A Korona név megint szép lesz, méltó régi nagy híréhez

Pedig a Covid kezdetén, amikor még mindenki koronavírus-járványnak hívta, a névazonosság alaposan megtépázta az Accor-csoporthoz tartozó Mercure Budapest Korona Hotel jó hírét, de ez vendégszámokban szerencsére nemigen volt mérhető, hiszen akkoriban nem volt amúgy sem jelentős vendégforgalom a fővárosban. Így a Korona is „kibekkelte” ezeket a nehéz időket, és idővel visszatérhettek a régi kerékvágásba.

Mindezt a ház igazgatójától, Kollin Gergelytől tudtuk meg egy, a szállodájuk Winestone éttermében tartott kötetlen sajtóbeszélgetésen. A meghívás apropója különben nem a helyszínt adó szálloda volt, hanem a többek közt a Koronát is üzemeltető Accor-cégcsoport egyik menedzserének bemutatása, a kelet-európai talent és culture vezető Komlósi Gabriella, aki egyben az Accor magyarországi területének HR-vezetéséért is felel.

 

Teljes felújítás – zárás nélkül

Mint a vendéglátó ház igazgatója elmondta, a 33 éves múlttal rendelkező belvárosi hotelben jelenleg 80 kollégával dolgozik együtt, és kiemelte, hogy a világjárvány első évében még senkit nem bocsájtottak el, csak a második évben került erre sor, akkor sem jelentős mértékben. Három éve fejezték be a teljes felújítási munkálatokat, minden szobát és közösségi teret érintett a felújítás, 2020-ra – a járvány és lezárások idejére - nyithattak (volna) ki teljesen ismét. Náluk is megvalósult az, ami szinte az Accor védjegyének számít a felújítási, átalakítási munkálatok során: végig üzemelnek, amíg tartanak a szállodában a munkák.

Csak mindig egy-egy szint lezárásával oldották meg, hogy zavartalan legyen a munkamenet és közben zökkenőmentesen folyjon a vendégfogadás.

Jelenleg, tudtuk még meg Kollin Gergelytől, napi 100-200 közötti vendégérkezést regisztrálnak, elsősorban európai fókusszal: Angliából, Franciaországból és Olaszországból érkeznek a legtöbben. A Covid ideje alatt mindössze három hónapig voltak csak teljesen zárva, de a rendelkezések értelmében corporate vendégek akkor is érkezhettek.

 

Sok a pályakezdő, az onboarding a nyerő

A szállodaigazgató ismertetője után Komlósi Gabriella mindehhez hozzátette, a világjárvány ideje alatt a kormányzati segítségnek köszönhetően bérkiegészítéssel próbálták megtartani házaikban a munkaerőt, valamint ez volt az az időszak, amikor rengeteg képzést tartottak online felületeken. (Zoom, Teams stb.) A járvány alatt sajnos számos munkakör megszünt (pl. nem volt szükség londínerre, sem guest relation pozícióban dolgozókra), ha módjuk volt rá, átképezték ezeket a feleslegessé vált munkaerőt. Gabriella így fogalmazott: „a válság egy lehetőség volt arra, hogy optimalizáljuk a működésünket”.

A munkaerő kapcsán még megjegyezte, hogy náluk sok a pályakezdő, az onboardingra nagy hangsúlyt fektetnek. 30-35 százalékos cégcsoportjuknál a fluktuáció, és megtudhattuk azt is, hogy a magyarországi 24 (ebből 17 a fővárosban, a többi vidéken található) , általuk üzemeltetett hoteljükből 23 ma is nyitva van – egyedül a Sofitel Chain Bridge a kivétel –, de mint ezt mi is megírtuk, a pesti, Duna-parti ház teljes átalakítás és épp eladás alatt van.

Alapvetően az Y- és a Z-generáció tagjai közül kerülnek ki alkalmazottjaik, a régebbi korosztályt képviselő kollégák aránya ma már a felére csökkent a cégcsoporton belül.

