Palackmentes kampányt indít a Kifli.hu

A tavalyi év zárása során derült ki, hogy 2021-ben palackos vízből adott el legtöbbet a Kifli.hu. Az erről szóló posztjuk alá kapott vásárlói visszajelzések hatására úgy döntöttek, hogy minden eszközzel csökkentik az eldobható palackos víz iránti keresletet. Nemcsak beszélnek róla, de példával is elöl járnak: a jövőben semmilyen marketingtevékenységgel nem támogatnak PET-palackos terméket. A saját irodájukban és a raktárban az ott dolgozókat vízadagolóval és ökobarát palackokkal motiválják arra, hogy közös erővel egy PET-palack mentes munkahelyet teremtsenek. Ugyanerre ösztönzik a vásárlóikat is a Vízválasztó kampány keretében.

“Hogy mi a célom ezzel? Hogy csökkentsem az eldobható palackos víz iránti keresletet. Még ha ez üzletileg ellentmondás is a Kiflinek. Ha azt látom, hogy ebben a vásárlóink támogatnak minket, akkor még tovább feszítem majd ezt a húrt. Én hiszek a változásban és a szűrt vízben. Mert habár a palack van kívül, azért a víz az úr. “- Klekner Péter, a Kifli.hu ügyvezetője személyesen is kiáll az elveik mellett

Nemcsak egy csepp a tengerben

Tóth Andi, a Hulladék Nélkül oldal alapítója zero waste tanácsadóként hitelesen képviseli a PET-palackmentes mozgalmat, gondolatait könnyedén alkalmazhatjuk a mindennapokban. A Kifli.hu-val közösen most minél több emberhez szeretnék eljuttatni a Vízválasztó kampányt, tanácsaikkal formálni a társadalom gondolkodásmódját. Andi szerint például az üveges gyümölcslevek, vagy csatos üvegek aranyat érnek, ha újratöltjük őket csapvízzel és kulacsként használjuk. Szerinte azt kevesen tudják, hogy a PET-palack olyan egyszer használatos tárgy, amelynek szabad szemmel nem látható felületi sérülésein gombák és baktériumok tapadnak meg az újratöltés után. Ezektől még mosószeres vízzel sem lehet megszabadulni. Továbbá a PET-palackot érő hőhatások, és a napsugárzás károsítják az anyag szerkezetét, amelyek eredményeképpen további egészségre ártalmas vegyületek oldódhatnak ki. Ráadásul a PET-palackos vízben átlagosan 325 darab mikroműanyag, míg a csapvíz literjében mindösszesen 3-5 darab mikroműanyag található. A keletkezett hulladékról nem is beszélve.

Ahogy a Hulladék nélkül oldalon olvasható, Magyarországon a PET palackok újrahasznosításának hatékonysága meglepően alacsony, csupán 30%-os. Holott a csapvízre való átállás megtakarítást is jelenthet a családnak: “Egy évre vetítve a napi fejenkénti átlag 1,5 liter ivóvíz fogyasztási mennyiségünket, 5 fős családunkban, éves szinten 2.737,5 l vizet fogyasztunk. Ez PET-palackos vízre átszámolva 1.825 db 1,5 literes PET-palackos vizet jelent. 100 forintos átlagár mellett 182.500 forintba kerülne a családunk ivóvíz fogyasztása. Ugyanez a mennyiség a nálunk fizetendő víz- és csatornadíj alapján csak 1.309 forint. A PET-palackok elhagyásával tehát éves szinten családunk 169.410 forintot takarít meg.” - Tóth Andi családjának példája tehát pénzügyi megfontolás szerint is helyes döntés.

Tiszta vizet öntenek a pohárba

“Nem bűntudatot, hanem gondolatot szeretnénk ébreszteni. Nincs jó vagy rossz megoldás, nem csak 0 vagy 100% létezik. Ha valaki csak napi 1 vízfogyasztásnál használ alternatív megoldást, már az hatással lesz az életére, a körrnyezetére.” - tette hozzá Nagy Dávid, a Kifli PR managere.

A tudatosság nem egy eldöntendő kérdés, hanem egy skála. Sok apró cselekedet óriási hatással lehet a környezetünkre. A társaság ezzel a kampánnyal a vásárlóit is arra ösztönzi, hogy szokjanak át a fenntartható vízfogyasztásra, ezért számos alternatívát kínálnak. A Vízválasztó kampányban vízszűrőket, kulacsokat és olyan házi szódagyártó gépeket népszerűsítenek, amelyek kiválóan helyettesítik a PET-palackos vízfogyasztást.


A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert

A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert 

A Római-part legendás sörkertje 1983 óta a budapesti nyár kihagyhatatlan része.
Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester

Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester  

A Mozium étterem vezetősége hivatalos közleményben tájékoztatta vendégeit a közelmúltban történt jelentős belső változásokról.
Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar

Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar 

A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és az idén is hasonlóra vagy enyhe csökkenésre számít a Magyar Édességgyártók Szövetsége.
Új trendek a gin piacon

Új trendek a gin piacon 

A főváros egyik legnépszerűbb ginfesztiválja idén új trendek felé nyit.
Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás

Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás 

Tippek a séftől.
Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon

Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon 

Vége a böjtnek, jöhet a nagy eszem-iszom.
Furmintok csatája Franciaországban

Furmintok csatája Franciaországban 

A Patricius Borház Profundum Furmintja lett Bordeaux-ban a befutó.
Bajban a hazai sörfőzdék

Bajban a hazai sörfőzdék 

A Kisüzemi Sörfőzdék Egyesülete szerint versenytorzító hatásúak szerződéses gyakorlatok.
Fesztiválozik a MOHU új automatája

Fesztiválozik a MOHU új automatája 

A MOHU bemutatta a vállalat új fesztiválautomatáját a budapesti Telekom Vivicittá futóversenyen.
Elhunyt a villányi borvidék meghatározó alakja

Elhunyt a villányi borvidék meghatározó alakja 

Mindössze 60 év adatott meg Tiffán Zsoltnak.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.