A szállások csaknem felét interneten foglalják

(MTI) - Az interneten foglalt vendégéjszakák összesített értéke 2012-ben 58 milliárd forint volt Magyarországon, a teljes nettó szállásdíj bevétel csaknem fele - közölte az eNET szerdán az MTI-vel egy friss felmérésre hivatkozva.

Az eNET és a Magyar Hotel Monitor tavasszal készített felmérést egy több mint 6000 magyarországi szálláshelyet tartalmazó mintán.
A közleményben az eNET kifejti: a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által mért adatok szerint a teljes hazai nettó szállásdíj bevétel tavaly 129 milliárd forint volt. Ebből az online szegmens méretét vizsgálta az eNET és a hotel monitor kutatása.
A felmérés szerint az online foglalt vendégéjszakák összesített értékéből közvetítőkön keresztül 29 milliárd forintos forgalom realizálódott. A legjelentősebb szeletet a klasszikus szállásközvetítők képviselik, mintegy 21 milliárdos bevétellel. A bónusz/kupon oldalak és az online utazási irodák magyarországi szálláshelyeket kínáló ajánlatai további 4-4 milliárd forintot tesznek ki.
A közvetített forgalom szerint a legnépszerűbb szálláshelytípusok közül a szállodák 96 százaléka rendelkezik saját honlappal, és ezek szinte mindegyike tartalmaz foglalási felületet is. A panzióknál is hasonló a helyzet, a döntő többségnek van saját honlapja és azon van valamilyen foglalási felület is. Az apartmanok és vendégházak esetében azonban már jóval árnyaltabb a kép, itt csak valamivel több mint 60 százaléknak van webes megjelenése, amelyek közül minden második kínál foglalási lehetőséget is.
A saját honlap és foglalási felület arányainál is kisebb szerepe van a foglalási felületen elérhető fizetési lehetőségnek: ilyen megoldással a megkérdezett szálláshelyek csupán 37 százaléka rendelkezik, többségük szálloda.
Kommunikáció terén a szálláshelyek 93 százaléka igénybe vesz online eszközöket is, amelyek közül a legjelentősebb - a saját honlapon kívül - a közösségi média használata. A panziók 40, az apartmanok 46, a vendégházak 48, a 3 csillagos szállodák 32, a 4 csillagos házaknak pedig a 20 százaléka használja a közösségi médiát. Ez a használat egyelőre a külön költést nem igénylő jelenlétre korlátozódik, professzionális közösségi médiaszolgáltatásokat jellemzően inkább a 4-5 csillagos szállodák vesznek igénybe évi pár millióért.

Forrás: MTI


CBRE: mi várható a budapesti szállodapiacon?

CBRE: mi várható a budapesti szállodapiacon? 

Az idegenforgalom fellendülésével jelentős növekedés vár a budapesti szállodapiacra a következő években – közölte a CBRE kedden az MTI-vel.
Ismét elnyerte az Év Szállodája díjat a hévízi hotel

Ismét elnyerte az Év Szállodája díjat a hévízi hotel 

Az elismerést az iparág egyik legnívósabb díjátadóján adták át, amelyen számos neves szakember és szállodaipari szereplő is részt vett.
Szívmelengető volt a hazai szállodásoknak a Valentin-nap

Szívmelengető volt a hazai szállodásoknak a Valentin-nap 

Közel negyedmillió vendégéjszakát generált a hazai szálláshelyeken.
Kihirdették az Év Szállodája 2024 pályázat nyerteseit

Kihirdették az Év Szállodája 2024 pályázat nyerteseit 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége 2025. januárjában ismét meghirdette az Év Szállodája pályázatot. Mutatjuk az idei győzteseket.
Accor-csoport: helyzetjelentés 2024-ről

Accor-csoport: helyzetjelentés 2024-ről 

Soha rosszabb évet.
10+1 újdonság a HoReCa Design Kiállításon

10+1 újdonság a HoReCa Design Kiállításon 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
ibis-kutatás: „Az élmények többet érnek az anyagi javaknál”

ibis-kutatás: „Az élmények többet érnek az anyagi javaknál” 

Friss ibis-kutatás az idei utazási szokásokról.
Firenze frekventált helyén új egységet nyitott az a&o

Firenze frekventált helyén új egységet nyitott az a&o 

Az új szálláshely a Piazza del Duomótól 30 perc sétára található a városközpontban.
Az Accor Csoporthoz került a debreceni szálláshely

Az Accor Csoporthoz került a debreceni szálláshely 

Győztest hirdettek a négycsillagos Hotel Lycium bérbeadásának pályázatán.
Jól jön a Valentin-nap a hazai szállodásoknak

Jól jön a Valentin-nap a hazai szállodásoknak 

Sok pár utazással tölti idehaza is az eredetileg Angliában és Amerikában a szerelmesek ünnepeként számon tartott február 14-ét, és az azt követő hétvégét.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.