Új kávéra vált a McDonald’s

Új kávéra vált a hazánkban 37 egységet üzemeltető McCafé és az ország legnagyobb étteremlánca, a McDonald’s. Az újonnan bevezetett kávé a fenntarthatóság jegyében készült és Rainforest Alliance minősítéssel rendelkezik. A frissen őrölt, olaszos pörkölésű, 100 százalékban Arabica kávéból naponta 16 700 csészével adnak el az aranyívek alatt - írja az Élelmiszer Online.

Az új kávé nemcsak a kávézóláncnak, de a McDonald’s étteremhálózatnak is kizárólagos kávéja lesz. A hazai egységekben frissen őrölt, 100 százalékban Arabica kávébabból készült fekete a legjobb minőségű kávék őshazájából, Dél- és Közép-Amerikából származik. A kávézókban és éttermekben forgalmazott kávé azonban eltérő ízvilágú: míg előbbire a selymesebb aroma jellemző, addig utóbbiban az olaszos, erősebb pörkölésű zamatok dominálnak.

A különböző ízek ellenére a slágertermékek között nincs különbség: mind a McCafékban, mind az éttermekben a cappuccino és az eszpresszókávé a legkelendőbb. A hazai hálózatban összesen naponta több mint 16 000 csésze feketét isznak a vendégek. Ez több mint másfél mázsa kávéból készül, ami éves szinten 59 tonna kávébab felhasználását jelenti. A kávézóláncban minden hatodik, az éttermekben minden tízedik percben elkészül egy csésze fekete; ez 365 nap alatt közel 300 000 liter főzött kávét jelent.

A hazai McDonald’s és McCafé egységekben 2007 óta forgalmaznak fenntartható kávét. Újdonság, hogy a frissen bevezetett kávé, Rainforest Alliance (RA) minősítéssel rendelkezik. Az RA által támasztott kritériumok között szerepel a természeti környezet, az érzékeny trópusi ökoszisztéma óvása, a kávétermelő farmerek méltányos megfizetése és érdekképviseletük védelme.

A McCafé 2010 októberében, a Vatera.hu aukciós portál felhasználói között készített online felméréséből kiderült: a megkérdezett kávéfogyasztók fogékonyak a fenntartható kávéra, 48%-uk válaszolta azt, hogy ilyen feketét választana, ha tudna róla, hogy így termesztették. (forrás: Élelmiszer Online)


NGM: decemberben a magyar lakosság inkább külföldön vásárolt, mintsem itthon

NGM: decemberben a magyar lakosság inkább külföldön vásárolt, mintsem itthon 

A Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján a kiskereskedelmi forgalom 2024-ben a megelőző évhez viszonyítva összességében 2,6 százalékkal növekedett.
Guinness-rekord: megsütötték Magyarország legtöbb szeletből álló Dobostortáját

Guinness-rekord: megsütötték Magyarország legtöbb szeletből álló Dobostortáját 

A kísérletre Dobos C. József cukrász halálának 100. évfordulójának tiszteletére került sor.
Nápolyi pizza a pesti Michelin-ajánlott olasz étteremtől

Nápolyi pizza a pesti Michelin-ajánlott olasz étteremtől 

Közös pizzázással támogatja a Virtuózok fiatal tehetségeit az Alelí Budapest étterem.
Végéhez közeledik a koreai influenszer budapesti gasztrotúrája

Végéhez közeledik a koreai influenszer budapesti gasztrotúrája 

A fináléban hat darab lángost fogyasztott el a korai mokpang influenszer.
Letisztult designnal Burger King-nyitás az Omszki-tónál

Letisztult designnal Burger King-nyitás az Omszki-tónál 

Budakalászon nyitotta meg 59. magyarországi egységét a gyorsétteremlánc.
Zöld lámpa a  szupermarketlánc első bolti kocsmájának

Zöld lámpa a szupermarketlánc első bolti kocsmájának 

A tervek szerint a kocsma a dundonaldi üzletben kap helyet, amely a Lidl reményei szerint új vásárlókat vonz majd az üzletbe.
Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének

Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének 

A két ikonikus piros tábla mellett a harmadik is ott „tündököl” a Stílusos Vidéki Éttermiségivel (SVÉT-tel) együtt.
Megvan, ki kapta 2024-ben az Év Vendéglőse címet

Megvan, ki kapta 2024-ben az Év Vendéglőse címet 

A díjat 2001-ben alapította az MVI, a győztes kiválasztásakor az általa végzett munka minősége, szakmai magatartása és közéleti tevékenysége számít.
Újult elemekkel gazdagítva rendezik idén a derecskei disznótort

Újult elemekkel gazdagítva rendezik idén a derecskei disznótort 

Főleg az „új elemek” hangzik izgalmasnak ebben a hírben.
Beszáll a Coca-Cola a személyzet nélküli boltnyitásos üzletágba

Beszáll a Coca-Cola a személyzet nélküli boltnyitásos üzletágba 

Mintegy 250 millió forintot fordítanak erre Magyarországon. A bolt működésében az MI kiemelt szerephez jut.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.