Személyesen – bemutatkozott az új borarculat

A Magyar Turisztikai Ügynökség éppen két éve a Borjog és Bormarketing konferencián jelentette be megújuló borstratégiáját, most pedig bemutatták az új borarculatot is.

Gál Zsombor, az MTÜ bormarketingért felelős szakértője emlékeztetett rá, hogy két éve született meg a magyar bor értékpiramisa, és bár ez rövidebb távú koncepcióként indult, jóval hosszabb folyamat lett belőle - ezzel kezdték el a borászatok a 22 borvidék sokszínű kínálatát rendszerbe foglalni. A magyar bor célja ugyanis, hogy értéket adjon a világnak és erősítse az ország turisztikai márkáját is.

A borágazat szereplői részéről régi igény volt, hogy legyen egy konszenzuson nyugvó, egységes arculata a magyar bornak. Az MTÜ ezt a szándékot karolta fel, és számos szakmai szervezettel együtt alkotta meg az új márkakoncepciót, amellyel szeretné megmutatni, hogy a magyar borok csúcsminőséget képviselnek, és marketingkommunikációs eszközökkel támogatja Magyarország pozíciójának megerősítését a világ bortérképén. Az új logó és szlogen egységes megjelenést és kommunikációt jelent a fogyasztók felé, és olyan üzenetrendszert szerettek volna megalkotni, amely kifejezi a magyarok évezredes, nemzeti büszkeséget tápláló, személyes viszonyát a magyar borral.

A magyar borarculat célja, hogy könnyen érthető és jól kommunikálható rendszert indítson el, ennek kidolgozását pedig Ipacs Géza dizájnerre bízták, aki több évtizedes tapasztalattal rendelkezik a borok marketingje és kommunikációja terén. Az új arculat három feladata az egyedi történet kialakítása, a hitelesség és az, hogy minden borász és borvidék megtalálhassa benne a helyét.

Ahogy Ipacs Géza fogalmazott, a legnagyobb feladat a kimondottan színes fajtapaletta megjelenítése volt, ezért úgy döntöttek, hogy épp ezt a gazdagságot kell hangsúlyozni. Így született meg a „Személyesen” koncepció, amely egyenlőségjelet tesz a magyar bor és a magyar borász közé, hiszen a borász személyisége ad igazi karaktert a bornak. Az új logó két részből áll: a magyar trikolort megjelenítő ikonból, illetve a „Személyesen” szlogenből.

Az ország összes borvidékéről új zsánerfotókat, a borászokról portékat készítettek, az új képi megjelenítés először március 17-19-én, a düsseldorfi ProWein szakkiállítás magyar standján lesz látható, ahol idén rekordszámú, 39 kiállító vesz részt.

Az arculatról szólva Gál Zsombor hozzátette: nagyon fontos volt számukra, hogy a meghatározó ágazati szereplők is támogassák az új arculatot, és a döntéshozók egyöntetűen igent mondtak a kezdeményezésre. A Magyar Turisztikai Ügynökség az új márkakoncepciót Csapody Balázzsal, a Pannon Gasztronómiai Akadémia elnökével, Gál Helgával, a Külgazdasági és Külügyminisztérium bor és gasztronómiai tanácsadójával, Gál Péterrel, az Agrárminisztérium piacszabályozási főosztályvezetőjével, Hamvas Zoltánnal, a Magyar Bocuse d’Or Akadémia elnökével, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének társelnökével és Légli Ottóval, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa elnökével szakmai együttműködésben választotta ki.

Az új fotók mellett azonban egy filmsorozat is készül, amelyben borászok mesélik el saját történeteiket. A konferencián bemutatott filmrészletekben Bolyki János a nagymamájával közösen készített borról mesél, Bujdosó Ferenc a Balaton és a vitorlázás iránti szenvedélyéről vall, Pfneiszl Katrin és Birgit a távoli fajták Sopronba hozataláról, illetve a szűretlen kékfrankos születéséről beszélnek, míg Szepsy Istvánék az aszúkészítés ősi szabályaihoz való visszatérés fontosságát elemzik.


Csődöt jelentett a Hooters

Csődöt jelentett a Hooters 

A csirkeszárnyairól híres Hooters étteremlánc hétfőn csődöt jelentett, de a márka továbbra is megmarad.
Csehország megszigorítja a száj- és körömfájás elleni védőintézkedéseket

Csehország megszigorítja a száj- és körömfájás elleni védőintézkedéseket 

A miniszter közlése szerint Szlovákiából, Magyarországról, Alsó Ausztriából és Burgenlandból hétfő éjféltől tilos lesz egyes állati termékek behozatala.
Csehországi borturisztikai konferencia – magyar résztvevőkkel

Csehországi borturisztikai konferencia – magyar résztvevőkkel 

Három magyar résztvevő a mikulovi Nemzetközi Borturizmus Konferencián.
Etyek nagyra törő terve: felkerülni a világ pezsgő térképére

Etyek nagyra törő terve: felkerülni a világ pezsgő térképére 

Az Etyeki Pezsgő hivatalosan eredetvédett státuszt kapott.
Terített asztal a Balatonnál – gasztro-évadnyitó Tihanyban

Terített asztal a Balatonnál – gasztro-évadnyitó Tihanyban 

Hagyományteremtő„Balaton Expo”-n jelent meg a régió kínálata a Balaton asztalán.
Fontos termék a vendéglátóipar szereplőinek

Fontos termék a vendéglátóipar szereplőinek 

Új névvel és telephelyen, kibővített termékportfólióval és nemzetközi terjeszkedéssel folytatja működését Magyarország vezető újrahasználati rendszere, a Cup Revolution.
Felvásárolták az albán Spar-hálózatot

Felvásárolták az albán Spar-hálózatot 

Koszovó legnagyobb kiskereskedelmi hálózata, a Viva Fresh Store felvásárolta a Spar Albánia üzleteit a helyi Balfin befektetési csoporttól.
Balatoni vörösborokat díjaztak Berlinben

Balatoni vörösborokat díjaztak Berlinben 

Ki mondta, hogy a balatonfüredi borvidék kizárólag fehérborok készítéséhez kiváló terület?
Itthon újabb szarvasmarhatelepen jelent meg a ragadós száj- és körömfájás

Itthon újabb szarvasmarhatelepen jelent meg a ragadós száj- és körömfájás 

Az első tünetek kedden jelentkeztek a Levél településen található, 3000 egyedet számláló szarvasmarha-állományban.
Jön egy stílusos villásreggeli

Jön egy stílusos villásreggeli 

Stílusos Vidéki Villásreggeli Fesztivál és majális- egy igazán ragyogó program a gasztronómia és az utazás szerelmeseinek.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.