Otthon főleg eszpresszót főzünk

Otthon a könnyen elkészíthető eszpresszó kávé a sláger, a vendéglátóhelyeken azonban a kávékülönlegességek a legnépszerűbbek - derült ki a McCafé online felméréséből, amelyet a Kávé Világnapja alkalmából készített - írja az Agromonitor.

A megkérdezettek több mint harmada a kimozdulós kávézás rajongója, ők átlagosan 200-350 forintot költenek egy feketére. Döntéseikben nem az ár, hanem az ízvilág és a minőség alapján választanak, már az élményt keresik a kávéban, és nem annak serkentő hatását.

A Kávé Világnapja alkalmából a McCafé szeptemberben a Vatera felhasználói körében vizsgálta a kávéfogyasztási szokásokat. A csaknem 3800 válaszadó 63 százaléka leggyakrabban közvetlenül ébredés után otthon, egynegyede munkahelyén, 10 százaléka pedig vendéglátóhelyen issza meg mindennapi feketéjét. Az otthoni kávézás főleg a nők „hóbortja”: több mint kétharmaduk tesz így, míg a férfiaknak csupán 56 százaléka kortyolja el otthonában a forró italt.

Aki a kimozdulós kávézás híve, az többnyire kávézóban, cukrászdában (45 százalék) vagy kávézóláncnál (25 százalék) vásárolja meg feketéjét. Ők a kávé minősége és a hely hangulata alapján döntenek. Ez a csoport leggyakrabban helyben fogyasztja el a kávéját (59százalék, ugyanakkor - köszönhetően a lezárható tetejű kávéscsészéknek - népszerű a „kávé elvitelre” is.

Magyarországra még kevésbé jellemző az amerikai filmekből ismert, utcán sétálás közben kortyolgató ember (2százalék), hiszen sokan (35 százalék) magukkal viszik munkahelyükre, és csak ott fogyasztják el a megvásárolt finomságot. Ez magyarázat lehet arra, miért került a munkahely a dobogó második fokára, amikor azt kérdezték, hol szokott leggyakrabban kávézni az illető – derül ki a felmérésből.

 

A megkérdezettek többségének a kimozdulós kávézás igazi társasági program (84 százalék). Legtöbben barátokkal (43százalék, vagy családtagokkal (32 százalék) osztják meg ezt az élményt. Az, hogy ki az ember partnere a kávészünetben, függ a megkérdezett nemétől: a nők közel fele (48 százalék) barátaival szokott kávézni, míg ez az arány a férfiaknál csak 33 százalék. Az erősebbik nem egyötöde magányosan kortyol, legfeljebb számítógépét választja társaságul (5 százalék).

A felmérés szerint az, hogy milyen kávét iszunk, alapvetően azon múlik, hol tesszük ezt. Otthon a könnyen elkészíthető eszpresszó a sláger (36 százalék), a vendéglátóhelyeken azonban visszaszorul a dobogó második fokára, hiszen itt a kávékülönlegességek a legnépszerűbbek (31százalék. A kávéköltemények elsősorban a nők körében aratnak rendületlen sikert, hiszen a férfiak 43 százaléka még mindig a bivalyerős eszpresszót szereti.

A kérdőívet kitöltők számára a kávéválasztásnál a legfontosabb a fekete ízvilága (52 százalék, második helyen szerepel a márka (25 százalék), az ár csak sokadlagos szempont (10 százalék). Legtöbben átlagosan 200-350 forintot költenek egy kávéra, de a válaszadók negyede akár 500 forintot sem sajnál egy jó feketére. Utóbbi csoport tagjai között a diplomások vannak a legtöbben, az egyetemi végzettségűek 46 százaléka tartozik ide.

A kávétermelés és a környezetvédelem az elmúlt évtizedben szorosan összefonódott – állapítja meg a felmérés. Ma már a kávék egy csoportját fenntartható módon állítják elő, azaz a természet megóvása mellett a termelők segítése is külön hangsúlyt kap. Ez sok kávérajongó szemében fontos szempont lehetne döntésük meghozatalánál: közel felük (48 százalék) választana ilyen feketét, ha tudna róla, hogy így termesztették. (forrás: Agromonitor)


Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris

Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris 

A tranzakció értelmében a Culinaris Wholesale Kft. kereskedelmi tevékenységét teljes egészében a Chef Market Zrt. veszi át.
MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának

MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának 

Május 14-én tartották a Magyar Vendéglátók Ipartestületének (MVI) éves Közgyűlését a pesti Vigadó épületében található VígVarjú étteremben.
A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem

A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem 

Jelentős mérföldkőhöz érkezett a patinás Fővám téri Nagycsarnokban működő Fakanál étterem, amely a napokban ünnepelte 25 éves születésnapját.
Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját

Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját  

Ismét virágzik a Kéknyelű Badacsonyban.
Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten

Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten 

Kína borászati nagyhatalmi címre tör – nem véletlenül.
A lengyel sörgyártás új trendjei

A lengyel sörgyártás új trendjei 

A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el a csökkenő alkoholfogyasztási tendenciák miatt.
Új Michelin-csillagos menü az égben

Új Michelin-csillagos menü az égben 

Az Emirates Business osztályán utazók 18 új ételt kóstolhatnak, amelyeket a Moët & Chandon válogatott pezsgőivel párosítottak.
Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen

Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen 

Az idei Balaton Fagyija versenyen 31 kreáció közül a veszprémi Füge Fagyizó MEKKóstollak nevű kreációját ítélték a legjobbnak.
Borünnep Szegeden

Borünnep Szegeden 

A bortermelőkhöz több mint húsz vendéglátós csatlakozik, akik sajtokat és egyéb specialitásokat is kínálnak majd a borok és pálinkák mellé.
Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból

Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból 

Műanyag fóliadarab lehet benne.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.