Odafigyelünk a márkánkra!  

Thaiföld egyik legnépszerűbb légitársasága, a Bangkok Airways folyamatosan terjeszkedik. Az indulásakor csak ázsiai járatokat üzemeltető Bangkok Airways (PG) mára Thaiföld vezető légi szállítójává vált, amely tíz külföldi úti célba is üzemeltet járatokat. Jövőre a PG növelni szeretné piaci jelenlétét Kelet-Európában. „Szeretnénk új, érdeklődő utasokat találni Magyarországon” – nyilatkozta Prasert Prasarttong-Osoth  

Hány repülőgépből áll jelenleg a PG flottája?

• 2004 végére 15 repülőgéppel rendelkezünk majd, amelyekkel Thaiföldön belül 7, külföldön pedig 10 úti célra visszük utasainkat. Így összesen 17 desztinációba repülünk jelenleg. Jövőre azt tervezzük, hogy vásárolunk még három repülőgépet, a 18 gépből álló flottával pedig további három várost vonunk be útvonalhálózatunkba.

Úgy tudom, pénzügyi szempontból jó évet zár a társaság.

• Valóban. A légitársaság immár tíz éve folyamatosan nyereségesen működik. Ráadásul az éves eredményünk évről évre 6-8%-kal növekszik, ami ágazati összehasonlításban, azt hiszem, elég jó eredménynek számít.

Manapság a legtöbb légitársaság megpróbál valamelyik nagy globális légi szövetséghez csatlakozni. Terveznek-e önök hasonló lépést, illetve nem akarnak-e önök létrehozni egy vadonatúj szövetséget?

• Nos, világszerte jelenleg 150 légitársasággal működünk együtt sikeresen, mégsem vagyunk tagok egyik légiszövetségben sem. Mi nem csupán néhány légitársasággal akarunk jó viszonyt ápolni, hanem az összessel. Ez a mi stratégiánk.

A Bangkok Airways meglehetősen kicsi légitársaság. Hogyan tudják felvenni a versenyt az olyan fapados vállalatokkal a régióban, mint a Nok Air vagy az Air Asia?

• Tény, hogy rengeteg diszkont-légitársaság működik jelenleg Thaiföldön, így nekünk magunkra kell hogy irányítsuk az ügyfeleink figyelmét. Fel tudjuk venni velük a versenyt szolgáltatásaink körével és magas színvonalával, ráadásul az áraink is versenyképesek – és szerintem ezek komoly indokok ahhoz, hogy valaki mellettünk döntsön...

Egyébként mi a véleménye a diszkont-légitársaságokról?

• Véleményem szerint ők teljesen különböznek tőlünk. A fapados társaságok Thaiföldön külön szövetségbe tömörülnek. Mi azonban mindig rajta tartjuk a szemünket a saját márkánkon, mivel a Bangkok Airways nagyon fontos márkának számít az ügyfeleink túlnyomó többségénél, hiszen nagyon magas színvonalú szolgáltatást nyújtunk számukra, amely a repülőtéri bejelentkezésnél kezdődik és az érkezési kapunál zárul a célállomás repülőterén. A légitársaságunk kicsi, de ismerős márka mindazok számára, akik már utaztak velünk.

Európában milyen tevékenységet végez jelenleg a légitársaság?

• Ezen a kontinensen immár tíz éve működnek marketingállomásaink. Először Párizsban volt az iroda, azután átköltöztünk Frankfurtba. Jövőre pedig Kelet-Európában is szeretnénk megjelenni, az első lépéseket már meg is tettük ennek érdekében.

Mennyire érdeklődnek a régió turistái a Bangkok Airways szolgáltatásai iránt?

• Folyamatosan próbáljuk elérni azokat, akik Thaiföldre akarnak utazni a térségből. Az idén például egyértelműen Anglia volt a legfontosabb piac a számunkra. Közel 800 000 brit turista utazott Thaiföldön az idén a Bangkok Airways járatain. Most keresünk hasonlóan izgatott, érdeklődő turistákat Kelet-Európából, Oroszországból, Csehországból, Lengyelországból, Magyarországról…

Megtudhatjuk, mivel foglalkozik szabadidejében?
• Természetesen szeretek utazni, hiszen ez is része a munkámnak, de általában szeretek új helyekkel, új emberekkel megismerkedni. Amikor otthon vagyok, golfozni járok.
A szeptember 11-i eseményeket követően a világ legtöbb légitársasága gazdasági problémákkal szembesült. Ön hogyan látja a globális légi közlekedés jövőjét?

• Véleményem szerint az ágazatnak nagyjából még három évre lesz szüksége ahhoz, hogy túl legyen a nehéz időkön. Ez idő alatt a légitársaságoknak sok pénzt kell áldozniuk az utasbiztonságra, mivel csak a biztonságos szállítóknak lesz esélyük a jövőben a túlélésre. Ez lesz a mi fegyverünk is a fapadosokkal vívott harcban, mivel alacsony költségszinten soha nem lehet 100%-osan garantálni az utasok biztonságát. A Bangkok Airways esetében például háromszorosára emelkednek a biztonsági költségek, mert mi nem csupán egy légitársaság vagyunk, hanem saját repülőtereket üzemeltetünk, és 3 városban cateringközponttal is rendelkezünk. Erre a három lábra viszont sokkal stabilabb asztalt lehet építeni…

 

A Mekong régió szállítója

 

Thaiföld első magánlégitársasága, a Bangkok Airways 1986-ban kezdte meg működését belföldi menetrend szerinti járatok üzemeltetésével a főváros és 3 úti cél: Krabi, Korat és Surin között. A légitársaság három évre rá már megnyitotta saját repülőterét a Thaiföldi Öböl egyik legnépszerűbb szigetén, Koh Samuin. Fennállásának 10. jubileumi évében a világörökségi helyszínen, Sukhothaiban is nyitott egy repülőteret, tavaly óta pedig már Traton is saját légikikötővel rendelkezik. Jelenleg 20 útvonalon közlekedik, és már nemcsak a thaiföldi nagyvárosokat és üdülőhelyeket lehet velük megközelíteni, hanem más ázsiai úti célokat is, például Szingapúrt és a Maldív-szigeteket. A társaság terjeszkedési törekvése, hogy minél több világörökségi helyszínre repüljenek a Mekong régióban, így kambodzsai, kínai, burmai és laoszi járataik is vannak. 2005-ben a tervek szerint négy kínai úti céljuk mellé további kettőt nyitnak a császárváros Nanjingba és Hangzouba, mindkettőt Bangkokból repülik. A távlati tervek között szerepel további járatok nyitása egyebek között Kuala Lumpurba, az indonéz Medanba, illetve vietnami és burmai világörökségi helyszínekre. Flottájuk 3 ATR–72-200-asból, 6 ATR–72-500-asból és 4 Boeing–717-200-asból áll. A társaság helyei a világ összes vezető GDS rendszerén keresztül foglalhatók, elektronikusan is állítanak ki jegyeket, és lehetőséget nyújtanak a mobiltelefonos becsekkolásra. 2002-ben a Bangkok Airwayst választották meg a legjobb regionális légitársaságnak.  


Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.