Ha a szállásadó nem kapja meg a saját pénzét a közvetítői oldalról, akkor nehézkessé vagy lehetetlenné válhat számára, hogy szolgáltasson. Ha viszont a vendég nem kapja meg a szerződésnek megfelelő és általa kifizetett szolgáltatást, akkor még negatív reklámmal is terhelheti a szállásadót, ami a további üzletmenetére lehet káros hatássall, világított rá az összefüggésekre a héten kipattant késedelmes Booking-kifizetések kapcsán Salamon András utazásjogi szakértő a Világgazdaságnak.
A vendég „csak” kellemetlen helyzetbe kerülhet, fogalmazott a szakértő, mert ha a szálláshely nem fogadja a vendéget a Booking-pénz elmaradása miatt, akkor a vendég a közvetítői oldaltól visszakapja a pénzét, és még esetleg kap valamilyen kártérítést is a szálláshelytől.
Ha viszont így is fogadják a vendéget, csak nem a szerződés szerinti szolgáltatást kapja, akkor a kifizetett pénzének egy részét hibás teljesítés jogcímén visszakövetelheti – megint csak a szálláshelytől.
Korábban még nem volt olyan globális mértékű szálláshely-közvetítős ügy, ami megvilágíthatta volna, hogy a Bookinghoz hasonló „közvetítői” foglalásoknál nem annyira a vendég, hanem a szállásadó kerülhet igazán kiszolgáltatott helyzetbe.
A Booking.com a múlt hét végére elindította a vendégektől beszedett szállásdíjak utalását a szállásadóknak, amit belső informatikai átállásra hivatkozva, előre bejelentve tartott vissza. A problémát igazából a jelzett határidő túllépése és az utalási szünet hossza okozta, a szállásadók ugyanis több mint egy hónapnyi bevételükre vártak.
Ráadásul nem a nagy, tőkeerős cégeket, nem a szállodákat és a hotelláncokat, hanem szinte kizárólag a legkisebb, egyéni szállásadókat érintette a probléma. Azokat, akiknek a pénzét közvetlenül a Booking szedi be a vendégektől, és utalja tovább.
A teljes cikk ITT olvasható el.
Forrás: vg.hu