A Korona név megint szép lesz, méltó régi nagy híréhez

Pedig a Covid kezdetén, amikor még mindenki koronavírus-járványnak hívta, a névazonosság alaposan megtépázta az Accor-csoporthoz tartozó Mercure Budapest Korona Hotel jó hírét, de ez vendégszámokban szerencsére nemigen volt mérhető, hiszen akkoriban nem volt amúgy sem jelentős vendégforgalom a fővárosban. Így a Korona is „kibekkelte” ezeket a nehéz időket, és idővel visszatérhettek a régi kerékvágásba.

Mindezt a ház igazgatójától, Kollin Gergelytől tudtuk meg egy, a szállodájuk Winestone éttermében tartott kötetlen sajtóbeszélgetésen. A meghívás apropója különben nem a helyszínt adó szálloda volt, hanem a többek közt a Koronát is üzemeltető Accor-cégcsoport egyik menedzserének bemutatása, a kelet-európai talent és culture vezető Komlósi Gabriella, aki egyben az Accor magyarországi területének HR-vezetéséért is felel.

 

Teljes felújítás – zárás nélkül

Mint a vendéglátó ház igazgatója elmondta, a 33 éves múlttal rendelkező belvárosi hotelben jelenleg 80 kollégával dolgozik együtt, és kiemelte, hogy a világjárvány első évében még senkit nem bocsájtottak el, csak a második évben került erre sor, akkor sem jelentős mértékben. Három éve fejezték be a teljes felújítási munkálatokat, minden szobát és közösségi teret érintett a felújítás, 2020-ra – a járvány és lezárások idejére - nyithattak (volna) ki teljesen ismét. Náluk is megvalósult az, ami szinte az Accor védjegyének számít a felújítási, átalakítási munkálatok során: végig üzemelnek, amíg tartanak a szállodában a munkák.

Csak mindig egy-egy szint lezárásával oldották meg, hogy zavartalan legyen a munkamenet és közben zökkenőmentesen folyjon a vendégfogadás.

Jelenleg, tudtuk még meg Kollin Gergelytől, napi 100-200 közötti vendégérkezést regisztrálnak, elsősorban európai fókusszal: Angliából, Franciaországból és Olaszországból érkeznek a legtöbben. A Covid ideje alatt mindössze három hónapig voltak csak teljesen zárva, de a rendelkezések értelmében corporate vendégek akkor is érkezhettek.

 

Sok a pályakezdő, az onboarding a nyerő

A szállodaigazgató ismertetője után Komlósi Gabriella mindehhez hozzátette, a világjárvány ideje alatt a kormányzati segítségnek köszönhetően bérkiegészítéssel próbálták megtartani házaikban a munkaerőt, valamint ez volt az az időszak, amikor rengeteg képzést tartottak online felületeken. (Zoom, Teams stb.) A járvány alatt sajnos számos munkakör megszünt (pl. nem volt szükség londínerre, sem guest relation pozícióban dolgozókra), ha módjuk volt rá, átképezték ezeket a feleslegessé vált munkaerőt. Gabriella így fogalmazott: „a válság egy lehetőség volt arra, hogy optimalizáljuk a működésünket”.

A munkaerő kapcsán még megjegyezte, hogy náluk sok a pályakezdő, az onboardingra nagy hangsúlyt fektetnek. 30-35 százalékos cégcsoportjuknál a fluktuáció, és megtudhattuk azt is, hogy a magyarországi 24 (ebből 17 a fővárosban, a többi vidéken található) , általuk üzemeltetett hoteljükből 23 ma is nyitva van – egyedül a Sofitel Chain Bridge a kivétel –, de mint ezt mi is megírtuk, a pesti, Duna-parti ház teljes átalakítás és épp eladás alatt van.

Alapvetően az Y- és a Z-generáció tagjai közül kerülnek ki alkalmazottjaik, a régebbi korosztályt képviselő kollégák aránya ma már a felére csökkent a cégcsoporton belül.

Komlósi Gabriella elmondta még, sok náluk a pályakezdő, vagy más iparágból érkező munkavállaló, és nem a többdiplomás, többféle nyelvet jól beszélő álláskeresők jelentkeznek az interjúkra. Ez az onboarding szempontjából elég megterhelő, hiszen nagyobb feladat a betanítás időszaka, és több időt is vesz el, mint korábban.

