Védjeggyel látják el a házilag készült ételeket a francia éttermekben

(MTI) - A francia éttermekben az étlapon ezentúl kötelezően fel kell tüntetni minden étel mellett, hogy "házilag készített" vagy pedig előre gyártott alapanyagokból, konzervből, illetve mélyhűtött termékekből készült.

A fogyasztóvédelmi törvény részeként a francia képviselők csütörtökön elfogadták a "házilag készített" (fait maison) védjegyet annak érdekében, hogy a helyi termelőktől beszerzett alapanyagokból helyben készített ételeket a vendégek meg tudják különböztetni az iparilag gyártott félkész ételektől, amelyeket csak felmelegítenek vagy bekevernek felszolgálás előtt. Amelyik étel mellett nem szerepel a védjegy, arról a vendégek tudni fogják, hogy nem friss alapanyagokból készült, azaz a "házilag készített" felirat egyfajta minőségi garanciát fog jelenteni.
Jobb- és baloldali képviselők is azért harcoltak, hogy a védjegy használata ne fakultatív jellegű legyen, ahogy azt a kormány javasolta a tervezetben, hanem kötelezően minden étteremben meg kelljen különböztetni a házilag készített ételeket a többitől. A javaslatot beterjesztő kereskedelmi és turisztikai miniszter, Sylvia Pinel végül meghajlott a képviselők akarata előtt.
Az éttermekben ezentúl az étlapon, illetve olyan helyen, ahol feltüntetik a kínálatot, jelezni kell, hogy mely étel készült helyben. A visszaélés a védjeggyel büntetőjogi szankciókat vonhat maga után.
Thomas Thévenoud szocialista képviselő szerint a vendégeknek joguk van tudni, hogy mit tesznek eléjük, és a törvény valójában a vendéglátósok védelmében született, akiknek nem a felmelegítés vagy az előkészített ételek összerakása a dolguk. Az ágazat legfőbb érdekvédelmi szervezete, az Umih üdvözölte, hogy a képviselők napirendre vették a témát. A vendéglátósok a gyakran családi vállalkozásban működő, hagyományos és friss ételeket kínáló, de nem feltétlenül olcsó bisztrók megmentése érdekében tartották fontosnak a minőségi különbség hangsúlyozását a védjeggyel. Roland Héguy, a szervezet elnök ugyanakkor azt kérte a kormánytól, tegyen meg mindent annak érdekében, hogy tényleg kötelező legyen használni a védjegyet. A vendéglátó-ipari szervezetek ugyanis azt remélik, a védjegy bevezetése arra ösztönzi a szakácsokat, hogy inkább friss áruból és ne mélyhűtött termékekből főzzenek.
Franciaországban mintegy 150 ezer vendéglátó-ipari egység működik. Hivatalosan csak harmaduk ismeri el, hogy félkész termékekből dolgozik, pedig becslések szerint alig negyedük főz friss alapanyagokból.

Forrás: MTI


Bezár a Balaton térségének első vegán étterme

Bezár a Balaton térségének első vegán étterme 

Hét év után bezár az ikonikus étterem.
Vége a strandidénynek - a balatoni fagylaltosok összegezték az idei szezont

Vége a strandidénynek - a balatoni fagylaltosok összegezték az idei szezont 

Legtöbbjüknél az idei forró nyáron jelentősen megnőtt a forgalom.
Fedezzük fel újra a zöldségeket!

Fedezzük fel újra a zöldségeket! 

Napjainkban mind többen hagyják el a húst, és köteleződnek el a vegetáriánus vagy a vegán táplálkozás mellett, akár átmeneti jelleggel (pl. a veganuár alatt), akár véglegesen.
Betiltanák a vendéglátóhelyek teraszain a dohányzást

Betiltanák a vendéglátóhelyek teraszain a dohányzást 

Az új szabályozást azzal magyarázzák, hogy a korábbi, 2009-es szabályozás óta sokat változott a dohánypiac.
Újabb étteremben húzzák le a rolót - ezúttal Szolnokon

Újabb étteremben húzzák le a rolót - ezúttal Szolnokon 

A megemelkedett költségek, a sok bizonytalanság és nehézség arra késztette őket, hogy meghozzák ezt a fájdalmas döntést.
Athén a világ egyik legmenőbb gasztronómiai úti célja

Athén a világ egyik legmenőbb gasztronómiai úti célja 

Annak ellenére, hogy mindössze 627 ötcsillagos étteremmel és 31 Michelin-besorolású helyszínnel rendelkezik, úgy tűnik, Athén megnyerte magának a felmérés résztvevőit.
Jön a Nápolyi Pizzériák Éjszakája

Jön a Nápolyi Pizzériák Éjszakája 

 A kezdeményezés idén még több pizzériával/étteremmel folytatódik - az ország számos pontján. 
Tokaji borok sikerét hozta az idei borverseny

Tokaji borok sikerét hozta az idei borverseny 

Tokaji borok bizonyultak a legjobbnak a 3. Winelovers Wine Awards nemzetközi borversenyen, amelynek eredményeit szombaton hirdették ki a budapesti Corinthia Hotelben megtartott Winelovers 100 Nagykóstolón.
Így kapcsolódik össze az alkoholtrendek változása és a turizmus

Így kapcsolódik össze az alkoholtrendek változása és a turizmus 

A Spirit Tourism egy gyorsan fejlődő ágazat, ami lehetőséget kínál a helyi turizmus növekedésére, ezáltal munkahelyek teremtésére és a helyi gazdaságok fellendítésére.
Stratégiai partnerség egy rummal?

Stratégiai partnerség egy rummal? 

Bizony, a mai világban ez nagyon is megtörténhet. Hiszen az imént jelentették be, hogy a FLAVA Kitchen & More lett az Eminente rum márka első hazai képviselője.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.