Új kávéra vált a McDonald’s

Új kávéra vált a hazánkban 37 egységet üzemeltető McCafé és az ország legnagyobb étteremlánca, a McDonald’s. Az újonnan bevezetett kávé a fenntarthatóság jegyében készült és Rainforest Alliance minősítéssel rendelkezik. A frissen őrölt, olaszos pörkölésű, 100 százalékban Arabica kávéból naponta 16 700 csészével adnak el az aranyívek alatt - írja az Élelmiszer Online.

Az új kávé nemcsak a kávézóláncnak, de a McDonald’s étteremhálózatnak is kizárólagos kávéja lesz. A hazai egységekben frissen őrölt, 100 százalékban Arabica kávébabból készült fekete a legjobb minőségű kávék őshazájából, Dél- és Közép-Amerikából származik. A kávézókban és éttermekben forgalmazott kávé azonban eltérő ízvilágú: míg előbbire a selymesebb aroma jellemző, addig utóbbiban az olaszos, erősebb pörkölésű zamatok dominálnak.

A különböző ízek ellenére a slágertermékek között nincs különbség: mind a McCafékban, mind az éttermekben a cappuccino és az eszpresszókávé a legkelendőbb. A hazai hálózatban összesen naponta több mint 16 000 csésze feketét isznak a vendégek. Ez több mint másfél mázsa kávéból készül, ami éves szinten 59 tonna kávébab felhasználását jelenti. A kávézóláncban minden hatodik, az éttermekben minden tízedik percben elkészül egy csésze fekete; ez 365 nap alatt közel 300 000 liter főzött kávét jelent.

A hazai McDonald’s és McCafé egységekben 2007 óta forgalmaznak fenntartható kávét. Újdonság, hogy a frissen bevezetett kávé, Rainforest Alliance (RA) minősítéssel rendelkezik. Az RA által támasztott kritériumok között szerepel a természeti környezet, az érzékeny trópusi ökoszisztéma óvása, a kávétermelő farmerek méltányos megfizetése és érdekképviseletük védelme.

A McCafé 2010 októberében, a Vatera.hu aukciós portál felhasználói között készített online felméréséből kiderült: a megkérdezett kávéfogyasztók fogékonyak a fenntartható kávéra, 48%-uk válaszolta azt, hogy ilyen feketét választana, ha tudna róla, hogy így termesztették. (forrás: Élelmiszer Online)


Feszült hangulat a borászok körében: Wáberer  kijelentése kiverte a biztosítékot

Feszült hangulat a borászok körében: Wáberer kijelentése kiverte a biztosítékot 

A borásztársadalom nem nézi jó szemmel az alkoholmentességre buzdító kampányt – szerintük ezzel a hazai borkultúra hitelessége is sérül.
Időutazás a Folly Arborétumban

Időutazás a Folly Arborétumban 

A badacsonyörsi arborétum a nyári hónapokban is ideális úti cél.
Kihirdették Magyarország legjobb éttermeit – Itt a 2025-ös toplista

Kihirdették Magyarország legjobb éttermeit – Itt a 2025-ös toplista 

Június 16-án, hétfőn este rendezték a hazai gasztronómiai élet legrangosabb eseményét, a Dining Guide Év Étterme Gálát.
Hétvégén Somlói Borgála

Hétvégén Somlói Borgála 

Borkultúra, hagyomány és élmény egyetlen hétvégén.
Kiemelkedő vidéki vállalkozásokat díjaztak

Kiemelkedő vidéki vállalkozásokat díjaztak 

Közös célért – 6 millió forint adomány gyűlt össze.
Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben

Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben 

Új nemzetközi imázsfilmmel pozicionálja újra Magyarországot a borvilág térképén a Magyar Bormarketing Ügynökség.
Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség

Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség 

Növelni kell a palackos borok exportját, amihez a magyar kormány minden segítséget megad, mondta a miniszter egy csütörtöki balatoni nyitóeseményen.
Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től

Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től 

A Bar Me Tender ingyenes bartenderképzés immár negyedik éve segíti a vendéglátós szakma új generációját.
Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk

Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk 

Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok.
Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja

Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja 

Az Auchan Magyarország stratégiai partnerségre lép a Winelovers Wine Awards borversennyel.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.