Az évi 25 ezer liternél kevesebb bort termelő pincészetek számára kiírt pályázat hat nyertese 5-5 millió forint értékű országimázs csomagot nyerhet, melynek részeként a két tárca mindegyik termelőtől 1000 palack bort vásárol, azokat egyedileg tervezett címkével látja el, és bemutatja többek között New Yorkban, Pekingben, Brüsszelben, Zágrábban, Belgrádban, illetve Londonban - közölte szerdán Budapesten a VM borágazatért felelős nemzeti biztosa.
Kiss Eliza elmondása szerint a pályázaton olyan pincészetek is indulhatnak, amelyek nem rendelkeznek palackozott borral, mert a palackozás költségeit a kiírók átvállalják. A beérkezett tételeket borszakértőkből és gasztronómiai szakemberekből álló zsűri bírálja el.
Kohut Balázs, a KIM gazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkára hozzátette, a Forum Hungaricum által lebonyolított projekt a fiatal grafikusok számára rövidesen ismét kiírandó Cégér pályázathoz kapcsolódik, azzal a különbséggel, hogy most nem a borokhoz keresnek designereket.
A bíráló bizottság által kiválasztott 6 nyertes borhoz (2 vörös, 2 fehér, 1 rozé és 1 borkülönlegesség) progresszív grafikusok készítenek egyedileg tervezett címkét, melyeken az Erdész Galéria közreműködésével kiválasztott magyar képzőművészeti alkotások jelennek majd meg - árulta el.
Kohut Balázs beszámolója szerint a Carton Hungaricum borcsomag első bemutatkozására várhatóan április végén kerül sor New Yorkban.
A Cégér-Ab Ovo pályázati felhívása és jelentkezési lapja már letölthető a https://www.nebih.gov.hu/szakteruletek/szakteruletek/obi/aktualitasok/ceger_ab_ovo_palyazat.html vagy ahttp://forumhungaricum.hu/ceger/CEGER_AB_OVO_palyazati_jelentkezesi_lap.pdf honlapról; a benyújtás határideje február 21.
Országimázs-pályázat kisborászatok számára
(MTI) - Közösen hirdet országimázs-pályázatot kisborászatok számára Cégér-Ab Ovo néven a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM), valamint a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) azzal a céllal, hogy a nyertes tételekből összeállított Carton Hungaricum borcsomagot külföldön is bemutassák.

A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert
A Római-part legendás sörkertje 1983 óta a budapesti nyár kihagyhatatlan része.

Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester
A Mozium étterem vezetősége hivatalos közleményben tájékoztatta vendégeit a közelmúltban történt jelentős belső változásokról.

Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és az idén is hasonlóra vagy enyhe csökkenésre számít a Magyar Édességgyártók Szövetsége.

Új trendek a gin piacon
A főváros egyik legnépszerűbb ginfesztiválja idén új trendek felé nyit.

Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás
Tippek a séftől.

Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon
Vége a böjtnek, jöhet a nagy eszem-iszom.

Furmintok csatája Franciaországban
A Patricius Borház Profundum Furmintja lett Bordeaux-ban a befutó.

Bajban a hazai sörfőzdék
A Kisüzemi Sörfőzdék Egyesülete szerint versenytorzító hatásúak szerződéses gyakorlatok.

Fesztiválozik a MOHU új automatája
A MOHU bemutatta a vállalat új fesztiválautomatáját a budapesti Telekom Vivicittá futóversenyen.

Elhunyt a villányi borvidék meghatározó alakja
Mindössze 60 év adatott meg Tiffán Zsoltnak.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.