Új kávéra vált a McDonald’s

Új kávéra vált a hazánkban 37 egységet üzemeltető McCafé és az ország legnagyobb étteremlánca, a McDonald’s. Az újonnan bevezetett kávé a fenntarthatóság jegyében készült és Rainforest Alliance minősítéssel rendelkezik. A frissen őrölt, olaszos pörkölésű, 100 százalékban Arabica kávéból naponta 16 700 csészével adnak el az aranyívek alatt - írja az Élelmiszer Online.

Az új kávé nemcsak a kávézóláncnak, de a McDonald’s étteremhálózatnak is kizárólagos kávéja lesz. A hazai egységekben frissen őrölt, 100 százalékban Arabica kávébabból készült fekete a legjobb minőségű kávék őshazájából, Dél- és Közép-Amerikából származik. A kávézókban és éttermekben forgalmazott kávé azonban eltérő ízvilágú: míg előbbire a selymesebb aroma jellemző, addig utóbbiban az olaszos, erősebb pörkölésű zamatok dominálnak.

A különböző ízek ellenére a slágertermékek között nincs különbség: mind a McCafékban, mind az éttermekben a cappuccino és az eszpresszókávé a legkelendőbb. A hazai hálózatban összesen naponta több mint 16 000 csésze feketét isznak a vendégek. Ez több mint másfél mázsa kávéból készül, ami éves szinten 59 tonna kávébab felhasználását jelenti. A kávézóláncban minden hatodik, az éttermekben minden tízedik percben elkészül egy csésze fekete; ez 365 nap alatt közel 300 000 liter főzött kávét jelent.

A hazai McDonald’s és McCafé egységekben 2007 óta forgalmaznak fenntartható kávét. Újdonság, hogy a frissen bevezetett kávé, Rainforest Alliance (RA) minősítéssel rendelkezik. Az RA által támasztott kritériumok között szerepel a természeti környezet, az érzékeny trópusi ökoszisztéma óvása, a kávétermelő farmerek méltányos megfizetése és érdekképviseletük védelme.

A McCafé 2010 októberében, a Vatera.hu aukciós portál felhasználói között készített online felméréséből kiderült: a megkérdezett kávéfogyasztók fogékonyak a fenntartható kávéra, 48%-uk válaszolta azt, hogy ilyen feketét választana, ha tudna róla, hogy így termesztették. (forrás: Élelmiszer Online)


Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris

Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris 

A tranzakció értelmében a Culinaris Wholesale Kft. kereskedelmi tevékenységét teljes egészében a Chef Market Zrt. veszi át.
MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának

MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának 

Május 14-én tartották a Magyar Vendéglátók Ipartestületének (MVI) éves Közgyűlését a pesti Vigadó épületében található VígVarjú étteremben.
A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem

A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem 

Jelentős mérföldkőhöz érkezett a patinás Fővám téri Nagycsarnokban működő Fakanál étterem, amely a napokban ünnepelte 25 éves születésnapját.
Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját

Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját  

Ismét virágzik a Kéknyelű Badacsonyban.
Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten

Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten 

Kína borászati nagyhatalmi címre tör – nem véletlenül.
A lengyel sörgyártás új trendjei

A lengyel sörgyártás új trendjei 

A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el a csökkenő alkoholfogyasztási tendenciák miatt.
Új Michelin-csillagos menü az égben

Új Michelin-csillagos menü az égben 

Az Emirates Business osztályán utazók 18 új ételt kóstolhatnak, amelyeket a Moët & Chandon válogatott pezsgőivel párosítottak.
Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen

Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen 

Az idei Balaton Fagyija versenyen 31 kreáció közül a veszprémi Füge Fagyizó MEKKóstollak nevű kreációját ítélték a legjobbnak.
Borünnep Szegeden

Borünnep Szegeden 

A bortermelőkhöz több mint húsz vendéglátós csatlakozik, akik sajtokat és egyéb specialitásokat is kínálnak majd a borok és pálinkák mellé.
Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból

Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból 

Műanyag fóliadarab lehet benne.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.