A pálinka évszázadok óta a magyar italkultúra szerves részét képezte, a hungarikummá válásával, vagyis a magyar eredetvédelem megszervezésével pedig egy új lehetőséget kapott. Mára az egyik legnépszerűbb röviditallá vált: nemzeti öntudatot ébreszt bennünk, büszkék vagyunk rá, szívesen és egyre inkább fogyasztjuk és ajánljuk.
A legnépszerűbb a szilva-, a barack- és a körtepálinka, de ma már nagyon széles kínálatot tudnak felsorakoztatni a termelő és forgalmazó cégek, a legkülönfélébb gyümölcsökből főznek pálinkát, mint a málna, som, berkenye, vagy akár a kökény.
A pálinkakészítés törvényben való leszabályozása, ezáltal a nemzeti röviditalunk úgynevezett „márkaépítése” egyre inkább eredményesnek bizonyul, a társadalom ismeri és fogyasztja a pálinkát. Az új fogyasztói struktúrának eredményeképpen több felsőoktatási intézmény is külön tematikus kurzust indított, amely a magyar, illetve a regionális pálinkakészítés és pálinkakultúra elsajátításával foglalkozik. A Debreceni Egyetem és a Nyíregyházi Főiskola több éve dolgozik szoros együttműködésben a kelet-magyarországi térség pálinkafőzdéivel, így a Zsindelyes Pálinkafőzdével is.
A Zsindelyes minden félévi kurzusban interaktív előadást tart a 18-25 év közötti korosztály részére. A cégtörténet, a széles termékkínálat bemutatása, illetve a pálinkafogyasztás kultúrájának megismertetése mind hozzájárul ahhoz, hogy a kulturált italfogyasztást és a gasztronómia pálinka általi alakulását a fiatalabb korosztály is nyomon tudja követni, emellett kedveltté váljon számukra a pálinka, mint nemzeti ital. A Zsindelyes minden pálinkával kapcsolatos rendezvényen (fesztivál, kóstoltatás), ahol jelen van, fontosnak tartja a fogyasztókkal való beszélgetést, a pálinkáról való közvetlen hangnemű „diskurálást”, hiszen így lehet a legkönnyebben felkelteni az érdeklődését a fiatalabb közönségnek. „Ez a legdirektebb kommunikációs csatorna, hiszen itt tényleg alkalmunk nyílik a fogyasztók véleményét meghallgatni, de akár pár perces beszélgetéssel, tények tisztázásával (mint pl. a pálinkatörvény) pozitívabb irányba is elmozdíthatjuk a véleményét.” – tette hozzá Juhász Miklós, a Zsindelyes Pálinkafőzde marketing igazgatója.
Félévente mintegy 200 hallgató kap ilyen típusú impulzust. Reményeink szerint ennek a korosztálynak a tanítása, előadások általi meggyőzése hozzájárul ahhoz, hogy felnőttként mintát mutatva racionálisan tudnak majd dönteni vásárláskor, valamint kialakítható bennük a felelős alkoholfogyasztás, a nemzeti italunk népszerűsítésének szem előtt tartásával.