Az új kávé nemcsak a kávézóláncnak, de a McDonald’s étteremhálózatnak is kizárólagos kávéja lesz. A hazai egységekben frissen őrölt, 100 százalékban Arabica kávébabból készült fekete a legjobb minőségű kávék őshazájából, Dél- és Közép-Amerikából származik. A kávézókban és éttermekben forgalmazott kávé azonban eltérő ízvilágú: míg előbbire a selymesebb aroma jellemző, addig utóbbiban az olaszos, erősebb pörkölésű zamatok dominálnak.
A különböző ízek ellenére a slágertermékek között nincs különbség: mind a McCafékban, mind az éttermekben a cappuccino és az eszpresszókávé a legkelendőbb. A hazai hálózatban összesen naponta több mint 16 000 csésze feketét isznak a vendégek. Ez több mint másfél mázsa kávéból készül, ami éves szinten 59 tonna kávébab felhasználását jelenti. A kávézóláncban minden hatodik, az éttermekben minden tízedik percben elkészül egy csésze fekete; ez 365 nap alatt közel 300 000 liter főzött kávét jelent.
A hazai McDonald’s és McCafé egységekben 2007 óta forgalmaznak fenntartható kávét. Újdonság, hogy a frissen bevezetett kávé, Rainforest Alliance (RA) minősítéssel rendelkezik. Az RA által támasztott kritériumok között szerepel a természeti környezet, az érzékeny trópusi ökoszisztéma óvása, a kávétermelő farmerek méltányos megfizetése és érdekképviseletük védelme.
A McCafé 2010 októberében, a Vatera.hu aukciós portál felhasználói között készített online felméréséből kiderült: a megkérdezett kávéfogyasztók fogékonyak a fenntartható kávéra, 48%-uk válaszolta azt, hogy ilyen feketét választana, ha tudna róla, hogy így termesztették. (forrás: Élelmiszer Online)