Ronald nem megy nyugdíjba - mondja a McDonald's

Több száz amerikai egészségvédelmi szervezet és szakember közös petícióval próbálja meggyőzni a McDonald's gyorséttermi láncot, hogy hagyjon föl a gyermekeknek szóló reklámhadjárataival - adta hírül az MTI.

A Corporate Accountability International nevű nonprofit szervezet vezetésével indított kampányban hat amerikai napilapban jelent meg egész oldalas felhívás, amelyben az amerikai gyermekek egészségével kapcsolatos aggodalmakra és a túlterhelt társadalombiztosítási rendszer veszélyeire hívták fel a figyelmet - írja az MTI.

Az McDonald's részvényeseinek csütörtöki közgyűlése előtt indított felhívásban arra kérték a gyorséttermi láncot, hogy a gyermekeknek ne reklámozzanak magas cukor, só és zsírtartalmú ételeket. A petíciót több mint 550 egészségügyi szakember és egészségvédelmi szervezet képviselője írta alá.

A McDonald's cég részvényesei egyhangúlag elutasították amerikai egészségvédelmi szervezetek felhívását arra, hogy becsüljék fel a gyorséttermi lánc szerepét a gyermekkori elhízásban.

"Ronald McDonald marad, ahol van" - szögezte le határozottan a petícióra reagálva a cég részvényeseinek csütörtöki közgyűlésén Jim Skinner, a vállalat vezetője. A fiatal generáció védelmét szolgáló tiltakozás nem győzte meg az étteremlánc részvényeseit. "Ez a választás szabadságáról szól, és mi hiszünk a demokratikus útban. Itt egy személyes és egyéni választásról van szó" - utalt arra Skinner, hogy a vásárlók maguk is el tudják dönteni mi jó nekik, és mi nem. "Ronald McDonald világszerte a McDonald's és a jókedv nagykövete" - tette hozzá.

Az amerikai járványügyi központ (CDCP) adatai szerint az országban élő kisgyerekek és kamaszok mintegy 17 százaléka elhízott. A gyermekkori túlsúly következtében jelentősen növekszik a 2-es típusú cukorbetegség, a magas koleszterinszint, a magas vérnyomás és egyéb betegségek kialakulásának kockázata. A szakértők arra is rámutattak, hogy az elhízott gyerekekből gyakran elhízott felnőttek lesznek, akiknek kezelése jelentősen megterheli az amerikai egészségügyi rendszert.

A McDonald' s az utóbbi években egyre több kritikát kapott reklámozási stratégiái és a Happy Meal menükhöz csomagolt gyermekcsalogató ajándékai miatt. Az étteremlánc repertoárja éppen ezért egészségesebb fogásokkal is bővült. A gyerekmenükhöz kínált gyümölcslevek és tej helyett a szülők szódavizet is kérhetnek, az étlapra pedig különböző saláták és zabkásák is felkerültek, ám a kritikusok szerint ezek még mindig nem állják meg a helyüket az egészséges ételek táborában. Szerintük az étteremlánc egyéb harapnivalói is túl sok zsírt, sót és cukrot tartalmaznak. (MTI)


Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.