Egy nemrég készült tanulmány szerint a németországi a fogyasztók 46%-a aktívan csökkenti húsfogyasztását. A kereslet jelentősen megugrott a növényi alapú termékek iránt, amelyet az egyre szélesebb termékkínálat is elősegít, derült ki a Store Insider cikkéből.
Mint írják, „a ProVeg International megbízásából, a YouGov által készített tanulmány szerint Németországban tavaly jelentősen megnőtt a növényi alapú termékek vásárlása. 2024-ben az eladások 5%-kal nőttek, ami az említett termékek diszkontokban és drogériákban való megnövekedett jelenlétének köszönhető.”
A válaszadók körülbelül 22%-a tartja a növényi alapú tejtermék-alternatívákat az állati eredetű termékek reális helyettesítőjének, ami az előző évhez képest 6%-os emelkedést jelent.
A húsfogyasztás mérséklésének lehetséges oka, hogy a gyártók egyre többet fektetnek a növényi alapú élelmiszerek előállításába, és mindent megtesznek, hogy minél jobban alkalmazkodni tudjanak a megnövekedett kereslethez.