Változik a Frei-koncepció: könyvesboltok ölelése helyett önálló kávézók

Frei Tamás rövid időre megszakítva világ körüli kávés körútját néhány napra Magyarországra látogatott, és ha már ideérkezett, június 11-én felavatta legújabb flagship-kávézóját a budai Allée Bevásárlóközpont 2. emeletén.

Ha valakinek korábbról már ismerősen cseng a Cafe Frei + Allée kombó - az nem véletlen, hiszen a budai bevásárlóközpontban valóban a nyitás óta működik egy egység - a Libri Könyvesbolt első emeletén. Csakhogy története eddig tartott: mostantól a teljes professzionális kávéscsapat kiköltözött egy jóval tágasabb térbe - egy emelettel feljebb.

Tájékoztató és új kávézónyitása a budai Allée-ban / Forrás: Cafe Frei
Tájékoztató és új kávézónyitása a budai Allée-ban / Forrás: Cafe Frei

Prosperál a kávénagyhatalom

2022-ben, a Covid-időszak végefelé találkoztam utoljára a hazai sajtó képviselőivel, kezdte a beszélgetést Frei Tamás, majd így folytatta:

Azóta a kávézók az egész világon hatalmas változáson mentek át: egyfajta speciális show-room-má alakultak.

Majd Frei bemutatta saját kávéprojektjüket, amely immár nemzetközi birodalommá nőtte ki magát, sőt hamarosan, mint hallhattuk, saját kávéültetvénnyel is gazdagodnak. Termékeik skálája egyre szélesebb,

aki ma a kávézójának italkínálata mellett nem kínál kapszulákat is a vevői számára - az lemarad ezen a piacon, tette hozzá.

Frei Tamás / Forrás: Cafe Frei
Frei Tamás / Forrás: Cafe Frei

Kávékoncepciójukat pedig a következőképp fogalmazta meg: 

Mi egyfajta "flavour company" vagyunk, azaz mindig különböző ízekkel gazdagítjuk az általunk kínált kávéféleségeket, sosem feledve azt, hogy a kávé íze az ízkavalkád mélyén soha ne tűnjön el.

Amiért különben most Frei Tamással találkozhattunk, annak az Allée-ban nyílt új egységükön kívül az is okaként szerepelt, hogy 

ők is felszálltak a szénsavas üdítőital vonatra,

azaz immár a Frei kávézókban és a magyarországi retail-üzletág helyeken is elérhető vadonatúj, most piacra dobott kétféle ízben készített termékük, a Sparkling Coffee vanília illetve mangós változatú szénsavas kávé üdítőjük, amely nyilván az idei nyár egyik nagy slágere lesz. 

Forrás: Cafe Frei
Forrás: Cafe Frei

Cold brew-alapra készült a két új ízváltozatú termék, és a csapat kreativitásának köszönhetően annyit azért elárultak, ezzel még korántsincs vége az idei újdonságoknak - ez még csak a kezdet.

Az új szénsavas termékünk a nap bármely szakában fogyasztható, hiszen nincs benne túl sok koffein (csak éppen annyi, amennyi szükséges), cukor is alig, és egy éven át tartó termékfejlesztés eredménye

- hallhattuk a Cafe Frei menedzsmentjének termékfejlesztési csoportvezetőjétől, Csikósné Méhesfalvi Évától. 

Majd Vörös Miklós, a retail-üzletág vezetője ehhez hozzátette, hogy az eredetileg kizárólag HoReCa-üzletágban tevékenykedő cégük mára egy közepes méretű, sok lábon álló céggé nőtte ki magát, például már két saját gyártóüzemmel is rendelkeznek. Kereskedelmi divíziójuk pedig rohamléptekben nő,

a tavaly év végi kereskedelmi mérlegük 124 százalékkal múlta felül az előző évit. Teljes bevételük pedig  4,8 milliárd forintról 6,8 milliárdra nőtt.

A legfontosabb multiláncok kínálatában bent vannak, és nem csak idehaza, hanem a határon túl is - több országban. Miközben tavaly 5 magyarországi kávézójukat teljesen felújították, most egy újat épp megnyitottak, és hamarosan nyitják a következő hasonló típusú üzletüket - a budai Mammutban.

Több mint 40 és 17 kávézóval rendelkeznek itthon, hallhattuk még a tájékoztató alkalmával. Fluktuációról nemigen esett szó, bár annyibn érintették, hogy a reptéren lévő egységük van munkaerő tekintetében a legnehezebb helyzetben, nem csoda, hogy ott Fülöp-szigetekről érkezett dolgozókat is alkalmaznak.

Végül abba kaphattunk betekintést, miközben már kortyolgattuk a hőségben igencsak jól eső szénsavas legújabb terméküket, hogy a kávék koronázott királyai a világban mind a Távol-Keleten helyezkednek el - Európa, az amerikai kontinens és a többi eddigi kávénagyhatalom kissé hátrébb szorult a legjobb, legkülönlegesebb kávék versenyében.

 

 

 


Falstaff: egri bor Közép-Európa legjobbjai között

Falstaff: egri bor Közép-Európa legjobbjai között 

Most került be először, és rögtön 96 ponttal értékelte a St. Andrea Szőlőbirtok egyik csúcsborát az osztrák Falstaff magazin.
Szezonrajt helyett záróra – búcsú egy ikonikus balatoni étteremtől

Szezonrajt helyett záróra – búcsú egy ikonikus balatoni étteremtől 

Évtizedes hagyományokkal rendelkezik a Kisfaludy-ház a balatoni vendéglátás területén, most mégis bezárt.
Nyitva a jelölési lehetőség az idei Gundel Károly-díjra

Nyitva a jelölési lehetőség az idei Gundel Károly-díjra 

A rangos elismerést a vendéglátó szakma legjobbjai kaphatják, évente legfeljebb hárman.
Élelmiszer-outlet nyílt Budapesten

Élelmiszer-outlet nyílt Budapesten 

A budapesti Récsei Centerben lévő felújított élelmiszerbolt több mint 100 négyzetméteren kínál termékeket.
Újabb Michelin-csillagos éttermek Horvátországban

Újabb Michelin-csillagos éttermek Horvátországban 

A Rovinjban található Agli Amici megtartotta két Michelin-csillagát, az egycsillagos éttermek száma pedig tízről tizenkettőre emelkedett Horvátországban.
Villány térségében is megjelent a veszélyes szőlőbetegség

Villány térségében is megjelent a veszélyes szőlőbetegség 

A villányi borvidék szőlőfajtáinak nagy része fogékony a kórokozóra, a terjedés csak hatékony megelőző intézkedésekkel akadályozható meg.
Szürkebarát Párbaj Badacsonytördemicen

Szürkebarát Párbaj Badacsonytördemicen  

Egy igazán egyedülálló, országos jelentőségű boros eseményre készül a Badacsonyi borvidék.
Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon

Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon  

Magyarországon is egyre többen keresik a könnyed, mégis gazdag ízélményeket nyáron – és ebben a sashimi kultúrája kulcsszerepet játszik.
Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban

Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban 

Megállhat a magyar szőlőtermesztés visszaesése, de a klímaváltozás jelentős károkat okozhat az ültetvényekben.
Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány

Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány 

Az idei nyár hivatalos fröccse pedig nem más, mint a Macifröccs.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.