Odafigyelünk a márkánkra!  

Thaiföld egyik legnépszerűbb légitársasága, a Bangkok Airways folyamatosan terjeszkedik. Az indulásakor csak ázsiai járatokat üzemeltető Bangkok Airways (PG) mára Thaiföld vezető légi szállítójává vált, amely tíz külföldi úti célba is üzemeltet járatokat. Jövőre a PG növelni szeretné piaci jelenlétét Kelet-Európában. „Szeretnénk új, érdeklődő utasokat találni Magyarországon” – nyilatkozta Prasert Prasarttong-Osoth  

Hány repülőgépből áll jelenleg a PG flottája?

• 2004 végére 15 repülőgéppel rendelkezünk majd, amelyekkel Thaiföldön belül 7, külföldön pedig 10 úti célra visszük utasainkat. Így összesen 17 desztinációba repülünk jelenleg. Jövőre azt tervezzük, hogy vásárolunk még három repülőgépet, a 18 gépből álló flottával pedig további három várost vonunk be útvonalhálózatunkba.

Úgy tudom, pénzügyi szempontból jó évet zár a társaság.

• Valóban. A légitársaság immár tíz éve folyamatosan nyereségesen működik. Ráadásul az éves eredményünk évről évre 6-8%-kal növekszik, ami ágazati összehasonlításban, azt hiszem, elég jó eredménynek számít.

Manapság a legtöbb légitársaság megpróbál valamelyik nagy globális légi szövetséghez csatlakozni. Terveznek-e önök hasonló lépést, illetve nem akarnak-e önök létrehozni egy vadonatúj szövetséget?

• Nos, világszerte jelenleg 150 légitársasággal működünk együtt sikeresen, mégsem vagyunk tagok egyik légiszövetségben sem. Mi nem csupán néhány légitársasággal akarunk jó viszonyt ápolni, hanem az összessel. Ez a mi stratégiánk.

A Bangkok Airways meglehetősen kicsi légitársaság. Hogyan tudják felvenni a versenyt az olyan fapados vállalatokkal a régióban, mint a Nok Air vagy az Air Asia?

• Tény, hogy rengeteg diszkont-légitársaság működik jelenleg Thaiföldön, így nekünk magunkra kell hogy irányítsuk az ügyfeleink figyelmét. Fel tudjuk venni velük a versenyt szolgáltatásaink körével és magas színvonalával, ráadásul az áraink is versenyképesek – és szerintem ezek komoly indokok ahhoz, hogy valaki mellettünk döntsön...

Egyébként mi a véleménye a diszkont-légitársaságokról?

• Véleményem szerint ők teljesen különböznek tőlünk. A fapados társaságok Thaiföldön külön szövetségbe tömörülnek. Mi azonban mindig rajta tartjuk a szemünket a saját márkánkon, mivel a Bangkok Airways nagyon fontos márkának számít az ügyfeleink túlnyomó többségénél, hiszen nagyon magas színvonalú szolgáltatást nyújtunk számukra, amely a repülőtéri bejelentkezésnél kezdődik és az érkezési kapunál zárul a célállomás repülőterén. A légitársaságunk kicsi, de ismerős márka mindazok számára, akik már utaztak velünk.

Európában milyen tevékenységet végez jelenleg a légitársaság?

• Ezen a kontinensen immár tíz éve működnek marketingállomásaink. Először Párizsban volt az iroda, azután átköltöztünk Frankfurtba. Jövőre pedig Kelet-Európában is szeretnénk megjelenni, az első lépéseket már meg is tettük ennek érdekében.

Mennyire érdeklődnek a régió turistái a Bangkok Airways szolgáltatásai iránt?

• Folyamatosan próbáljuk elérni azokat, akik Thaiföldre akarnak utazni a térségből. Az idén például egyértelműen Anglia volt a legfontosabb piac a számunkra. Közel 800 000 brit turista utazott Thaiföldön az idén a Bangkok Airways járatain. Most keresünk hasonlóan izgatott, érdeklődő turistákat Kelet-Európából, Oroszországból, Csehországból, Lengyelországból, Magyarországról…

Megtudhatjuk, mivel foglalkozik szabadidejében?
• Természetesen szeretek utazni, hiszen ez is része a munkámnak, de általában szeretek új helyekkel, új emberekkel megismerkedni. Amikor otthon vagyok, golfozni járok.
A szeptember 11-i eseményeket követően a világ legtöbb légitársasága gazdasági problémákkal szembesült. Ön hogyan látja a globális légi közlekedés jövőjét?

