Stílust vált a McDonald's

A McDonald's, Amerika legnagyobb gyorsétteremlánca 56 éves fennállásának legjelentősebb stílusváltására készül: a cég azt tervezi, hogy 2015-ig egymilliárd dolláros költséggel elegánsabbá alakíttatja át az amerikai hálózat 14 ezer egységének túlnyomó többségét - közölte hétfőn a USA Today című napilap.

Az asztalok ezentúl üvegszálas műanyag helyett fából készülnek majd, az ipari acél székek műbőr borítást kapnak és az enteriőrben pedig az élénk piros helyett tompa narancsszín és a sárga dominál majd, itt-ott zölddel megtörve. A változások az utcai fronton is feltűnőek lesznek: eltűnnek a bohócvörös tetők, és a McDonald's-kínálatra áhítozó vendégnek nem kell majd többé találgatni, hogy hol van a bejárat. A homlokzaton a "klasszikus" fehér helyét a hívogatóbb, meleg, földpasztell színek veszik át, üveggel kombinálva. Az irodaszerű, harsány világítás helyébe a helyi fényforrások lépnek.

A McDonald's tavaly kísérletképpen összesen 280 üzletét fazonírozta át, és az eredmények tanulmányozása után úgy döntött, hogy a Tampában alkalmazott módosításokat rendszeresíti, mert ott az új megjelenés két számjegyű forgalomnövekedéssel járt. A cég idén 800 üzletét fogja a "tampai modell" szerint átalakítani.

A stílusváltással a McDonald's nemcsak az olyan, kisebb pénzű és a gazdasági válság idején megroggyant riválisait kívánja még jobban lekörözni, mint a Burger King vagy a Wendy's, de az olyan, egy fokkal drágább hálózatok vendégkörét is át kívánja csábítani, mint amilyen a Panera Bread, vagy a mexikói ételeket forgalmazó Chipotle.

A McDonald's már korábban is tett lépéseket a magasabb igények kielégítésére, például a divatos Starbucks kávézólánc mintájára az üzleteiben létrehozta a saját McCaféit. Most a USA Today szerint ennél is tovább megy és a Starbucks-érzésből és -küllemből is beépít elemeket a sajátjába. (Kérdés, hogy tudja és kívánja-e tovább követni a Strabucksot a felsőbb régiókba, amely tervei szerint esténként elegáns borozóvá alakul át.)

A lap szerint a McDonald's "kölcsönöz" egy kicsit a Niketől is, amelynek bevált "swoosh" pipalogójához valamelyest hasonlatosan, saját emblémájának, "a dupla aranyívnek" a felét helyezi a gyorséttermek tetejére. Persze, a bejárat felett ott lesz a megszokott, lekerekített "M" betű is.

A hamburgerlánc már most sem csak az eredeti üzleti sémájára épít, hogy aki beesik hozzá, az minél előbb egye meg a kólával leöblített szendvicsét és krumpliját és adja át helyét a következő fogyasztónak. Az üzletek több szektorra oszlanak: az eredeti gyorsetetőn felül a maradni kívánóknak egy külön részben vezeték nélküli internetkapcsolatot, capuccinót és süteményeket-szendvicstekercseket kínál. A megújított étkezdékben nagyobb csoportok elkülönülésére alkalmas étkező terek lesznek, amelyekbe lapos, nagyképernyőjű televíziókat állítanak be .

A megújult McDonald'sokban, a forgalom növekedésében bízva, megduplázzák az autós vásárlókat kiszolgáló ablakokat is - írta a USA Today. (MTI)


Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris

Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris 

A tranzakció értelmében a Culinaris Wholesale Kft. kereskedelmi tevékenységét teljes egészében a Chef Market Zrt. veszi át.
MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának

MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának 

Május 14-én tartották a Magyar Vendéglátók Ipartestületének (MVI) éves Közgyűlését a pesti Vigadó épületében található VígVarjú étteremben.
A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem

A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem 

Jelentős mérföldkőhöz érkezett a patinás Fővám téri Nagycsarnokban működő Fakanál étterem, amely a napokban ünnepelte 25 éves születésnapját.
Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját

Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját  

Ismét virágzik a Kéknyelű Badacsonyban.
Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten

Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten 

Kína borászati nagyhatalmi címre tör – nem véletlenül.
A lengyel sörgyártás új trendjei

A lengyel sörgyártás új trendjei 

A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el a csökkenő alkoholfogyasztási tendenciák miatt.
Új Michelin-csillagos menü az égben

Új Michelin-csillagos menü az égben 

Az Emirates Business osztályán utazók 18 új ételt kóstolhatnak, amelyeket a Moët & Chandon válogatott pezsgőivel párosítottak.
Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen

Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen 

Az idei Balaton Fagyija versenyen 31 kreáció közül a veszprémi Füge Fagyizó MEKKóstollak nevű kreációját ítélték a legjobbnak.
Borünnep Szegeden

Borünnep Szegeden 

A bortermelőkhöz több mint húsz vendéglátós csatlakozik, akik sajtokat és egyéb specialitásokat is kínálnak majd a borok és pálinkák mellé.
Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból

Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból 

Műanyag fóliadarab lehet benne.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.