Október első vasárnapján a barista szakma színe-java, 10 kiállító stand, nyüzsgő, kozmopolita hangulat fogadta a látogatókat a főváros egyik legnépszerűbb szórakozóhelyén, az Akvárium Klubban, valamint annak verőfényes teraszán. A rendezvény egész nap várta a kezdő és tapasztaltabb kávéínyenceket egy világkörüli felfedezésre, ahol filteres kávéeszközöket, kávés kiegészítőket, valamint egy forradalmi újdonságszámba menő eszpresszó gépet, de akár a nosztalgikus dugattyús kávégépet is megcsodálhatták az érdeklődők.
A nap folyamán több mint 1000 vendég fordult meg a helyszínen, akik nagyságrendileg 40 kg kávét kóstoltak, mintegy 5000 kávéadagban, eszpresszó és filterkávé formájában egyaránt. Egyértelműen elmondható, hogy a Kávé Napja eseményt hatalmas érdeklődés kísérte, folytatás pedig márciusban lesz, a KávéBár Bazár 2018 rendezvényen.
Az eseményen kiállítók voltak a La Marzocco Hungary, a 42 Coffee, a Blue Bird Cafe, a But First Coffee, a Casino Mocca, a Caffè Vergnano Hungary, a Goosebumps.Coffee, a Kávékalmár, a Lucky Cap Micro Roastery & Coffee Conception, valamint a Steamhouse Cafe, akik mindegyikének elismerés járt a hosszú és sűrű nap végére.
Délután zajlott a Creative Brew Challenge bajnokság, amely a HBL (Hungarian Barista League) versenysorozat 1. fordulója. A verseny összesen négyfordulós lesz, mindegyik forduló más kategóriában, más-más helyszínen megrendezve. Ez a verseny kitűnő lehetőséget biztosít arra, hogy egy kötetlenebb szakmai megmérettetésben vegyenek részt az alkotókedvű, akár hobbi baristák. Az első forduló remek hangulatban, lelkes szurkolóközönség előtt, felkészült versenyzőkkel zajlott, akik az ország szinte minden pontjáról érkeztek, Hajdúszoboszlótól Miskolcon át Sopronig. A feladat ez alkalommal egy kreatív filterkávé ital elkészítése volt, ginnel, valamint egy tetszőlegesen választott hozzávalóval keverve. A nyertes végül Apró Franciska lett, és vele együtt 12 továbbjutó versenyző mérkőzhet meg a versenysorozat következő fordulójában.
Nemcsak a verseny, hanem a versenykávé is izgalmas választás volt, a rendezvényen debütált ugyanis a Lucky Cap új terméke, a BÁNYAI, ami egy Costa Rica-i farmról származik. A név pedig a farm vezetőjére, a magyar Bányai Lászlóra utal, aki évtizedekkel ezelőtt indult el a nagyvilágba, s manapság csodás kávékat termeszt a karibi szigetországban. Az estig tartó rendezvényt számos további program is színesítette.
A kávébemutatók mellett egy felettébb aktuális és érdekes téma is terítékre került, „Kávéházi szentségtörések” címmel. Várady Tibor (az Espresso Embassy tulajdonosa) előadását egy szakmai beszélgetés követett Boros Regina gasztro-blogger, kommunikációs szakember, Nagy-Bertók Anita nemzetközi barista tréner, valamint Tóth Sándor barista, kávépörkölő és kávézó-tulajdonos közreműködésével. Cukorral vagy anélkül, vendég és barista viszonya, kell-e és hogyan edukálni a vásárlókat, és még számos gondolat merült fel a beszélgetés során.
Forrás: Vendég & Hotel