• Véleményem szerint az ágazatnak nagyjából még három évre lesz szüksége ahhoz, hogy túl legyen a nehéz időkön. Ez idő alatt a légitársaságoknak sok pénzt kell áldozniuk az utasbiztonságra, mivel csak a biztonságos szállítóknak lesz esélyük a jövőben a túlélésre. Ez lesz a mi fegyverünk is a fapadosokkal vívott harcban, mivel alacsony költségszinten soha nem lehet 100%-osan garantálni az utasok biztonságát. A Bangkok Airways esetében például háromszorosára emelkednek a biztonsági költségek, mert mi nem csupán egy légitársaság vagyunk, hanem saját repülőtereket üzemeltetünk, és 3 városban cateringközponttal is rendelkezünk. Erre a három lábra viszont sokkal stabilabb asztalt lehet építeni…

 

A Mekong régió szállítója

 

Thaiföld első magánlégitársasága, a Bangkok Airways 1986-ban kezdte meg működését belföldi menetrend szerinti járatok üzemeltetésével a főváros és 3 úti cél: Krabi, Korat és Surin között. A légitársaság három évre rá már megnyitotta saját repülőterét a Thaiföldi Öböl egyik legnépszerűbb szigetén, Koh Samuin. Fennállásának 10. jubileumi évében a világörökségi helyszínen, Sukhothaiban is nyitott egy repülőteret, tavaly óta pedig már Traton is saját légikikötővel rendelkezik. Jelenleg 20 útvonalon közlekedik, és már nemcsak a thaiföldi nagyvárosokat és üdülőhelyeket lehet velük megközelíteni, hanem más ázsiai úti célokat is, például Szingapúrt és a Maldív-szigeteket. A társaság terjeszkedési törekvése, hogy minél több világörökségi helyszínre repüljenek a Mekong régióban, így kambodzsai, kínai, burmai és laoszi járataik is vannak. 2005-ben a tervek szerint négy kínai úti céljuk mellé további kettőt nyitnak a császárváros Nanjingba és Hangzouba, mindkettőt Bangkokból repülik. A távlati tervek között szerepel további járatok nyitása egyebek között Kuala Lumpurba, az indonéz Medanba, illetve vietnami és burmai világörökségi helyszínekre. Flottájuk 3 ATR–72-200-asból, 6 ATR–72-500-asból és 4 Boeing–717-200-asból áll. A társaság helyei a világ összes vezető GDS rendszerén keresztül foglalhatók, elektronikusan is állítanak ki jegyeket, és lehetőséget nyújtanak a mobiltelefonos becsekkolásra. 2002-ben a Bangkok Airwayst választották meg a legjobb regionális légitársaságnak.  


A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert

A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert 

A Római-part legendás sörkertje 1983 óta a budapesti nyár kihagyhatatlan része.
Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester

Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester  

A Mozium étterem vezetősége hivatalos közleményben tájékoztatta vendégeit a közelmúltban történt jelentős belső változásokról.
Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar

Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar 

A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és az idén is hasonlóra vagy enyhe csökkenésre számít a Magyar Édességgyártók Szövetsége.
Új trendek a gin piacon

Új trendek a gin piacon 

A főváros egyik legnépszerűbb ginfesztiválja idén új trendek felé nyit.
Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás

Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás 

Tippek a séftől.
Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon

Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon 

Vége a böjtnek, jöhet a nagy eszem-iszom.
Furmintok csatája Franciaországban

Furmintok csatája Franciaországban 

A Patricius Borház Profundum Furmintja lett Bordeaux-ban a befutó.
Bajban a hazai sörfőzdék

Bajban a hazai sörfőzdék 

A Kisüzemi Sörfőzdék Egyesülete szerint versenytorzító hatásúak szerződéses gyakorlatok.
Fesztiválozik a MOHU új automatája

Fesztiválozik a MOHU új automatája 

A MOHU bemutatta a vállalat új fesztiválautomatáját a budapesti Telekom Vivicittá futóversenyen.
Elhunyt a villányi borvidék meghatározó alakja

Elhunyt a villányi borvidék meghatározó alakja 

Mindössze 60 év adatott meg Tiffán Zsoltnak.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.