A Cheese-It’s Europe programot – amelynek magyarországi kampánya A Dolce Vita íze címet viseli - három évvel ezelőtt, 2016-ban indult. A program célja három olasz sajtcsalád, az asiago, a gorgonzola és a parmezán népszerűsítése nem csak Magyarországon, hanem Ausztriában, Lengyelországban és Csehországban is megvalósul.
A kitűzött célok:
• A minőségjelzők általános jellemzőinek és előnyeinek bemutatása és kommunikációja a fogyasztók és az ágazati szakemberek felé
• A termékek ismertségének kihasználásával ösztönözni a kampány középpontjában álló európai sajtok fogyasztását a DOP - azaz oltalom alatt álló eredet megjelölés - és IGP - azaz, oltalom alatt álló földrajzi jelzés - termékek minőségének "nagyköveteiként"
• A Parmigiano Reggiano Sajt Konzorciuma (Il Consorzio del Formaggio Parmigiano Reggiano)
• Az Asiago sajt Védelmét szolgáló Konzorcium (Il Consorzio di Tutela del formaggio Asiago)
A 3 sajtról néhány info:
Asiago
Van friss és érlelt változata, könnyen emészthető sajtféle, egészséges életmódnál is jó megoldás, a napi fehérjeigény 50 százalékát is adhatja, ételeknél kiemeli a fogások ízét.
Parmigiano
Híres parmezán sajt, az egész világon ismert. Szalmasárga színű, pikáns ízű. Ha Rákvörös bélyeg van rajta min. 18 hónapig érlelt, ha Ezüstszínű, akkor 22 hónapig, ha Aranyszínű bélyeg, akkor min. 30 hónapig érlelték. Snack-ként, kenyérrel is felszolgálható, más ételek kiegészítőjeként is tökéletes.
Gorgonzola
Fehér szalmasárga színű, zöld erezettséggel, jellegzetes zamattal, enyhe pikáns ízzel. "Élő" vagyis folyamatosan érésben lévő sajtféle, ami zöldségek, szezonális gyümölcsök mellé, lekvárokkal, mézzel tökéletesen párosítható.