Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára kiemelte, a jelenlegi piaci krízishelyzetben a minisztérium legfontosabb feladata, hogy az állattartók átmeneti, pénzügyi likviditását támogassa. Az idei évben a már kifizetett 8,3 milliárd forintos állatjóléti támogatás mellett, további 5 milliárd forinttal segítik az ágazatot, valamint egy 100%-ban kamat és költségtámogatott hitelprogramot is bevezetnek decemberben.
Giczi Gergely, az AMC ügyvezető-helyettese szerint kampány legfőbb célja továbbra is a kiváló minőségű sertéshús és készítményeinek fogyasztásösztönzése, valamint az ágazat gazdasági helyzetének javítása. Az ünnepi sertéskampány során egyedi receptválogatással, online bannerekkel; PR cikkekkel és hirdetésekkel; rádióspot-okkal, kóstoltatásokkal és saját social média felületeiken is a sertéshús fogyasztásának fontosságára hívják fel a figyelmet.
Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke hangsúlyozta, hogy jelenleg rendkívül nehéz helyzetben van a magyar sertéshús ágazat. Két vírus, a covid és az afrikai sertéspestis (ASP) vírusa, valamint a drasztikusan emelkedő takarmány és energiahordozó költségek is nehezítik a sertéstenyésztők és -feldolgozók életét. Mivel csökkent a kínai sertéshús import, így a világpiacon túlkínálat alakult ki, aminek eredményeként jelentősen esett az élősertés ára Európában, így Magyarországon is. Arra kérte a fogyasztókat, hogy segítsék az ágazatot azzal, hogy az ünnepi időszakban is magyar hústerméket vásárolnak.
Forrás: Agrármarketing Centrum