3,5 napra növelné az átlagos tartózkodási időt a BFTK

Évértékelő összefoglalót készített a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ, amelyből az is kiderül, hogy a tavalyi 2,5-ről 3,5 napra növelnék a turisták átlagos tartózkodási idejét. 

Az eddigieknél több nemzetközi turisztikai eseményen jelent meg, kapcsolatait erősítette, és új akciókkal lépett színe 2016-ban a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK), a magyar főváros hivatalos turisztikai szervezete, amely rendkívül sikeres évet zárt. A szervezet csaknem egy tucatnyi nemzetközi szakmai, illetve közönségvásáron, valamint workshopon vett részt – emlékeztetett rá Bán Teodóra, a BFTK ügyvezetője.

Az ügyvezető kiemelt néhány jelentős eseményt: a BFTK tárgyalt az Európai Turisztikai Szövetség, az ETOA, valamint az amerikai utazási irodák szövetsége, az ASTA képviselőivel. A két szervezet meghívta tagjai sorába, illetve rendezvényeire a BFTK-t.

Régóta és ténylegesen fennálló stratégiai partnerségét erősítette meg a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központtal, így 2017 januárjától a BFTK a Szállodaszövetség stratégiai társult tagjává vált.

A turisztikai szakma egyik vezető rendezvényén, a 182 ország mintegy 5 ezer kiállítóját felvonultató londoni 37. World Travel Market (WTM) szakvásáron a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ képviselte Budapestet.

Tavaly áprilisban rendezték Frankfurtban az egyik legnagyobb üzleti utaztatási világvásárt, az IMEX-et. A BFTK fesztivál portfóliójának bemutatásán túl, a Budapest Card projekt kártyaként működő egyedi, testreszabott megoldásairól folytak tárgyalások, 11 ország 33 üzleti partnerével.

A Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ Barcelonában is képviselte a fővárost a Barcelona MICE (üzleti) workshopon. A kínai kapcsolatok erősödését jelzi, hogy Pekingi ajándék címmel augusztus 19-én színes showműsorral köszöntötte az érdeklődőket a kínai főváros a Szabadság téren. 2016 első hat hónapjában 70%-kal emelkedett a kínai vendégek és vendégéjszakák száma a magyar fővárosban, a szakértők pedig az év további részére szintén jelentős, 60%-os növekedést jósoltak, ami csaknem 225 ezer Magyarországon eltöltött vendégéjszakát jelent.

A BFTK nem utolsó sorban kulturális vonzerőt teremt és tart fenn a négyévszakos fesztiválok, a Budapesti Tavaszi Fesztivál és a CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál társszervezésével, valamint a Vörösmarty téri Budapesti Adventi- és Karácsonyi, és Tavaszi Vásár rendezésével és népszerűsítésével. A Zenélő Budapest egész nyáron át tartó eseménysorozatában – amely a BFTK operatív együttműködésével valósult meg – több mint 500 mini-koncertet hallgathattak meg a budapestiek és a városba látogató turisták.

A Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ szakmai fórumot rendezett, valamint a Fővárosban élőket, a belföldi turistákat látta vendégül szeptember 27-én a Turisztikai világnapon. Az érdeklődők egy turista szemével fedezhették fel Budapest látványosságait, legújabb attrakcióit és kulturális értékeit. A programokra hatalmas volt az érdeklődés, több mint 2000 regisztráció érkezett a BFTK-hoz.

A Budapest Card magyarországi utazók számára készült változata, a 48 órás Belföldi Budapest Card a BFTK új terméke is megjelent 2016-ban. A kártya élménycsomagja csaknem 100 szolgáltatást tartalmaz. Egyebek között ingyenes tömegközlekedést és díjtalan belépést 9 fővárosi múzeumba. A kártya kínálata MÁV menetjegy-kedvezményekkel is bővült. A hazai utazók 20 százalékos kedvezménnyel válthatnak jegyet a MÁV-START és a GYSEV járataira.

A nemzetközi kapcsolatok élénkülésének eredménye, hogy 2017 októberében a BFTK nyertes pályázatának köszönhetően Budapest láthatja vendégül a 4. TIC Expert Meetinget. A nemzetközi turista információs hálózatban dolgozó turisztikai szakemberek találkoznak és osztják meg egymással tudásukat a magyar fővárosban.

A BFTK célkitűzése 2017-re a Budapestre irányuló turizmus szempontjából a mennyiségi növekedés mellett az, hogy a városba érkező turisták tovább maradjanak, legyen annyi és olyan minőségű kínálat, amiért megéri plusz egy napot eltölteni (2 és fél nap helyett átlagban 3 és fél nap tartózkodási idő legyen a cél), illetve, hogy többet költsenek, azaz hogy Budapest értéke, megítélése „egy polccal feljebb kerüljön”, olcsó célpont helyett egyre inkább értékes tartalmat kínáló városként tudatosuljon. 


Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.