A Korona név megint szép lesz, méltó régi nagy híréhez

Pedig a Covid kezdetén, amikor még mindenki koronavírus-járványnak hívta, a névazonosság alaposan megtépázta az Accor-csoporthoz tartozó Mercure Budapest Korona Hotel jó hírét, de ez vendégszámokban szerencsére nemigen volt mérhető, hiszen akkoriban nem volt amúgy sem jelentős vendégforgalom a fővárosban. Így a Korona is „kibekkelte” ezeket a nehéz időket, és idővel visszatérhettek a régi kerékvágásba.

Mindezt a ház igazgatójától, Kollin Gergelytől tudtuk meg egy, a szállodájuk Winestone éttermében tartott kötetlen sajtóbeszélgetésen. A meghívás apropója különben nem a helyszínt adó szálloda volt, hanem a többek közt a Koronát is üzemeltető Accor-cégcsoport egyik menedzserének bemutatása, a kelet-európai talent és culture vezető Komlósi Gabriella, aki egyben az Accor magyarországi területének HR-vezetéséért is felel.

 

Teljes felújítás – zárás nélkül

Mint a vendéglátó ház igazgatója elmondta, a 33 éves múlttal rendelkező belvárosi hotelben jelenleg 80 kollégával dolgozik együtt, és kiemelte, hogy a világjárvány első évében még senkit nem bocsájtottak el, csak a második évben került erre sor, akkor sem jelentős mértékben. Három éve fejezték be a teljes felújítási munkálatokat, minden szobát és közösségi teret érintett a felújítás, 2020-ra – a járvány és lezárások idejére - nyithattak (volna) ki teljesen ismét. Náluk is megvalósult az, ami szinte az Accor védjegyének számít a felújítási, átalakítási munkálatok során: végig üzemelnek, amíg tartanak a szállodában a munkák.

Csak mindig egy-egy szint lezárásával oldották meg, hogy zavartalan legyen a munkamenet és közben zökkenőmentesen folyjon a vendégfogadás.

Jelenleg, tudtuk még meg Kollin Gergelytől, napi 100-200 közötti vendégérkezést regisztrálnak, elsősorban európai fókusszal: Angliából, Franciaországból és Olaszországból érkeznek a legtöbben. A Covid ideje alatt mindössze három hónapig voltak csak teljesen zárva, de a rendelkezések értelmében corporate vendégek akkor is érkezhettek.

 

Sok a pályakezdő, az onboarding a nyerő

A szállodaigazgató ismertetője után Komlósi Gabriella mindehhez hozzátette, a világjárvány ideje alatt a kormányzati segítségnek köszönhetően bérkiegészítéssel próbálták megtartani házaikban a munkaerőt, valamint ez volt az az időszak, amikor rengeteg képzést tartottak online felületeken. (Zoom, Teams stb.) A járvány alatt sajnos számos munkakör megszünt (pl. nem volt szükség londínerre, sem guest relation pozícióban dolgozókra), ha módjuk volt rá, átképezték ezeket a feleslegessé vált munkaerőt. Gabriella így fogalmazott: „a válság egy lehetőség volt arra, hogy optimalizáljuk a működésünket”.

A munkaerő kapcsán még megjegyezte, hogy náluk sok a pályakezdő, az onboardingra nagy hangsúlyt fektetnek. 30-35 százalékos cégcsoportjuknál a fluktuáció, és megtudhattuk azt is, hogy a magyarországi 24 (ebből 17 a fővárosban, a többi vidéken található) , általuk üzemeltetett hoteljükből 23 ma is nyitva van – egyedül a Sofitel Chain Bridge a kivétel –, de mint ezt mi is megírtuk, a pesti, Duna-parti ház teljes átalakítás és épp eladás alatt van.

Alapvetően az Y- és a Z-generáció tagjai közül kerülnek ki alkalmazottjaik, a régebbi korosztályt képviselő kollégák aránya ma már a felére csökkent a cégcsoporton belül.

Komlósi Gabriella elmondta még, sok náluk a pályakezdő, vagy más iparágból érkező munkavállaló, és nem a többdiplomás, többféle nyelvet jól beszélő álláskeresők jelentkeznek az interjúkra. Ez az onboarding szempontjából elég megterhelő, hiszen nagyobb feladat a betanítás időszaka, és több időt is vesz el, mint korábban.

