Ha valakinek korábbról már ismerősen cseng a Cafe Frei + Allée kombó - az nem véletlen, hiszen a budai bevásárlóközpontban valóban a nyitás óta működik egy egység - a Libri Könyvesbolt első emeletén. Csakhogy története eddig tartott: mostantól a teljes professzionális kávéscsapat kiköltözött egy jóval tágasabb térbe - egy emelettel feljebb.
Prosperál a kávénagyhatalom
2022-ben, a Covid-időszak végefelé találkoztam utoljára a hazai sajtó képviselőivel, kezdte a beszélgetést Frei Tamás, majd így folytatta:
Azóta a kávézók az egész világon hatalmas változáson mentek át: egyfajta speciális show-room-má alakultak.
Majd Frei bemutatta saját kávéprojektjüket, amely immár nemzetközi birodalommá nőtte ki magát, sőt hamarosan, mint hallhattuk, saját kávéültetvénnyel is gazdagodnak. Termékeik skálája egyre szélesebb,
aki ma a kávézójának italkínálata mellett nem kínál kapszulákat is a vevői számára - az lemarad ezen a piacon, tette hozzá.
Kávékoncepciójukat pedig a következőképp fogalmazta meg:
Mi egyfajta "flavour company" vagyunk, azaz mindig különböző ízekkel gazdagítjuk az általunk kínált kávéféleségeket, sosem feledve azt, hogy a kávé íze az ízkavalkád mélyén soha ne tűnjön el.
Amiért különben most Frei Tamással találkozhattunk, annak az Allée-ban nyílt új egységükön kívül az is okaként szerepelt, hogy
ők is felszálltak a szénsavas üdítőital vonatra,
azaz immár a Frei kávézókban és a magyarországi retail-üzletág helyeken is elérhető vadonatúj, most piacra dobott kétféle ízben készített termékük, a Sparkling Coffee vanília illetve mangós változatú szénsavas kávé üdítőjük, amely nyilván az idei nyár egyik nagy slágere lesz.
Cold brew-alapra készült a két új ízváltozatú termék, és a csapat kreativitásának köszönhetően annyit azért elárultak, ezzel még korántsincs vége az idei újdonságoknak - ez még csak a kezdet.
Az új szénsavas termékünk a nap bármely szakában fogyasztható, hiszen nincs benne túl sok koffein (csak éppen annyi, amennyi szükséges), cukor is alig, és egy éven át tartó termékfejlesztés eredménye
- hallhattuk a Cafe Frei menedzsmentjének termékfejlesztési csoportvezetőjétől, Csikósné Méhesfalvi Évától.
Majd Vörös Miklós, a retail-üzletág vezetője ehhez hozzátette, hogy az eredetileg kizárólag HoReCa-üzletágban tevékenykedő cégük mára egy közepes méretű, sok lábon álló céggé nőtte ki magát, például már két saját gyártóüzemmel is rendelkeznek. Kereskedelmi divíziójuk pedig rohamléptekben nő,
a tavaly év végi kereskedelmi mérlegük 124 százalékkal múlta felül az előző évit. Teljes bevételük pedig 4,8 milliárd forintról 6,8 milliárdra nőtt.
A legfontosabb multiláncok kínálatában bent vannak, és nem csak idehaza, hanem a határon túl is - több országban. Miközben tavaly 5 magyarországi kávézójukat teljesen felújították, most egy újat épp megnyitottak, és hamarosan nyitják a következő hasonló típusú üzletüket - a budai Mammutban.
Több mint 40 és 17 kávézóval rendelkeznek itthon, hallhattuk még a tájékoztató alkalmával. Fluktuációról nemigen esett szó, bár annyibn érintették, hogy a reptéren lévő egységük van munkaerő tekintetében a legnehezebb helyzetben, nem csoda, hogy ott Fülöp-szigetekről érkezett dolgozókat is alkalmaznak.
Végül abba kaphattunk betekintést, miközben már kortyolgattuk a hőségben igencsak jól eső szénsavas legújabb terméküket, hogy a kávék koronázott királyai a világban mind a Távol-Keleten helyezkednek el - Európa, az amerikai kontinens és a többi eddigi kávénagyhatalom kissé hátrébb szorult a legjobb, legkülönlegesebb kávék versenyében.