Összességében a globális borkereskedelmet most 204 milliárd dollárra becsülik, bár az elfogyasztott bor teljes mennyisége kissé (kb. 1,7%-kal) csökkent. „A jó hír a 2019-es kimutatásból az, hogy több ember fizet több pénzt a boráért a világ minden táján, mint valaha – mondta Luis Osorio, a kimutatás vezető projektmenedzsere és szerkesztője. – Ugyanakkor számos fogyasztó mérsékeli a borfogyasztását, talán egészségügyi okokból, talán azért, mert más típusú alkoholok teszik ki a fennmaradó részt.”
Az Egyesült Államok továbbra is a legvonzóbb borpiac a világon, ahol a fogyasztók hajlandók többet is fizetni a borért, a növekedés azonban kissé lelassult. A rendkívül vonzó piacot jelentő Kína a hatodik helyre esett vissza az 50-es listán, elsősorban annak köszönhetően, hogy öt év alatt először csökkent a borimport, és a gazdaság is lassul. Hasonló okok miatt Oroszországot is hátrébb sorolták.
Dél-Korea vonzereje viszont jelentősen megnőtt, és először került a top 10-be. Ugyanígy növekedést mutat a brazil piac, elsősorban az e-kereskedelemnek köszönhetően. A kelet-európai országokban (Lengyelország, Románia, Szlovénia és Magyarország) is nőtt az import borok piaca. Az indiai piac kissé jobban mutat a borexportőrök számára, mint korábban, mivel - bár lassan - a borimport növekszik.
Forrás: vincemagazin.hu