A szállások csaknem felét interneten foglalják

(MTI) - Az interneten foglalt vendégéjszakák összesített értéke 2012-ben 58 milliárd forint volt Magyarországon, a teljes nettó szállásdíj bevétel csaknem fele - közölte az eNET szerdán az MTI-vel egy friss felmérésre hivatkozva.

Az eNET és a Magyar Hotel Monitor tavasszal készített felmérést egy több mint 6000 magyarországi szálláshelyet tartalmazó mintán.
A közleményben az eNET kifejti: a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által mért adatok szerint a teljes hazai nettó szállásdíj bevétel tavaly 129 milliárd forint volt. Ebből az online szegmens méretét vizsgálta az eNET és a hotel monitor kutatása.
A felmérés szerint az online foglalt vendégéjszakák összesített értékéből közvetítőkön keresztül 29 milliárd forintos forgalom realizálódott. A legjelentősebb szeletet a klasszikus szállásközvetítők képviselik, mintegy 21 milliárdos bevétellel. A bónusz/kupon oldalak és az online utazási irodák magyarországi szálláshelyeket kínáló ajánlatai további 4-4 milliárd forintot tesznek ki.
A közvetített forgalom szerint a legnépszerűbb szálláshelytípusok közül a szállodák 96 százaléka rendelkezik saját honlappal, és ezek szinte mindegyike tartalmaz foglalási felületet is. A panzióknál is hasonló a helyzet, a döntő többségnek van saját honlapja és azon van valamilyen foglalási felület is. Az apartmanok és vendégházak esetében azonban már jóval árnyaltabb a kép, itt csak valamivel több mint 60 százaléknak van webes megjelenése, amelyek közül minden második kínál foglalási lehetőséget is.
A saját honlap és foglalási felület arányainál is kisebb szerepe van a foglalási felületen elérhető fizetési lehetőségnek: ilyen megoldással a megkérdezett szálláshelyek csupán 37 százaléka rendelkezik, többségük szálloda.
Kommunikáció terén a szálláshelyek 93 százaléka igénybe vesz online eszközöket is, amelyek közül a legjelentősebb - a saját honlapon kívül - a közösségi média használata. A panziók 40, az apartmanok 46, a vendégházak 48, a 3 csillagos szállodák 32, a 4 csillagos házaknak pedig a 20 százaléka használja a közösségi médiát. Ez a használat egyelőre a külön költést nem igénylő jelenlétre korlátozódik, professzionális közösségi médiaszolgáltatásokat jellemzően inkább a 4-5 csillagos szállodák vesznek igénybe évi pár millióért.

Forrás: MTI


Már Budapesten is várnak a Pullman Happenings események

Már Budapesten is várnak a Pullman Happenings események 

November 21-én egy varázslatos érzékszervi utazással zajlott a Pullman Happenings rendezvénysorozat első magyarországi eseménye, amelynek művészi koncepcióját Demeter Richárd álmodta meg.
Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora

Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora 

Új korszak kezdetéhez érkezett a Hotel Gellért, Budapest egyik legismertebb és legkedveltebb történelmi épülete, hiszen októberben megkezdődött a szálloda felújítása.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.