Őrület: macskakávézó Japánban

A macskakávézók rendkívül népszerű létesítmények Japánban. Oszaka America mura nevű negyedében, a bárok és a trendi ruhaboltok közé beékelődve áll egy kávézó, aminek elsődleges vonzerejét nem a kávé, hanem a meglehetősen szokatlan személyzet adja - írja a Háziállat Magazin.

 A kávézó a ˝Neko no Jikan˝ nevet kapta, amit ˝macskák idejének˝ lehetne fordítani, ez Japán egyik eredeti macskakávézója, és 21 macskának ad otthont. A macskakávézók ötlete Tajvanból ered, ezek olyan létesítmények, amelyekben a macskákat szabadon engedik, és a vendégek élvezhetik a társaságukat. Sok macskakedvelő csak itt élheti ki magát, mivel például a főbérlője nem tűri, hogy állatot tartsanak a lakásban. A Neko no Jikan-ban levő macskák némelyike odamegy, ha hívják, míg mások a kávézó polcain ülnek vagy nyújtózkodnak. Megint mások az asztalokon heverésznek. Az üzletet az 53 éves Yoko Yoshida vezeti, aki a macskakávézók úttörője lett, amikor megnyitotta első üzletét Oszakában, 2005-ben. Akkoriban a kutyakávézók fénykorukat élték Japánban. ˝America mura˝ a forgalmas Miami kerületben van, ami közrefogja a város Chuo és Naniwa városrészeit. Állítólag azután nevezték el így, hogy az 1970-es években egy raktárházat átalakítottak, és használt amerikai lemezeket és más dolgokat kezdtek árulni, amelyek az Egyesült Államok nyugati partjáról származtak. A kávézó a macskák ritkán hallható nyávogásától eltekintve csendes. Az üzletnek megszabott nyitvatartási ideje van, és 840 jent (kb 2100 Ft) számolnak fel egy óráért, egy ital pedig 1.050 jenbe kerül. Yoshida eredetileg egy kutyakozmetikában dolgozott és a kutyák bundáját igazgatta, de egy idő után úgy érezte, elege van abból, hogy mindennap kutyákkal ostromolják. Bár szereti a kutyákat is, és van is egy uszkárja és egy labradorja, munka közben nem akar kutyusok között lenni. Egy macskakávézóban a hangsúly nem az ételre és az italokra esik, hanem arra, hogy a macskák társaságában lazíts. Yoshida azt szeretné, ha a vendégek azért mennének oda, hogy kikapcsolódjanak. Elmondása szerint nyilvánvalóan nem mindegyik vendég olyan macskabarát, aki szeret játszani a macskákkal és eteti őket - van, aki csak relaxálni tér be. Az üzletvezető, Junichi Sakai személyzetként emlegeti a 21 macskát, és hozzáteszi, hogy egy külön szobában pihennek az emeleten, amikor fáradtak. Yoshida azt tervezi, hogy elköltözteti első macskakávézóját a városrészből azért, hogy a szabadon maradt helyet ősszel igazi macskaházzá alakítsa, tatamikkal a földön. Háziállat Magazin


Zöld lámpa a  szupermarketlánc első bolti kocsmájának

Zöld lámpa a szupermarketlánc első bolti kocsmájának 

A tervek szerint a kocsma a dundonaldi üzletben kap helyet, amely a Lidl reményei szerint új vásárlókat vonz majd az üzletbe.
Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének

Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének 

A két ikonikus piros tábla mellett a harmadik is ott „tündököl” a Stílusos Vidéki Éttermiségivel (SVÉT-tel) együtt.
Megvan, ki kapta 2024-ben az Év Vendéglőse címet

Megvan, ki kapta 2024-ben az Év Vendéglőse címet 

A díjat 2001-ben alapította az MVI, a győztes kiválasztásakor az általa végzett munka minősége, szakmai magatartása és közéleti tevékenysége számít.
Újult elemekkel gazdagítva rendezik idén a derecskei disznótort

Újult elemekkel gazdagítva rendezik idén a derecskei disznótort 

Főleg az „új elemek” hangzik izgalmasnak ebben a hírben.
Beszáll a Coca-Cola a személyzet nélküli boltnyitásos üzletágba

Beszáll a Coca-Cola a személyzet nélküli boltnyitásos üzletágba 

Mintegy 250 millió forintot fordítanak erre Magyarországon. A bolt működésében az MI kiemelt szerephez jut.
Ha február, akkor Kávébár Bazár

Ha február, akkor Kávébár Bazár 

A jubileumi, tizenötödik KávéBár Bazár rendezvénynek a Millenáris B épülete, a nagycsarnok ad otthont.
Üdítőket hív vissza a multicég Európában

Üdítőket hív vissza a multicég Európában 

Európa néhány országában visszahívott bizonyos üdítőitalokat a Coca-Cola, mert „magasabb szintű” klórátot tartalmaznak.
A Lidl csökkenti a tojás árát

A Lidl csökkenti a tojás árát 

A lépés nem meglepő.
Gasztrorendezvény Szlovákiában

Gasztrorendezvény Szlovákiában 

Új ételek, élő főzés és technológiák a HoReCa szegmens számára – ételek és italok széles választéka Szlovákiából és külföldről, technológiák és konyhai berendezések.
Van az az étel, ami még a koreai influenszeren is kifog

Van az az étel, ami még a koreai influenszeren is kifog 

A dél-koreai mokpang influenszer, aki napjainkban Budapesten hódít hatalmas étvágyával, úgy tűnik, legyőzőre talált néhány kolbász és hurka képében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.