Stílust vált a McDonald's

A McDonald's, Amerika legnagyobb gyorsétteremlánca 56 éves fennállásának legjelentősebb stílusváltására készül: a cég azt tervezi, hogy 2015-ig egymilliárd dolláros költséggel elegánsabbá alakíttatja át az amerikai hálózat 14 ezer egységének túlnyomó többségét - közölte hétfőn a USA Today című napilap.

Az asztalok ezentúl üvegszálas műanyag helyett fából készülnek majd, az ipari acél székek műbőr borítást kapnak és az enteriőrben pedig az élénk piros helyett tompa narancsszín és a sárga dominál majd, itt-ott zölddel megtörve. A változások az utcai fronton is feltűnőek lesznek: eltűnnek a bohócvörös tetők, és a McDonald's-kínálatra áhítozó vendégnek nem kell majd többé találgatni, hogy hol van a bejárat. A homlokzaton a "klasszikus" fehér helyét a hívogatóbb, meleg, földpasztell színek veszik át, üveggel kombinálva. Az irodaszerű, harsány világítás helyébe a helyi fényforrások lépnek.

A McDonald's tavaly kísérletképpen összesen 280 üzletét fazonírozta át, és az eredmények tanulmányozása után úgy döntött, hogy a Tampában alkalmazott módosításokat rendszeresíti, mert ott az új megjelenés két számjegyű forgalomnövekedéssel járt. A cég idén 800 üzletét fogja a "tampai modell" szerint átalakítani.

A stílusváltással a McDonald's nemcsak az olyan, kisebb pénzű és a gazdasági válság idején megroggyant riválisait kívánja még jobban lekörözni, mint a Burger King vagy a Wendy's, de az olyan, egy fokkal drágább hálózatok vendégkörét is át kívánja csábítani, mint amilyen a Panera Bread, vagy a mexikói ételeket forgalmazó Chipotle.

A McDonald's már korábban is tett lépéseket a magasabb igények kielégítésére, például a divatos Starbucks kávézólánc mintájára az üzleteiben létrehozta a saját McCaféit. Most a USA Today szerint ennél is tovább megy és a Starbucks-érzésből és -küllemből is beépít elemeket a sajátjába. (Kérdés, hogy tudja és kívánja-e tovább követni a Strabucksot a felsőbb régiókba, amely tervei szerint esténként elegáns borozóvá alakul át.)

A lap szerint a McDonald's "kölcsönöz" egy kicsit a Niketől is, amelynek bevált "swoosh" pipalogójához valamelyest hasonlatosan, saját emblémájának, "a dupla aranyívnek" a felét helyezi a gyorséttermek tetejére. Persze, a bejárat felett ott lesz a megszokott, lekerekített "M" betű is.

A hamburgerlánc már most sem csak az eredeti üzleti sémájára épít, hogy aki beesik hozzá, az minél előbb egye meg a kólával leöblített szendvicsét és krumpliját és adja át helyét a következő fogyasztónak. Az üzletek több szektorra oszlanak: az eredeti gyorsetetőn felül a maradni kívánóknak egy külön részben vezeték nélküli internetkapcsolatot, capuccinót és süteményeket-szendvicstekercseket kínál. A megújított étkezdékben nagyobb csoportok elkülönülésére alkalmas étkező terek lesznek, amelyekbe lapos, nagyképernyőjű televíziókat állítanak be .

A megújult McDonald'sokban, a forgalom növekedésében bízva, megduplázzák az autós vásárlókat kiszolgáló ablakokat is - írta a USA Today. (MTI)


Sztárséffel nyit éttermet Gerendai az alsóörsi vitorláskikötőben

Sztárséffel nyit éttermet Gerendai az alsóörsi vitorláskikötőben 

Megkezdte első szezonját az Ypsilon Yacht Club Alsóörsön.
Bezár a Michelin Guide által ajánlott budapesti étterem

Bezár a Michelin Guide által ajánlott budapesti étterem 

A közkedvelt Kertész utcai étterem öt év után búcsúzik.
 Rangos ceremónián mutatták be a Michelin Guide Dubai új kiadását

Rangos ceremónián mutatták be a Michelin Guide Dubai új kiadását 

A MICHELIN 2024. július 4-én este egy rangos ceremónián mutatta be az idei MICHELIN Guide Dubai harmadik kiadását a nemrég megnyílt One&Only One Za'abeel hotelben.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Ez a McDonald's burger lekerül az étlapról – íme, miért

Ez a McDonald's burger lekerül az étlapról – íme, miért 

Rossz hír azok számára, akik több vegetáriánus lehetőséget keresnének a McDonald's-ban.
Kik kapják idén a Gundel Károly-díjat?

Kik kapják idén a Gundel Károly-díjat? 

A Magyar Vendéglátók Ipartestülete (MVI) már várja a jelöléseket.
Vidéken van cukrászdája? Akkor ez érdekelheti

Vidéken van cukrászdája? Akkor ez érdekelheti 

Július 2-től, keddtől indul az összesen 13 milliárd forint értékű turisztikai támogatási konstrukció második üteme vidéki cukrászdák részére.
 Kaliforniai életérzés Budapesten

Kaliforniai életérzés Budapesten 

Magyarországon szinte egyedülálló módon Kalifornia által inspirált ételekkel várja vendégeit az étterem.
Nincs itthon ehhez hasonló!

Nincs itthon ehhez hasonló! 

Bemutatjuk Maul Zsolt többszörös díjnyertes villányi borászt - alapításának negyedszázados évfordulóját tavaly ünneplő pincészetén keresztül.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is. 

Interjú

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is. 
Gottwald Szilárd: „Azért dolgozunk, hogy a vendég jól érezze magát”

Gottwald Szilárd: „Azért dolgozunk, hogy a vendég jól érezze magát” 

Legújabb fejlesztéseikről és a hotel bővítéséről Gottwald Szilárddal beszélgettünk.