Bár Ausztriában az uniós átlaghoz képest magasabb a megújuló energiaforrások aránya, főleg a téli hónapokban nagyobb energiaimportra szorul az osztrák gazdaság is. Az energiával való hatékony bánásmód és a pazarlás elkerülésnek tudatosítása érdekében „Mission 11” szlogennel felvilágosító kampányt indít az osztrák kormány, jelentették be szeptember 12-én sajtótájékoztatón Leonore Gewessler szövetségi klímaügyi- és Martin Kocher szövetségi gazdasági miniszterek. A kampány célja a lakosságban is tudatosítani, hogy apró és nem megterhelő lépésekkel azonnal sok energiát lehet megspórolni.
A stand by üzemmódba helyezett készülékek kikapcsolása, 2 fokkal alacsonyabb szobahőmérséklet beállítása, rövidebb zuhanyozások, már jelentős mértékben hozzájárulnak az energiafogyasztás csökkentéséhez – hangzanak a kampány egyes üzenetei. A bejelentés szerint a „színes és nem konvencionális eszközökkel” operáló felvilágosító kampány mellett rendeleti úton is tervezik szabályozni az energiafogyasztást Ausztriában. A tervezett intézkedések szerint a közintézményekben 19 fokra csökkentenék a szobahőmérsékletet, este 10 után megtiltanák a biztonságos közlekedést közvetlenül nem szolgáló fényforrások, - pl.: reklámfelületek – működtetését.
A vendéglátás területén dolgozó vállalkozások körében felháborodást váltott ki az a tervezet, amely megtiltaná a vendégteraszokon és szabadtéri helyiségekben a hősugárzó használatát. Az osztrák gazdasági kamara (WKO) vendéglátás tagozatának elnöke, Mario Pulker egyenesen no-go-nak nevezte a miniszteri rendelet tervezetét, amely szerintük a vendégforgalom jelentős visszaesésével járna.