Otthon főleg eszpresszót főzünk

Otthon a könnyen elkészíthető eszpresszó kávé a sláger, a vendéglátóhelyeken azonban a kávékülönlegességek a legnépszerűbbek - derült ki a McCafé online felméréséből, amelyet a Kávé Világnapja alkalmából készített - írja az Agromonitor.

A megkérdezettek több mint harmada a kimozdulós kávézás rajongója, ők átlagosan 200-350 forintot költenek egy feketére. Döntéseikben nem az ár, hanem az ízvilág és a minőség alapján választanak, már az élményt keresik a kávéban, és nem annak serkentő hatását.

A Kávé Világnapja alkalmából a McCafé szeptemberben a Vatera felhasználói körében vizsgálta a kávéfogyasztási szokásokat. A csaknem 3800 válaszadó 63 százaléka leggyakrabban közvetlenül ébredés után otthon, egynegyede munkahelyén, 10 százaléka pedig vendéglátóhelyen issza meg mindennapi feketéjét. Az otthoni kávézás főleg a nők „hóbortja”: több mint kétharmaduk tesz így, míg a férfiaknak csupán 56 százaléka kortyolja el otthonában a forró italt.

Aki a kimozdulós kávézás híve, az többnyire kávézóban, cukrászdában (45 százalék) vagy kávézóláncnál (25 százalék) vásárolja meg feketéjét. Ők a kávé minősége és a hely hangulata alapján döntenek. Ez a csoport leggyakrabban helyben fogyasztja el a kávéját (59százalék, ugyanakkor - köszönhetően a lezárható tetejű kávéscsészéknek - népszerű a „kávé elvitelre” is.

Magyarországra még kevésbé jellemző az amerikai filmekből ismert, utcán sétálás közben kortyolgató ember (2százalék), hiszen sokan (35 százalék) magukkal viszik munkahelyükre, és csak ott fogyasztják el a megvásárolt finomságot. Ez magyarázat lehet arra, miért került a munkahely a dobogó második fokára, amikor azt kérdezték, hol szokott leggyakrabban kávézni az illető – derül ki a felmérésből.

 

A megkérdezettek többségének a kimozdulós kávézás igazi társasági program (84 százalék). Legtöbben barátokkal (43százalék, vagy családtagokkal (32 százalék) osztják meg ezt az élményt. Az, hogy ki az ember partnere a kávészünetben, függ a megkérdezett nemétől: a nők közel fele (48 százalék) barátaival szokott kávézni, míg ez az arány a férfiaknál csak 33 százalék. Az erősebbik nem egyötöde magányosan kortyol, legfeljebb számítógépét választja társaságul (5 százalék).

A felmérés szerint az, hogy milyen kávét iszunk, alapvetően azon múlik, hol tesszük ezt. Otthon a könnyen elkészíthető eszpresszó a sláger (36 százalék), a vendéglátóhelyeken azonban visszaszorul a dobogó második fokára, hiszen itt a kávékülönlegességek a legnépszerűbbek (31százalék. A kávéköltemények elsősorban a nők körében aratnak rendületlen sikert, hiszen a férfiak 43 százaléka még mindig a bivalyerős eszpresszót szereti.

A kérdőívet kitöltők számára a kávéválasztásnál a legfontosabb a fekete ízvilága (52 százalék, második helyen szerepel a márka (25 százalék), az ár csak sokadlagos szempont (10 százalék). Legtöbben átlagosan 200-350 forintot költenek egy kávéra, de a válaszadók negyede akár 500 forintot sem sajnál egy jó feketére. Utóbbi csoport tagjai között a diplomások vannak a legtöbben, az egyetemi végzettségűek 46 százaléka tartozik ide.

A kávétermelés és a környezetvédelem az elmúlt évtizedben szorosan összefonódott – állapítja meg a felmérés. Ma már a kávék egy csoportját fenntartható módon állítják elő, azaz a természet megóvása mellett a termelők segítése is külön hangsúlyt kap. Ez sok kávérajongó szemében fontos szempont lehetne döntésük meghozatalánál: közel felük (48 százalék) választana ilyen feketét, ha tudna róla, hogy így termesztették. (forrás: Agromonitor)


Nyitva az Alelí - ez most a pesti belváros egyik legjobb olasz étterme

Nyitva az Alelí - ez most a pesti belváros egyik legjobb olasz étterme 

Az Alelí egy mediterrán vidékeken őshonos dísznövény - ezt a nevet adta a spanyol éttermének három Michelin-csillagot szerzett sztárséf, Dani García, aki Budapesten nyitotta meg brandjének legújabb egységét.
Az idei év legjobb pezsgőjét kóstolhatjuk a főváros tetején

Az idei év legjobb pezsgőjét kóstolhatjuk a főváros tetején 

Komplex élmények és különleges koktélok is várnak a Hilton Budapest tetején található White Raven skybarban.
Megint egy skybar-nyitás: ezúttal a pesti oldalon

Megint egy skybar-nyitás: ezúttal a pesti oldalon 

Átadták a skybart a WING fejlesztésű ibis&TRIBE Budapest Stadium Hotelben, teljes szolgáltatáspalettájával várja látogatóit a Libertyben lévő szálloda-duo.
Vendéglátósok éves közgyűlése a Gundelben

Vendéglátósok éves közgyűlése a Gundelben 

Május 15-én a Magyar Vendéglátók Ipartestületének (MVI) vezetősége és tagsága a Gundel étteremben tartotta éves közgyűlését.
Dél-amerikai "füst" a budai vár lábánál - megnyílt az UMO

Dél-amerikai "füst" a budai vár lábánál - megnyílt az UMO 

A hely koncepciója a négy alapelem, a tűz, a víz, a föld, és a levegő köré rendeződött, ahol a vendég minden érzékszervére egyszerre hatnak a multikulturális gasztronómiai élmények.
Hogyan és mennyit grilleznek nyáron a magyarok?

Hogyan és mennyit grilleznek nyáron a magyarok?  

Azokat, akik sütögetni szoktak leginkább az ételek ízvilága, a jó idő, a társaság és a tűz hangulata csábítja a grillezésre.
Különleges helyszín nyílik a Duna part egyik legszebb szakaszán

Különleges helyszín nyílik a Duna part egyik legszebb szakaszán 

Művészet, kultúra és kikapcsolódás városlakóknak.
Leállt a termelés a világ leghíresebb csípős szósz gyártójánál

Leállt a termelés a világ leghíresebb csípős szósz gyártójánál 

A rajongók állítólag rohamosan felvásárolják a még piacon lévő készleteket.
BUD Wine: kiválasztották a Budapest Airport borait

BUD Wine: kiválasztották a Budapest Airport borait 

A BUD Wine címért öt kategóriában mérettettek meg a borászatok.
Igazi borkülönlegesség volt a kínai elnök búcsúajándéka

Igazi borkülönlegesség volt a kínai elnök búcsúajándéka 

Orbán Viktor miniszterelnök Hszi Csin-pinget egy 1949-es évjáratú Tokaji Aszúval ajándékozta meg.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.