 

Végül a generációk közti különbségek kapcsán megjegyezte, míg az idősebb, azaz a Y és X generációkból kikerült kollégák lojálisak a munkahelyükhöz, addig a fiatalabb generáció tagjairól ez nem mondható el. Ezért is szervezték meg számukra a cégcsoporton belül az ún. Bloom programot, amelynek lényege, mint megtudtuk, hogy akikben látnak potenciált, azok a fiatalok 1-2 éven belül akár szállodavezetők is lehetnek náluk – ezért egy éves vezetői képzést kapnak. Viszont, emelte ki Gabriella, hogy esetükben vállalják a mobilitást, azaz, ha úgy hozza a feladat, akkor szívesen költözzenek A-ból B-be. Alapvetően jellemző az Accornál, mondta zárásként, hogy vezetőiket saját képzésük segítségével, belülről oldják meg, ritka, hogy külső területről érkezett jelentkezőt bíznak meg ezzel. Húzóerő különben egy-egy szállodájuk nyitása, egy-egy brand bevezetése, ennek a lehetőségnek kevesen tudnak ellenállni, ilyenkor nincs munkaerőhiány, szívesen és sokan jelentkeznek egy-egy pozícióra.

Forrás: Turizmus Online

Forrás: Fotók: Accor Hotels


MSZÉSZ: indul az „Év Szállodája” pályázat

MSZÉSZ: indul az „Év Szállodája” pályázat 

Az MSZÉSZ útjára indítja az „Év Szállodája 2024” pályázatot.
Változik az indiai OYO szállásfoglaló portál házirendje – tiltakoznak a vendégek

Változik az indiai OYO szállásfoglaló portál házirendje – tiltakoznak a vendégek 

Az utazás nehéz Indiában azoknak, akik nem házasok, azonban ennek ellenére szeretnének együtt utazni és közös szálláshelyen aludni.
Veganuár és méregtelenítő kúra a sárvári ötcsillagos házban

Veganuár és méregtelenítő kúra a sárvári ötcsillagos házban 

Évkezdetnek nem is rossz: két olyan csomagajánlatot állítottak össze, amely mindkettő ezt a célt szolgálja.
Újfent nyit egy hostelt az a&o Belgiumban

Újfent nyit egy hostelt az a&o Belgiumban 

Az a&o Hostels, Európa vezető hostellánca, 2025. január 1-jén megnyitotta második belga szálláshelyét, az a&o Brussels Centrumot.
Brandváltás az egykori Adria Palotában

Brandváltás az egykori Adria Palotában 

Az Al Habtoor Palace megérkezett Budapestre az ikonikus, egykori Adria Palotába, amelyet jóideje Ritz Carlton-ként ismertünk, korábban pedig a Meridien-lánc tagjaként nyílt meg ötcsillagos szállodaként a pesti Belváros szívében.
Új szakember a hévízi hotel élén – FRISSÍTVE

Új szakember a hévízi hotel élén – FRISSÍTVE 

Jakab Gábor lett a hévízi NaturMed Hotel Carbona új szállodaigazgatója.
Üzemeltetési területen változás a Danubius Hotels-nél

Üzemeltetési területen változás a Danubius Hotels-nél 

A Danubius Hotels Zrt. új vezető kinevezésével indítja 2025-öt, megerősítve a szállodavállalat láncszintű üzemeltetését.
Milliós gázszámla és eltűnt bérlők a mogyoródi panziónál

Milliós gázszámla és eltűnt bérlők a mogyoródi panziónál 

Több, mint harmincmilliós tartozást hátrahagyva váltak köddé a koreai befektetők.
Vendégek éjszakázhatnak Pablo Escobar egykori magánrepülőjén

Vendégek éjszakázhatnak Pablo Escobar egykori magánrepülőjén 

Aki Bristol környékére tervez látogatni mostanában, akár már az egykori drogbáró magángépéből átalakított Airbnb szállást is kibérelheti.
HOTCO 2025: Újabb előadók neveit hozták nyilvánosságra

HOTCO 2025: Újabb előadók neveit hozták nyilvánosságra 

Az idei program különlegessége, hogy neves előadók osztják meg tapasztalataikat, amelyek értékes tanulságokkal szolgálhatnak minden résztvevő számára.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.