 

Végül a generációk közti különbségek kapcsán megjegyezte, míg az idősebb, azaz a Y és X generációkból kikerült kollégák lojálisak a munkahelyükhöz, addig a fiatalabb generáció tagjairól ez nem mondható el. Ezért is szervezték meg számukra a cégcsoporton belül az ún. Bloom programot, amelynek lényege, mint megtudtuk, hogy akikben látnak potenciált, azok a fiatalok 1-2 éven belül akár szállodavezetők is lehetnek náluk – ezért egy éves vezetői képzést kapnak. Viszont, emelte ki Gabriella, hogy esetükben vállalják a mobilitást, azaz, ha úgy hozza a feladat, akkor szívesen költözzenek A-ból B-be. Alapvetően jellemző az Accornál, mondta zárásként, hogy vezetőiket saját képzésük segítségével, belülről oldják meg, ritka, hogy külső területről érkezett jelentkezőt bíznak meg ezzel. Húzóerő különben egy-egy szállodájuk nyitása, egy-egy brand bevezetése, ennek a lehetőségnek kevesen tudnak ellenállni, ilyenkor nincs munkaerőhiány, szívesen és sokan jelentkeznek egy-egy pozícióra.

Forrás: Turizmus Online

Forrás: Fotók: Accor Hotels


MTÜ-értékelés az idei első félévről

MTÜ-értékelés az idei első félévről 

A budapesti és a vidéki szálláshelyek forgalmát, vendégéjszaka alakulások számát vették górcső alá.
Hét elején átadták a budai Bem téren épült új luxushotelt

Hét elején átadták a budai Bem téren épült új luxushotelt 

A belsőépítészeti terveket a holland sztárdesigner, Marcel Wanders készítette, a magyar 3h Építészirodával közösen.
Alakul a budapesti reptérnél épülő négycsillagos szálloda

Alakul a budapesti reptérnél épülő négycsillagos szálloda 

Szerkezetkész az újabb terminálkapcsolatú szálloda Ferihegyen.
Frissítő újdonságokkal vár nyáron a Hotel Clark Budapest!

Frissítő újdonságokkal vár nyáron a Hotel Clark Budapest!  

A főváros szívében, a Lánchíd és a Budai Vár lábánál található 5 csillagos Hotel Clark számtalan üdítő újdonságot és felfrissülést kínál ezen a forró nyáron nem csak a városba látogató külföldi, de a hosszú hétvégi „staycation”-re vágyó hazai vendégnek is.
MSZÉSZ Társult tagok - pályázati lehetőség

MSZÉSZ Társult tagok - pályázati lehetőség 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) Társult tagjai részére idén is meghirdeti az „Év Technológiai Újítása" pályázatot.
Igazgatóváltások az Accent Hotels-nél

Igazgatóváltások az Accent Hotels-nél 

A szállodalánc csapata két új szakemberrel bővült.
Itt a Michelin Guide ajánlást kapott hazai hotelek teljes listája

Itt a Michelin Guide ajánlást kapott hazai hotelek teljes listája 

A júniusi négy új minősítéssel együtt már huszonöt magyar szálláshely került be a világszerte ismert Michelin Guide által ajánlott szálláshelyek közé.
Új generációs, jól kereső utazó közönséget céloz meg kisfilmjeivel ez a budapesti ötcsillagos hotel

Új generációs, jól kereső utazó közönséget céloz meg kisfilmjeivel ez a budapesti ötcsillagos hotel  

A belvárosi Vörösmarty téren található Dorothea Hotelről sugároz bemutató kisfilmeket júliusban a CNBC International a kereskedelmi műsoridejében.
Gasztronómiai kalandok, időutazás és egy 120 éves hotel

Gasztronómiai kalandok, időutazás és egy 120 éves hotel 

A 120. születésnapját ünneplő legendás győri szálláshelyen jártunk.
Itt az év Green Collection Szállodája

Itt az év Green Collection Szállodája 

Ez az ötcsillagos pesti belvárosi hotel nyerte el „Az Év Green Collection Szállodája” címet Japánban.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.