Április 19-től kezdve a már eddig is kínált környezetbarát csomagolóeszkö-zökben vihetik haza a vásárlók az árut. Ezzel az áruházlánc a fenntarthatósági stratégiájának követ-kezetes végrehajtásában úttörő lépést tesz, hiszen ezt a magyar piacon nem tette még meg egyetlenegy lánc sem.
Egyszer használatos, aztán irány a kuka
A zöldség-gyümölcs és pékáru pultoknál gurigáról letéphető műanyagzacskókat általában egyszer használjuk, addig, amíg lemérjük és hazavisszük bennük a termékeket. Aztán azonnal a kukába dobjuk, és pár óra szolgálat után 200 évig bomlanak le hihetetlen mértékű műanyagszennyezést okozva ezzel a természetben. Elrettentő arány, hogy Magyarországon a csomagolásra szánt műanyaghulladékoknak csak alig 30%-át hasznosítjuk újra, és ezzel saj-nos nem vagyunk egyedül, hiszen a világszerte legyártott, óriási mennyiségű műanyag kö-rülbelül kétharmadát csupán egyetlen egyszer használják. És még egy beszédes adat: egy év alatt annyi műanyaghulladékot állítunk elő, ami vetekszik a teljes emberiség súlyával, ami kb. 300 millió tonna.
Szemléletformáló döntés
Az Auchan azt vallja, hogy az élelmiszeriparnak és kereskedelemnek felelőssége és szemléletformáló hatása is van a környezettudatosság kialakítására. Az Auchan Magyarország ezért évek óta egy nagyon határozott és következetes fenntarthatósági stratégiát valósít meg. 2019 óta, amikor elsőként jelent meg a piacon a mára már ikonikusnak számító újrahasznosított karton bevásárlódobozával, folyamatosan hozott be alternatív csomagolóeszközöket a zöld-ség-gyümölcsosztályra, a pékáru részlegre, legutóbb pedig a húsoknál és sajtoknál is lecse-rélték a műanyagot tartalmazó csomagolást 100%-ban növényi alapanyagokból készülő, le-bomló és komposztálható változatokra. Legújabb lépéseként pedig teljesen kivonja az egy-szer használatos műanyagzacskókat az üzletekből.
Utolsó pillanatban
„Az utolsó utáni pillanatban vagyunk a szakemberek szerint, ezért minden komoly vállalásnak helye van, amit a környezetünk védelméért teszünk. Az Auchan Magyarország most az élelmi-szerkereskedelmi szektorban egy nagyon jelentős lépést tesz azzal, hogy kivonja a forgalomból az ingyenes rollbageket, mert azt gondoljuk, hogy muszáj végre megálljt parancsolni ezeknek a súlyosan környezetszennyező műanyagzacskóknak. Bízunk benne, hogy nem csak vásárlóink értenek velünk ebben egyet, hanem hamarosan piaci versenytársaink is követik majd a példán-kat”, mondta Varga-Futó Ildikó, kommunikációs és CSR igazgató.
Forrás: Well PR