vezérigazgatója a kelet-pesti egység átadásán.

Majd hozzátette, hogy partnereik számíthatnak arra, hogy az alapvető cikkekből piacvezető termékelérhetőséggel rendelkeznek majd, a most 3700 cikkből álló „Többet olcsóbban” termékek körét pedig jövő év elejétől tovább bővítik.

 

 

 

Forrás: METRO / Turizmus Online


Csehországi borturisztikai konferencia – magyar résztvevőkkel

Csehországi borturisztikai konferencia – magyar résztvevőkkel 

Három magyar résztvevő a mikulovi Nemzetközi Borturizmus Konferencián.
Etyek nagyra törő terve: felkerülni a világ pezsgő térképére

Etyek nagyra törő terve: felkerülni a világ pezsgő térképére 

Az Etyeki Pezsgő hivatalosan eredetvédett státuszt kapott.
Terített asztal a Balatonnál – gasztro-évadnyitó Tihanyban

Terített asztal a Balatonnál – gasztro-évadnyitó Tihanyban 

Hagyományteremtő„Balaton Expo”-n jelent meg a régió kínálata a Balaton asztalán.
Fontos termék a vendéglátóipar szereplőinek

Fontos termék a vendéglátóipar szereplőinek 

Új névvel és telephelyen, kibővített termékportfólióval és nemzetközi terjeszkedéssel folytatja működését Magyarország vezető újrahasználati rendszere, a Cup Revolution.
Felvásárolták az albán Spar-hálózatot

Felvásárolták az albán Spar-hálózatot 

Koszovó legnagyobb kiskereskedelmi hálózata, a Viva Fresh Store felvásárolta a Spar Albánia üzleteit a helyi Balfin befektetési csoporttól.
Balatoni vörösborokat díjaztak Berlinben

Balatoni vörösborokat díjaztak Berlinben 

Ki mondta, hogy a balatonfüredi borvidék kizárólag fehérborok készítéséhez kiváló terület?
Itthon újabb szarvasmarhatelepen jelent meg a ragadós száj- és körömfájás

Itthon újabb szarvasmarhatelepen jelent meg a ragadós száj- és körömfájás 

Az első tünetek kedden jelentkeztek a Levél településen található, 3000 egyedet számláló szarvasmarha-állományban.
Jön egy stílusos villásreggeli

Jön egy stílusos villásreggeli 

Stílusos Vidéki Villásreggeli Fesztivál és majális- egy igazán ragyogó program a gasztronómia és az utazás szerelmeseinek.
Megújult étlappal vár az etyeki birtok

Megújult étlappal vár az etyeki birtok 

Defend Márk séf és csapata tálalásában mutatják be a friss ötletekre és szezonális alapanyagokra épülő megújult étlapot.
Zenés-táncos estek a Gundelben

Zenés-táncos estek a Gundelben 

Hagyományélesztés modern köntösben: áprilistól zenés-táncos estek a Gundelben.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.