Komlósi Gabriella elmondta még, sok náluk a pályakezdő, vagy más iparágból érkező munkavállaló, és nem a többdiplomás, többféle nyelvet jól beszélő álláskeresők jelentkeznek az interjúkra. Ez az onboarding szempontjából elég megterhelő, hiszen nagyobb feladat a betanítás időszaka, és több időt is vesz el, mint korábban.

 

Végül a generációk közti különbségek kapcsán megjegyezte, míg az idősebb, azaz a Y és X generációkból kikerült kollégák lojálisak a munkahelyükhöz, addig a fiatalabb generáció tagjairól ez nem mondható el. Ezért is szervezték meg számukra a cégcsoporton belül az ún. Bloom programot, amelynek lényege, mint megtudtuk, hogy akikben látnak potenciált, azok a fiatalok 1-2 éven belül akár szállodavezetők is lehetnek náluk – ezért egy éves vezetői képzést kapnak. Viszont, emelte ki Gabriella, hogy esetükben vállalják a mobilitást, azaz, ha úgy hozza a feladat, akkor szívesen költözzenek A-ból B-be. Alapvetően jellemző az Accornál, mondta zárásként, hogy vezetőiket saját képzésük segítségével, belülről oldják meg, ritka, hogy külső területről érkezett jelentkezőt bíznak meg ezzel. Húzóerő különben egy-egy szállodájuk nyitása, egy-egy brand bevezetése, ennek a lehetőségnek kevesen tudnak ellenállni, ilyenkor nincs munkaerőhiány, szívesen és sokan jelentkeznek egy-egy pozícióra.

Forrás: Turizmus Online

Forrás: Fotók: Accor Hotels


Kihirdették az Év Szállodája 2024 pályázat nyerteseit

Kihirdették az Év Szállodája 2024 pályázat nyerteseit 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége 2025. januárjában ismét meghirdette az Év Szállodája pályázatot. Mutatjuk az idei győzteseket.
Accor-csoport: helyzetjelentés 2024-ről

Accor-csoport: helyzetjelentés 2024-ről 

Soha rosszabb évet.
10+1 újdonság a HoReCa Design Kiállításon

10+1 újdonság a HoReCa Design Kiállításon 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
ibis-kutatás: „Az élmények többet érnek az anyagi javaknál”

ibis-kutatás: „Az élmények többet érnek az anyagi javaknál” 

Friss ibis-kutatás az idei utazási szokásokról.
Firenze frekventált helyén új egységet nyitott az a&o

Firenze frekventált helyén új egységet nyitott az a&o 

Az új szálláshely a Piazza del Duomótól 30 perc sétára található a városközpontban.
Az Accor Csoporthoz került a debreceni szálláshely

Az Accor Csoporthoz került a debreceni szálláshely 

Győztest hirdettek a négycsillagos Hotel Lycium bérbeadásának pályázatán.
Jól jön a Valentin-nap a hazai szállodásoknak

Jól jön a Valentin-nap a hazai szállodásoknak 

Sok pár utazással tölti idehaza is az eredetileg Angliában és Amerikában a szerelmesek ünnepeként számon tartott február 14-ét, és az azt követő hétvégét.
A budapesti Kempinski ismét ott a Forbes Travel Guide előkelő listáján

A budapesti Kempinski ismét ott a Forbes Travel Guide előkelő listáján 

A Kempinski Hotel Corvinus Budapest “négycsillagos” besorolást kapott..
Tavasszal nyit az ibis Styles hotel a debreceni reptéren

Tavasszal nyit az ibis Styles hotel a debreceni reptéren 

Ez lesz az első szálloda az ország második legforgalmasabb repülőtere, a Debreceni Nemzetközi Repülőtér közvetlen közelében
Év Szállodája díjátadó gála  – még lehet jelentkezni!

Év Szállodája díjátadó gála – még lehet jelentkezni!  

Február 21-én részese lehet az év egyik legexkluzívabb szállodai eseményének.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.