A szállásadók kiszolgáltatott helyzetére rávilágít a kipattant Booking-sztori

A Booking.com által karbantartási leállásra hivatkozva visszatartott szállásdíjak esete is azt bizonyítja, hogy a közvetítői foglalásoknál nem a vendég, hanem a szállásadó kerülhet kiszolgáltatott helyzetbe.  A történtek kapcsán a vg.hu újságírója utazásjogi szakértőt kérdezett.

Ha a szállásadó nem kapja meg a saját pénzét a közvetítői oldalról, akkor nehézkessé vagy lehetetlenné válhat számára, hogy szolgáltasson. Ha viszont a vendég nem kapja meg a szerződésnek megfelelő és általa kifizetett szolgáltatást, akkor még negatív reklámmal is terhelheti a szállásadót, ami a további üzletmenetére lehet káros hatássall, világított rá az összefüggésekre a héten kipattant késedelmes Booking-kifizetések kapcsán Salamon András utazásjogi szakértő a Világgazdaságnak.

 

A vendég „csak” kellemetlen helyzetbe kerülhet, fogalmazott a szakértő, mert ha a szálláshely nem fogadja a vendéget a Booking-pénz elmaradása miatt, akkor a vendég a közvetítői oldaltól visszakapja a pénzét, és még esetleg kap valamilyen kártérítést is a szálláshelytől.

Ha viszont így is fogadják a vendéget, csak nem a szerződés szerinti szolgáltatást kapja, akkor a kifizetett pénzének egy részét hibás teljesítés jogcímén visszakövetelheti – megint csak a szálláshelytől.

Korábban még nem volt olyan globális mértékű szálláshely-közvetítős ügy, ami megvilágíthatta volna, hogy a Bookinghoz hasonló „közvetítői” foglalásoknál nem annyira a vendég, hanem a szállásadó kerülhet igazán kiszolgáltatott helyzetbe.

A Booking.com a múlt hét végére elindította a vendégektől beszedett szállásdíjak utalását a szállásadóknak, amit belső informatikai átállásra hivatkozva, előre bejelentve tartott vissza. A problémát igazából a jelzett határidő túllépése és az utalási szünet hossza okozta, a szállásadók ugyanis több mint egy hónapnyi bevételükre vártak.

Ráadásul nem a nagy, tőkeerős cégeket, nem a szállodákat és a hotelláncokat, hanem szinte kizárólag a legkisebb, egyéni szállásadókat érintette a probléma. Azokat, akiknek a pénzét közvetlenül a Booking szedi be a vendégektől, és utalja tovább. 

A teljes cikk ITT olvasható el.

Forrás: vg.hu


Fehér ház a kéklő tó partján – születésnapot ünnepelt a Kenese Bay Garden

Fehér ház a kéklő tó partján – születésnapot ünnepelt a Kenese Bay Garden 

Van a Balaton északi partján egy hely, amit, ha egyszer felfedez az ember, szinte biztos, hogy szeretne oda visszatérni.
Átadták az idei Aranynap-díjakat

Átadták az idei Aranynap-díjakat 

Hat magyarországi konferencia és wellness szálloda, valamint rendezvényhelyszín kapott elismerést.
Napfényes fejezet – a Danubius-lánc, köztük a  Danubius Hotel Helia megújulásáról

Napfényes fejezet – a Danubius-lánc, köztük a Danubius Hotel Helia megújulásáról 

A Danubius Hotel Helia – nevéhez méltóan, hiszen a „Helia” a Naphoz kötődőt jelenti – fénylő pont a főváros szállodai kínálatában.
Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában

Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában 

Négy magyarországi szálláshellyel bővül a szállodalánc.
Megkezdődött a 44. Országos Borverseny

Megkezdődött a 44. Országos Borverseny 

Mintegy 2700 palack bor versenyez.
Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája

Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája 

Az ötcsillag superior minősítésű hotel 285 szobájában több mint 600 vendéget tud fogadni.
Turisztikai fejlesztés Nógrádban

Turisztikai fejlesztés Nógrádban 

Jelentős felújításon esik át az 1973 óta működő Salgó Hotel.
Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen

Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen 

A Hunguest Hotels szállodaláncnál a lánc számos szállodája teljes körűen megújult, köztük hévízi egységeik is.
Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken

Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken 

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint eddig 2,4 millió belföldi és 2,6 millió nemzetközi turistát regisztráltak a hazai szálláshelyek.
Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén

Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén  

Két észak-magyarországi szálláshely nyerte el ma a nemzetközi Good Travel Seal minősítést, amelyet a világ egyik vezető fenntarthatósági turisztikai értékelőrendszereként tartanak számon.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.