"Ezt a díjat olyan vállalkozások, olyan személyek kapják, akik szenvedéllyel hisznek abban, amit csinálnak" - mondta David Silvestre, a Top Choice Awards ügyvezetője, a legjobb kanadai termékeknek és szolgáltatásoknak járó díjat ismertetve a magyar diplomáciai képviseleten kedden megtartott díjátadáson.
"Egy olyan bort próbáltunk kifejleszteni az észak-amerikai piacon a magyar borok promócióját elősegítő partnereinkkel közösen, amely összetevői tekintetében a borvidék jellegzetes szőlőfajtáinak a legjobb együttes megjelenését adja, és amely a kanadai borfogyasztók ízlésvilágának is legjobban megfelel" - jelentette ki a díjnyertes bor alkotója, Szepsy István, a Szent Tamás Pincészet főborásza.
Az esemény házigazdája, Ódor Bálint nagykövet hangsúlyozta, hogy a bor nemcsak egy termék, de egy ország kultúrájának a kifejeződése is, így fontos szerepet kap az országimázs építésében, ezen belül kiemelten a gazdasági együttműködés erősítésében. Bár a magyar mondás szerint "a jó bornak nem kell cégér", a mai kornak és nemzetközi piaci igényeknek megfelelő bormarketing, valamint az ilyen rangos elismerések segíthetnek abban, hogy a világnak ezen a táján is minél többekhez eljuthassanak a kiváló minőségű magyar borok.
Tornai Tamás, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke a díjátadás alkalmából küldött köszöntőjében hangsúlyozta, hogy az elismerés mindenekelőtt a boré és az alkotóké, de talán joggal büszke rá a teljes Tokaji Borrégió, valamennyi magyar borvidék, a teljes magyar borágazat.
A nagykövetség összefoglalója szerint kanadai borpromóciós projekt közel egy éve indult el, így külön öröm a programban részt vevő szervezetek számára, hogy tevékenységük eredménye ilyen rövid időn belül megmutatkozott.
Forrás: Élelmiszer Online/MTI