A reprezentatív felmérésben a megkérdezettek többsége leginkább gyógyszerből és élelmiszerből ragaszkodik az eredeti termékekhez, de a ruhák és a műszaki cikkek esetében már kevésbé válogatós.
Nem mindegy az sem, hogy milyen típusú árucikket veszünk: akkor vagyunk igazán válogatósak, ha az egészségünkről vagy a szervezetünkről van szó. A megkérdezettek a gyógyszerek és az élelmiszerek esetében fektettek igazán nagy hangsúlyt a hitelesebbnek vélt termékek kiválasztására: előbbinél 79, utóbbinál 66 százaléka mondta, hogy biztosan csak eredetit választana. Ugyanez a szám az elektronikai cikkek esetében 47, a ruhamárkáknál pedig csak 23 százalék volt. És hogy mi alapján tájékozódunk? A többség - közülük is kiemelkedő arányban a 25-29 évesek - a védjegyet keresik a címkén, de vannak, akiknek a márkajelzés is garanciát jelent az elvárt minőségre és megbízhatóságra.
Nagy az egyetértés abban is, hogy milyen autentikus termékeket vagy kategóriát kapcsolunk egy-egy nemzethez: Magyarországról a paprika és a gulyás, Oroszországról a kaviár, Svédországról a húsgolyó, Csehországról pedig a sör ugrott be elsőként a válaszadóknak.