Ronald nem megy nyugdíjba - mondja a McDonald's

Több száz amerikai egészségvédelmi szervezet és szakember közös petícióval próbálja meggyőzni a McDonald's gyorséttermi láncot, hogy hagyjon föl a gyermekeknek szóló reklámhadjárataival - adta hírül az MTI.

A Corporate Accountability International nevű nonprofit szervezet vezetésével indított kampányban hat amerikai napilapban jelent meg egész oldalas felhívás, amelyben az amerikai gyermekek egészségével kapcsolatos aggodalmakra és a túlterhelt társadalombiztosítási rendszer veszélyeire hívták fel a figyelmet - írja az MTI.

Az McDonald's részvényeseinek csütörtöki közgyűlése előtt indított felhívásban arra kérték a gyorséttermi láncot, hogy a gyermekeknek ne reklámozzanak magas cukor, só és zsírtartalmú ételeket. A petíciót több mint 550 egészségügyi szakember és egészségvédelmi szervezet képviselője írta alá.

A McDonald's cég részvényesei egyhangúlag elutasították amerikai egészségvédelmi szervezetek felhívását arra, hogy becsüljék fel a gyorséttermi lánc szerepét a gyermekkori elhízásban.

"Ronald McDonald marad, ahol van" - szögezte le határozottan a petícióra reagálva a cég részvényeseinek csütörtöki közgyűlésén Jim Skinner, a vállalat vezetője. A fiatal generáció védelmét szolgáló tiltakozás nem győzte meg az étteremlánc részvényeseit. "Ez a választás szabadságáról szól, és mi hiszünk a demokratikus útban. Itt egy személyes és egyéni választásról van szó" - utalt arra Skinner, hogy a vásárlók maguk is el tudják dönteni mi jó nekik, és mi nem. "Ronald McDonald világszerte a McDonald's és a jókedv nagykövete" - tette hozzá.

Az amerikai járványügyi központ (CDCP) adatai szerint az országban élő kisgyerekek és kamaszok mintegy 17 százaléka elhízott. A gyermekkori túlsúly következtében jelentősen növekszik a 2-es típusú cukorbetegség, a magas koleszterinszint, a magas vérnyomás és egyéb betegségek kialakulásának kockázata. A szakértők arra is rámutattak, hogy az elhízott gyerekekből gyakran elhízott felnőttek lesznek, akiknek kezelése jelentősen megterheli az amerikai egészségügyi rendszert.

A McDonald' s az utóbbi években egyre több kritikát kapott reklámozási stratégiái és a Happy Meal menükhöz csomagolt gyermekcsalogató ajándékai miatt. Az étteremlánc repertoárja éppen ezért egészségesebb fogásokkal is bővült. A gyerekmenükhöz kínált gyümölcslevek és tej helyett a szülők szódavizet is kérhetnek, az étlapra pedig különböző saláták és zabkásák is felkerültek, ám a kritikusok szerint ezek még mindig nem állják meg a helyüket az egészséges ételek táborában. Szerintük az étteremlánc egyéb harapnivalói is túl sok zsírt, sót és cukrot tartalmaznak. (MTI)


Feszült hangulat a borászok körében: Wáberer  kijelentése kiverte a biztosítékot

Feszült hangulat a borászok körében: Wáberer kijelentése kiverte a biztosítékot 

A borásztársadalom nem nézi jó szemmel az alkoholmentességre buzdító kampányt – szerintük ezzel a hazai borkultúra hitelessége is sérül.
Időutazás a Folly Arborétumban

Időutazás a Folly Arborétumban 

A badacsonyörsi arborétum a nyári hónapokban is ideális úti cél.
Kihirdették Magyarország legjobb éttermeit – Itt a 2025-ös toplista

Kihirdették Magyarország legjobb éttermeit – Itt a 2025-ös toplista 

Június 16-án, hétfőn este rendezték a hazai gasztronómiai élet legrangosabb eseményét, a Dining Guide Év Étterme Gálát.
Hétvégén Somlói Borgála

Hétvégén Somlói Borgála 

Borkultúra, hagyomány és élmény egyetlen hétvégén.
Kiemelkedő vidéki vállalkozásokat díjaztak

Kiemelkedő vidéki vállalkozásokat díjaztak 

Közös célért – 6 millió forint adomány gyűlt össze.
Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben

Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben 

Új nemzetközi imázsfilmmel pozicionálja újra Magyarországot a borvilág térképén a Magyar Bormarketing Ügynökség.
Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség

Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség 

Növelni kell a palackos borok exportját, amihez a magyar kormány minden segítséget megad, mondta a miniszter egy csütörtöki balatoni nyitóeseményen.
Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től

Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től 

A Bar Me Tender ingyenes bartenderképzés immár negyedik éve segíti a vendéglátós szakma új generációját.
Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk

Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk 

Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok.
Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja

Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja 

Az Auchan Magyarország stratégiai partnerségre lép a Winelovers Wine Awards borversennyel.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.