A szállásadók kiszolgáltatott helyzetére rávilágít a kipattant Booking-sztori

A Booking.com által karbantartási leállásra hivatkozva visszatartott szállásdíjak esete is azt bizonyítja, hogy a közvetítői foglalásoknál nem a vendég, hanem a szállásadó kerülhet kiszolgáltatott helyzetbe.  A történtek kapcsán a vg.hu újságírója utazásjogi szakértőt kérdezett.

Ha a szállásadó nem kapja meg a saját pénzét a közvetítői oldalról, akkor nehézkessé vagy lehetetlenné válhat számára, hogy szolgáltasson. Ha viszont a vendég nem kapja meg a szerződésnek megfelelő és általa kifizetett szolgáltatást, akkor még negatív reklámmal is terhelheti a szállásadót, ami a további üzletmenetére lehet káros hatássall, világított rá az összefüggésekre a héten kipattant késedelmes Booking-kifizetések kapcsán Salamon András utazásjogi szakértő a Világgazdaságnak.

 

A vendég „csak” kellemetlen helyzetbe kerülhet, fogalmazott a szakértő, mert ha a szálláshely nem fogadja a vendéget a Booking-pénz elmaradása miatt, akkor a vendég a közvetítői oldaltól visszakapja a pénzét, és még esetleg kap valamilyen kártérítést is a szálláshelytől.

Ha viszont így is fogadják a vendéget, csak nem a szerződés szerinti szolgáltatást kapja, akkor a kifizetett pénzének egy részét hibás teljesítés jogcímén visszakövetelheti – megint csak a szálláshelytől.

Korábban még nem volt olyan globális mértékű szálláshely-közvetítős ügy, ami megvilágíthatta volna, hogy a Bookinghoz hasonló „közvetítői” foglalásoknál nem annyira a vendég, hanem a szállásadó kerülhet igazán kiszolgáltatott helyzetbe.

A Booking.com a múlt hét végére elindította a vendégektől beszedett szállásdíjak utalását a szállásadóknak, amit belső informatikai átállásra hivatkozva, előre bejelentve tartott vissza. A problémát igazából a jelzett határidő túllépése és az utalási szünet hossza okozta, a szállásadók ugyanis több mint egy hónapnyi bevételükre vártak.

Ráadásul nem a nagy, tőkeerős cégeket, nem a szállodákat és a hotelláncokat, hanem szinte kizárólag a legkisebb, egyéni szállásadókat érintette a probléma. Azokat, akiknek a pénzét közvetlenül a Booking szedi be a vendégektől, és utalja tovább. 

A teljes cikk ITT olvasható el.

Forrás: vg.hu


Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora

Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora 

Új korszak kezdetéhez érkezett a Hotel Gellért, Budapest egyik legismertebb és legkedveltebb történelmi épülete, hiszen októberben megkezdődött a szálloda felújítása.
Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál?

Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál? 

A szántódi ötcsillagos szálloda üzemeltetői szerint év végéig kitarthat a nyártól kezdődő, októberben kissé alábbhagyó, de még mindig jelentős utazási kedv.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.