Ronald nem megy nyugdíjba - mondja a McDonald's

Több száz amerikai egészségvédelmi szervezet és szakember közös petícióval próbálja meggyőzni a McDonald's gyorséttermi láncot, hogy hagyjon föl a gyermekeknek szóló reklámhadjárataival - adta hírül az MTI.

A Corporate Accountability International nevű nonprofit szervezet vezetésével indított kampányban hat amerikai napilapban jelent meg egész oldalas felhívás, amelyben az amerikai gyermekek egészségével kapcsolatos aggodalmakra és a túlterhelt társadalombiztosítási rendszer veszélyeire hívták fel a figyelmet - írja az MTI.

Az McDonald's részvényeseinek csütörtöki közgyűlése előtt indított felhívásban arra kérték a gyorséttermi láncot, hogy a gyermekeknek ne reklámozzanak magas cukor, só és zsírtartalmú ételeket. A petíciót több mint 550 egészségügyi szakember és egészségvédelmi szervezet képviselője írta alá.

A McDonald's cég részvényesei egyhangúlag elutasították amerikai egészségvédelmi szervezetek felhívását arra, hogy becsüljék fel a gyorséttermi lánc szerepét a gyermekkori elhízásban.

"Ronald McDonald marad, ahol van" - szögezte le határozottan a petícióra reagálva a cég részvényeseinek csütörtöki közgyűlésén Jim Skinner, a vállalat vezetője. A fiatal generáció védelmét szolgáló tiltakozás nem győzte meg az étteremlánc részvényeseit. "Ez a választás szabadságáról szól, és mi hiszünk a demokratikus útban. Itt egy személyes és egyéni választásról van szó" - utalt arra Skinner, hogy a vásárlók maguk is el tudják dönteni mi jó nekik, és mi nem. "Ronald McDonald világszerte a McDonald's és a jókedv nagykövete" - tette hozzá.

Az amerikai járványügyi központ (CDCP) adatai szerint az országban élő kisgyerekek és kamaszok mintegy 17 százaléka elhízott. A gyermekkori túlsúly következtében jelentősen növekszik a 2-es típusú cukorbetegség, a magas koleszterinszint, a magas vérnyomás és egyéb betegségek kialakulásának kockázata. A szakértők arra is rámutattak, hogy az elhízott gyerekekből gyakran elhízott felnőttek lesznek, akiknek kezelése jelentősen megterheli az amerikai egészségügyi rendszert.

A McDonald' s az utóbbi években egyre több kritikát kapott reklámozási stratégiái és a Happy Meal menükhöz csomagolt gyermekcsalogató ajándékai miatt. Az étteremlánc repertoárja éppen ezért egészségesebb fogásokkal is bővült. A gyerekmenükhöz kínált gyümölcslevek és tej helyett a szülők szódavizet is kérhetnek, az étlapra pedig különböző saláták és zabkásák is felkerültek, ám a kritikusok szerint ezek még mindig nem állják meg a helyüket az egészséges ételek táborában. Szerintük az étteremlánc egyéb harapnivalói is túl sok zsírt, sót és cukrot tartalmaznak. (MTI)


Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris

Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris 

A tranzakció értelmében a Culinaris Wholesale Kft. kereskedelmi tevékenységét teljes egészében a Chef Market Zrt. veszi át.
MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának

MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának 

Május 14-én tartották a Magyar Vendéglátók Ipartestületének (MVI) éves Közgyűlését a pesti Vigadó épületében található VígVarjú étteremben.
A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem

A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem 

Jelentős mérföldkőhöz érkezett a patinás Fővám téri Nagycsarnokban működő Fakanál étterem, amely a napokban ünnepelte 25 éves születésnapját.
Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját

Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját  

Ismét virágzik a Kéknyelű Badacsonyban.
Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten

Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten 

Kína borászati nagyhatalmi címre tör – nem véletlenül.
A lengyel sörgyártás új trendjei

A lengyel sörgyártás új trendjei 

A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el a csökkenő alkoholfogyasztási tendenciák miatt.
Új Michelin-csillagos menü az égben

Új Michelin-csillagos menü az égben 

Az Emirates Business osztályán utazók 18 új ételt kóstolhatnak, amelyeket a Moët & Chandon válogatott pezsgőivel párosítottak.
Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen

Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen 

Az idei Balaton Fagyija versenyen 31 kreáció közül a veszprémi Füge Fagyizó MEKKóstollak nevű kreációját ítélték a legjobbnak.
Borünnep Szegeden

Borünnep Szegeden 

A bortermelőkhöz több mint húsz vendéglátós csatlakozik, akik sajtokat és egyéb specialitásokat is kínálnak majd a borok és pálinkák mellé.
Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból

Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból 

Műanyag fóliadarab lehet benne.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.