Az eddigieknél több nemzetközi turisztikai eseményen jelent meg, kapcsolatait erősítette, és új akciókkal lépett színe 2016-ban a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK), a magyar főváros hivatalos turisztikai szervezete, amely rendkívül sikeres évet zárt. A szervezet csaknem egy tucatnyi nemzetközi szakmai, illetve közönségvásáron, valamint workshopon vett részt – emlékeztetett rá Bán Teodóra, a BFTK ügyvezetője.
Az ügyvezető kiemelt néhány jelentős eseményt: a BFTK tárgyalt az Európai Turisztikai Szövetség, az ETOA, valamint az amerikai utazási irodák szövetsége, az ASTA képviselőivel. A két szervezet meghívta tagjai sorába, illetve rendezvényeire a BFTK-t.
Régóta és ténylegesen fennálló stratégiai partnerségét erősítette meg a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központtal, így 2017 januárjától a BFTK a Szállodaszövetség stratégiai társult tagjává vált.
A turisztikai szakma egyik vezető rendezvényén, a 182 ország mintegy 5 ezer kiállítóját felvonultató londoni 37. World Travel Market (WTM) szakvásáron a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ képviselte Budapestet.
Tavaly áprilisban rendezték Frankfurtban az egyik legnagyobb üzleti utaztatási világvásárt, az IMEX-et. A BFTK fesztivál portfóliójának bemutatásán túl, a Budapest Card projekt kártyaként működő egyedi, testreszabott megoldásairól folytak tárgyalások, 11 ország 33 üzleti partnerével.
A Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ Barcelonában is képviselte a fővárost a Barcelona MICE (üzleti) workshopon. A kínai kapcsolatok erősödését jelzi, hogy Pekingi ajándék címmel augusztus 19-én színes showműsorral köszöntötte az érdeklődőket a kínai főváros a Szabadság téren. 2016 első hat hónapjában 70%-kal emelkedett a kínai vendégek és vendégéjszakák száma a magyar fővárosban, a szakértők pedig az év további részére szintén jelentős, 60%-os növekedést jósoltak, ami csaknem 225 ezer Magyarországon eltöltött vendégéjszakát jelent.
A BFTK nem utolsó sorban kulturális vonzerőt teremt és tart fenn a négyévszakos fesztiválok, a Budapesti Tavaszi Fesztivál és a CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál társszervezésével, valamint a Vörösmarty téri Budapesti Adventi- és Karácsonyi, és Tavaszi Vásár rendezésével és népszerűsítésével. A Zenélő Budapest egész nyáron át tartó eseménysorozatában – amely a BFTK operatív együttműködésével valósult meg – több mint 500 mini-koncertet hallgathattak meg a budapestiek és a városba látogató turisták.
A Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ szakmai fórumot rendezett, valamint a Fővárosban élőket, a belföldi turistákat látta vendégül szeptember 27-én a Turisztikai világnapon. Az érdeklődők egy turista szemével fedezhették fel Budapest látványosságait, legújabb attrakcióit és kulturális értékeit. A programokra hatalmas volt az érdeklődés, több mint 2000 regisztráció érkezett a BFTK-hoz.
A Budapest Card magyarországi utazók számára készült változata, a 48 órás Belföldi Budapest Card a BFTK új terméke is megjelent 2016-ban. A kártya élménycsomagja csaknem 100 szolgáltatást tartalmaz. Egyebek között ingyenes tömegközlekedést és díjtalan belépést 9 fővárosi múzeumba. A kártya kínálata MÁV menetjegy-kedvezményekkel is bővült. A hazai utazók 20 százalékos kedvezménnyel válthatnak jegyet a MÁV-START és a GYSEV járataira.
A nemzetközi kapcsolatok élénkülésének eredménye, hogy 2017 októberében a BFTK nyertes pályázatának köszönhetően Budapest láthatja vendégül a 4. TIC Expert Meetinget. A nemzetközi turista információs hálózatban dolgozó turisztikai szakemberek találkoznak és osztják meg egymással tudásukat a magyar fővárosban.
A BFTK célkitűzése 2017-re a Budapestre irányuló turizmus szempontjából a mennyiségi növekedés mellett az, hogy a városba érkező turisták tovább maradjanak, legyen annyi és olyan minőségű kínálat, amiért megéri plusz egy napot eltölteni (2 és fél nap helyett átlagban 3 és fél nap tartózkodási idő legyen a cél), illetve, hogy többet költsenek, azaz hogy Budapest értéke, megítélése „egy polccal feljebb kerüljön”, olcsó célpont helyett egyre inkább értékes tartalmat kínáló városként tudatosuljon.