Ne csak húsvétkor kerüljön juh és bárány a magyar asztalokra!

Kevesen ismerik az emberi szervezetre gyakorolt pozitív hatásait a juh- és bárányhúsnak, ezért fogyasztásösztönző promóciós kampányt indított az Agrárminisztérium a Juh és Kecske Ágazati Szakmaközi Szervezet az Agrármarketing Centrum (AMC) közreműködésével.

A legelőre alapozott bárányhústermelés fenntartható módja az élelmiszerelőállításnak, és a természet védelme mellett különleges gasztroélményt is biztosít a fogyasztóknak, emelte ki  Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára a juh és bárány fogyasztásöntöző kampány megnyitója alkalmából.

A juhfogyasztás, mint új trend

Az államtitkár elmondta, hogy kiemelt figyelnek az egyes ágazati szakmai szervezetek létrejöttének és működésének támogatására. A juhágazat azon állattenyésztési terület, amely egyedülálló módon az elmúlt évben is fejlődni tudott köszönhetően az európai piacon megfigyelhető fogyasztási trendeknek. A felvásárlási árak az elmúlt időszakban is növekedtek, egy év alatt 10 százalékos élőállat piaci árnövekedés volt tapasztalható, ezért a juh amellett, hogy fenntartható módon tartható, perspektivikus ágazatnak tekinhető. 

Pár deka juhfogyasztásból még van hová fejlődnünk

Ondré Péter, az AMC ügyvezetője kiemelte, a juh- és a bárányhús fogyasztásnak régi hagyománya van Magyarországon, és a mai modern konyhakultúrába is kiválóan beilleszthető. Ennek ellenére hazánkban az évi egy főre jutó 18-20 dekagramm juhhús fogyasztással messze elmaradunk az uniós 1,3 kg-tól. A húsvét hagyományos ünnepi étele ma is a fiatal bárány, ezért időzítették a juh- és bárányhús fogyasztásösztönző kampányukat a mostani időszakra.  Az ízletes bárányhús és juhhús népszerűsítésével elsősorban rádiószpotok és közösségi médiahirdetések formájában találkozhatnak a fogyasztók.

Fejlődőképes ágazat

Bátor Árpád, a Juh és Kecske Ágazatért Egyesület elnöke a szakmaközi szervezet legfontosabb feladatának tartja, hogy az ágazatban olyan feltételeket teremtsen, amely valamennyi szereplő számára elégedettséget okoz. Jelen időszakban a juhászat relatív kedvező helyzetben van a többi állattenyésztő ágazathoz képest, hiszen az extenzivitásából adódóan kisebb mértékben érinti az energiaáremelés a kimértékű abrakfogyasztása miatt, a takarmányáremelkedés a minimális importhányad miatt, a forint gyengesége, mivel a termék szinte teljes egészében exportra kerül, nő a forintbevétel.

Keddtől indul a kampány

Mezőszentgyörgyi Dávid, a Juh és Kecske Ágazati Szakmaközi Szervezet ügyvezető igazgatója nagy előrelépésként tekint a mai napon elkezdődő juh- és bárányhús fogyasztásösztönző kampányra. Egy olyan kis költségvetésű szervezet, mint a kiskérődző ágazat szakmaközi szervezete önállóan nem lett volna képes egy ilyen színvonalas, nagy tömeget megszólító kampány lebonyolítására, ezért megköszönte az Agrárminisztérium és az Agrármarketing Centrum támogatását a promóciós kampány megszervezésében.

Visszatérni egy régi szép hagyományhoz

A szakmaközi szervezet céljának tekinti, hogy újra fellendítse a hazai juh- és bárányhús fogyasztását Magyarországon. Reméli, hogy húsvét közeledtével visszatér a régi keresztény szokás, és hazai bárányhús kerül az ünnepi asztalra, amely segíti az ágazat több lábon állását és növeli a belföldi értékesítés mértékét is.

Forrás: Agrármarketing Centrum / Turizmus Online


Szent Vince napján kiderülhet, idén milyen szőlőtermés várható

Szent Vince napján kiderülhet, idén milyen szőlőtermés várható 

A hagyománytisztelő boros gazdák Szent Vincét a bor védőszentjének, neve napját, január 22-t pedig hagyományos termésjósló ünnepnapnak tartják.
Jön a mentes séfverseny

Jön a mentes séfverseny 

2025-ben hetedik alkalommal kerül megrendezésre a Magyarországon, de talán a világszerte is egyedülálló Az Év Mentes Séfje verseny a Csak a Mentes szervezésében. 
TOP 5 budapesti gasztrohely – az év nyitányaként

TOP 5 budapesti gasztrohely – az év nyitányaként 

Az új év első hónapjában érdemes megállni egy pillanatra és időt hagyni a tervezésre, élvezni az ízeket, a pillanatokat.
Új kézben a Pastrami Étterem

Új kézben a Pastrami Étterem 

A tájékoztatás szerint az akvizíció elsődleges célja a 2009 óta létező brand megőrzése, a vendéglátóipari egység modernizálása, fejlesztése, hosszútávú működtetése.
Kilőtt a kávé ára 2024-ben

Kilőtt a kávé ára 2024-ben 

2024. december elején rekord szintre emelkedett a kávé ára a nemzetközi piacon. És az előrejelzések szerint 2025-ben tovább folytatódik a drágulás – a klímaváltozásnak köszönhetően.
Borfesztivál Újlakon

Borfesztivál Újlakon 

Csupán egy karnyújtásnyira Magyarországtól!
NAV-hír: kedvezőbb a borravaló adózása januártól

NAV-hír: kedvezőbb a borravaló adózása januártól 

Januártól már nemcsak a vendégtől kapott borravaló adómentes, hanem az is, amelyet a vendéglátó egység üzemeltetője ad.
Tokaji és egri termelők nyerték a Magyar Bor Nagydíjat

Tokaji és egri termelők nyerték a Magyar Bor Nagydíjat 

A Magyar Borszakírók Körének toplistája minden évben 12 fehér- és 12 vörösbort tartalmaz, az MBK tagjai ezeknek a tételeknek a vakkóstolója során ítélik oda a Magyar Bor Nagydíjat fehérben és vörösben.
Újabb hely zárt be Budapesten

Újabb hely zárt be Budapesten 

Végleg bezár a kultikus étterem.
Meghalt a magyar gasztronómia ismert alakja, a legendás étkezde lelke

Meghalt a magyar gasztronómia ismert alakja, a legendás étkezde lelke 

A Klauzál tér szívében található Kádár Étkezde nemcsak egy étterem volt, hanem egy intézmény, amelynek lelke Orbán Sándor volt. 

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.