A szállások csaknem felét interneten foglalják

(MTI) - Az interneten foglalt vendégéjszakák összesített értéke 2012-ben 58 milliárd forint volt Magyarországon, a teljes nettó szállásdíj bevétel csaknem fele - közölte az eNET szerdán az MTI-vel egy friss felmérésre hivatkozva.

Az eNET és a Magyar Hotel Monitor tavasszal készített felmérést egy több mint 6000 magyarországi szálláshelyet tartalmazó mintán.
A közleményben az eNET kifejti: a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által mért adatok szerint a teljes hazai nettó szállásdíj bevétel tavaly 129 milliárd forint volt. Ebből az online szegmens méretét vizsgálta az eNET és a hotel monitor kutatása.
A felmérés szerint az online foglalt vendégéjszakák összesített értékéből közvetítőkön keresztül 29 milliárd forintos forgalom realizálódott. A legjelentősebb szeletet a klasszikus szállásközvetítők képviselik, mintegy 21 milliárdos bevétellel. A bónusz/kupon oldalak és az online utazási irodák magyarországi szálláshelyeket kínáló ajánlatai további 4-4 milliárd forintot tesznek ki.
A közvetített forgalom szerint a legnépszerűbb szálláshelytípusok közül a szállodák 96 százaléka rendelkezik saját honlappal, és ezek szinte mindegyike tartalmaz foglalási felületet is. A panzióknál is hasonló a helyzet, a döntő többségnek van saját honlapja és azon van valamilyen foglalási felület is. Az apartmanok és vendégházak esetében azonban már jóval árnyaltabb a kép, itt csak valamivel több mint 60 százaléknak van webes megjelenése, amelyek közül minden második kínál foglalási lehetőséget is.
A saját honlap és foglalási felület arányainál is kisebb szerepe van a foglalási felületen elérhető fizetési lehetőségnek: ilyen megoldással a megkérdezett szálláshelyek csupán 37 százaléka rendelkezik, többségük szálloda.
Kommunikáció terén a szálláshelyek 93 százaléka igénybe vesz online eszközöket is, amelyek közül a legjelentősebb - a saját honlapon kívül - a közösségi média használata. A panziók 40, az apartmanok 46, a vendégházak 48, a 3 csillagos szállodák 32, a 4 csillagos házaknak pedig a 20 százaléka használja a közösségi médiát. Ez a használat egyelőre a külön költést nem igénylő jelenlétre korlátozódik, professzionális közösségi médiaszolgáltatásokat jellemzően inkább a 4-5 csillagos szállodák vesznek igénybe évi pár millióért.

Forrás: MTI


Épül Magyarország legnagyobb prémium spa létesítménye

Épül Magyarország legnagyobb prémium spa létesítménye 

2025 tavaszán nyílhat meg a grandiózis beruházás, amely hatalmas löketet adhat Hévíz turizmusának.
MSZÉSZ budapesti régióülés: Somlyai Zoltánt jelölik a Szállodaszövetség következő elnökének

MSZÉSZ budapesti régióülés: Somlyai Zoltánt jelölik a Szállodaszövetség következő elnökének 

Szeptember 16-án a Mercure-Ibis Budapest Castle Hillben tartotta őszi, tisztújító régióülését az MSZÉSZ fővárosi tagozata.
Három napon át ünnepelték a Kimpton BEM Budapest megnyitását

Három napon át ünnepelték a Kimpton BEM Budapest megnyitását 

A megnyitók egyikén, amikor az utazási szakma és a rendezvényes cégek képviselőit hívták el – 2024. szeptember 13-án, pénteken - mi is jelen lehettünk.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Álmodj, tanulj, valósítsd meg önmagad!

Álmodj, tanulj, valósítsd meg önmagad! 

Folytatódik a Marriott-lánc ingyenes képzési programja.
Nemzetközi elismerés egy pesti hotel vendégirányító rendszerének

Nemzetközi elismerés egy pesti hotel vendégirányító rendszerének 

Red Dot díjat nyert a Dorothea Hotel látogatóirányító rendszere.
Új szinten egy hazánkban is elérhető fenntartható turisztikai minősítés

Új szinten egy hazánkban is elérhető fenntartható turisztikai minősítés 

A Good Travel Seal a világ legmegbízhatóbb minősítései között szerepel.
Az Év Fiatal Szállodását keresi az MSZÉSZ

Az Év Fiatal Szállodását keresi az MSZÉSZ 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége meghirdeti az Év Fiatal Szállodása 2024 pályázatot.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Stratégiai partnerség a vendégelégedettség növelése érdekében

Stratégiai partnerség a vendégelégedettség növelése érdekében 

A Novotel Budapest Centrum a Kertesz Communications Consulting Kft.-vel (KCC) kötött megállapodást.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.