A Royalsekt Zrt. által gyártott és forgalmazott „Szovjetszkoje Igrisztoje” pezsgőcsaládot népszerűsítő reklámokban, 2010 decembere és 2013. március 31. között megjelenő szövegek és a képi megjelenítések alapján a fogyasztó azt gondolhatta, hogy a vállalkozás orosz pezsgőt, azaz Oroszországból importált pezsgőt vagy orosz alapanyagokból készülő terméket forgalmaz.
Ezt támasztotta alá, hogy a reklámokban kiemelten szerepelt a termék megnevezése orosz nyelven, cirill betűkkel, valamint a reklámokban az orosz címerrel szinte mindenben megegyező ábra is szerepelt. Az orosz pezsgő látszatát keltette továbbá a „pezsgők cárja” szlogen is, amely alapján a fogyasztók szintén azt gondolhatták, hogy reklámozott termék orosz pezsgő.
A GVH az eljárás során megállapította, hogy a vállalkozás valótlanul keltette azt a
látszatot, hogy a „Szovjetszkoje Igrisztoje” terméke orosz pezsgő, mivel a pezsgő
Magyarországon, magyar alapanyagból készült.
A GVH megállapította, hogy a Royalsekt Zrt. fenti tájékoztatásaival megtévesztette a
fogyasztókat, ezért 15 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra. A jogsértés megállapítása mellett a GVH azt is megtiltotta a gyártónak, hogy a kereskedelmi kommunikációiban, az általa gyártott és forgalmazott „Szovjetszkoje Igrisztoje” pezsgők eredetére vonatkozóan azt az üzenetet közvetítse a fogyasztóknak, hogy azok orosz termékek.
A bírság meghatározásánál a GVH súlyosító körülményként értékelte, hogy az intenzív kampánynak köszönhetően a reklámokkal a fogyasztók széles körét elérte a vállalkozás.
Forrás: Kreatív Online
Forrás: GVH