Az eNET és a Magyar Hotel Monitor tavasszal készített felmérést egy több mint 6000 magyarországi szálláshelyet tartalmazó mintán.
A közleményben az eNET kifejti: a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által mért adatok szerint a teljes hazai nettó szállásdíj bevétel tavaly 129 milliárd forint volt. Ebből az online szegmens méretét vizsgálta az eNET és a hotel monitor kutatása.
A felmérés szerint az online foglalt vendégéjszakák összesített értékéből közvetítőkön keresztül 29 milliárd forintos forgalom realizálódott. A legjelentősebb szeletet a klasszikus szállásközvetítők képviselik, mintegy 21 milliárdos bevétellel. A bónusz/kupon oldalak és az online utazási irodák magyarországi szálláshelyeket kínáló ajánlatai további 4-4 milliárd forintot tesznek ki.
A közvetített forgalom szerint a legnépszerűbb szálláshelytípusok közül a szállodák 96 százaléka rendelkezik saját honlappal, és ezek szinte mindegyike tartalmaz foglalási felületet is. A panzióknál is hasonló a helyzet, a döntő többségnek van saját honlapja és azon van valamilyen foglalási felület is. Az apartmanok és vendégházak esetében azonban már jóval árnyaltabb a kép, itt csak valamivel több mint 60 százaléknak van webes megjelenése, amelyek közül minden második kínál foglalási lehetőséget is.
A saját honlap és foglalási felület arányainál is kisebb szerepe van a foglalási felületen elérhető fizetési lehetőségnek: ilyen megoldással a megkérdezett szálláshelyek csupán 37 százaléka rendelkezik, többségük szálloda.
Kommunikáció terén a szálláshelyek 93 százaléka igénybe vesz online eszközöket is, amelyek közül a legjelentősebb - a saját honlapon kívül - a közösségi média használata. A panziók 40, az apartmanok 46, a vendégházak 48, a 3 csillagos szállodák 32, a 4 csillagos házaknak pedig a 20 százaléka használja a közösségi médiát. Ez a használat egyelőre a külön költést nem igénylő jelenlétre korlátozódik, professzionális közösségi médiaszolgáltatásokat jellemzően inkább a 4-5 csillagos szállodák vesznek igénybe évi pár millióért.
Forrás: MTI