A szállodások is hibáznak néha

Egy fővárosi hotel hibája miatt 60 ezer forint helyett 20 milliót fizetett egy brit pár két romantikus éjszakáért. A VIII. kerületi szálloda ugyan visszautalta a pénzt, de még így is több mint egymilliót buktak a fiatalok. Ki hibázott?

Kettesben eltöltött romantikus hétvégének indult, majd a legrosszabb rémálommá vált a budapesti hétvégéje a 22 éves Charlotte Smithnek és szerelmének. Kicsekkoláskor ugyanis egy magyar alkalmazott véletlenül félreütött valamit a számítógépen, így a pesti háromcsillagos hotelben töltött két éjszaka ára 60 ezer forint helyett 20 millió forintba került. Nem elírás, valóban több mint háromszázszorosát vették le Charlotte bankkártyájáról, mert a recepciós véletlen forint helyett euróban vonta le a pénzt, a lány pedig nem nézte meg alaposan a számlát, és automatikusan aláírta azt.

Akkor még nem tört ki a pánik, a hotel ugyanis elismerte a tévedést és visszautalta a pénzt, de a dolog nem ennyire egyszerű. Az összeget ugyanis a brit Barclays Bank annak ellenére vonta le a kártyáról, hogy nem volt rajta ennyi összeg, így Charlotte hirtelen óriási tartozást halmozott fel, de mivel visszakapta a pénzt, nem aggódott. Egészen addig, amíg ki nem derült: a bank nagyjából 1,1 millió forintnak megfelelő tranzakciós, átváltási és egyéb díjat vont le, amit esze ágában sem volt visszafizetni. Egészen addig, amíg az ügy a médiának köszönhetően nem került a nagy nyilvánosság elé. Valószínűleg végül azért döntött a brit pénzintézet amellett, hogy mégis kifizeti a pénzt, mert fontosabb volt neki a jó hírneve, mint a pénz. Sőt! Olyan bőkezűek voltak, hogy még 167 ezer forintnak megfelelő összegű kártérítést is kapott Charlotte, ami rá is fért, mivel az eset miatt nem tudta egy ideig fizetni a hiteltörlesztést, és még pánikrohamok, álmatlanság is kínozta.

A dolog érdekessége egyébként az, hogy a Borsnak nyilatkozó turisztikai újságíró, Kiss Róbert Richárd szerint a tranzakciós díjat is a budapesti hotelnek kellett volna visszafizetnie, nem a banknak. – Ha a hotel ilyen hibát elkövetett, akkor nyilvánvalóan kötelessége, hogy ne pusztán a különbözetet fizesse vissza, hanem ha a tranzakciós díj ilyen jelentős, akkor azt is állja, még egy ilyen esetben is, amikor nem szándékosságról van szó, azért mert a kár a szálloda hibájából eredt. Sőt még nyugodtan mondhatja azt is a turista, hogy egyéb költsége is keletkezett, amit szintén ki kell fizetnie a hotelnek – magyarázta el a Borsnak a szakember, aki hozzátette, véletlen elütésből rengeteg durva történetet hallott már. – Ha valamit tanulni lehet az ilyen esetekből, az az, hogy mindig nézzük meg, mit írunk alá. Ne higgyük azt, hogy a szállodáknak olyan zárt rendszerük van, hogy sosem hibázhatnak – figyelmeztet Kiss Róbert Richárd.

Nincs minden veszve

A magyar polgári törvénykönyv szerint azzal, hogy aláírta Charlotte a számlát, feltételezhető, hogy megismerte annak a tartalmát, egyetértett vele és elfogadta azt. De a dolog nem ennyire egyszerű – magyarázta el Salamon András ügyvéd. – Két dolog is befolyásolta, hogy visszakapta a pénzét Charlotte. Egyrészt ott van a tisztesség és a jó hírnév, hiszen itt csupán egy véletlen hibáról van szó. A másik dolog pedig, hogy a polgári törvénykönyvben benne van a jogalap nélküli gazdagodás is. A szálloda ebben az esetben jogalap nélkül gazdagodott. Az ugyanis nem nyújtott a 60 ezer eurónak megfelelő szolgáltatást. Ez emiatt azonnal visszajár – fejtette ki az ügyvéd. – Ha egy magyar utassal történik ugyanez egy uniós országban, akkor is a legelső dolog, hogy Magyarországon a bankkal tisztázza a helyzetet az ember, vagy adott esetben a pénzügyi békéltető testülettel. Ha ez eredménytelen, akkor kell bírósághoz fordulni a bank ellen. Ha a bíróság a banknak ad igazat, akkor be lehet perelni a hotelt – mondta Salamon András.

Vállalták a hibát

A Bors ellátogatott a hotelbe, ahol azt az információt kaptuk: részükről az érintett brit pár minden támogatást megkapott: azaz visszautalták a tévesen kifizetetett összeget Charlotte számlájára.

Forrás: Bors


Kihirdették az Év Szállodája 2024 pályázat nyerteseit

Kihirdették az Év Szállodája 2024 pályázat nyerteseit 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége 2025. januárjában ismét meghirdette az Év Szállodája pályázatot. Mutatjuk az idei győzteseket.
Accor-csoport: helyzetjelentés 2024-ről

Accor-csoport: helyzetjelentés 2024-ről 

Soha rosszabb évet.
10+1 újdonság a HoReCa Design Kiállításon

10+1 újdonság a HoReCa Design Kiállításon 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
ibis-kutatás: „Az élmények többet érnek az anyagi javaknál”

ibis-kutatás: „Az élmények többet érnek az anyagi javaknál” 

Friss ibis-kutatás az idei utazási szokásokról.
Firenze frekventált helyén új egységet nyitott az a&o

Firenze frekventált helyén új egységet nyitott az a&o 

Az új szálláshely a Piazza del Duomótól 30 perc sétára található a városközpontban.
Az Accor Csoporthoz került a debreceni szálláshely

Az Accor Csoporthoz került a debreceni szálláshely 

Győztest hirdettek a négycsillagos Hotel Lycium bérbeadásának pályázatán.
Jól jön a Valentin-nap a hazai szállodásoknak

Jól jön a Valentin-nap a hazai szállodásoknak 

Sok pár utazással tölti idehaza is az eredetileg Angliában és Amerikában a szerelmesek ünnepeként számon tartott február 14-ét, és az azt követő hétvégét.
A budapesti Kempinski ismét ott a Forbes Travel Guide előkelő listáján

A budapesti Kempinski ismét ott a Forbes Travel Guide előkelő listáján 

A Kempinski Hotel Corvinus Budapest “négycsillagos” besorolást kapott..
Tavasszal nyit az ibis Styles hotel a debreceni reptéren

Tavasszal nyit az ibis Styles hotel a debreceni reptéren 

Ez lesz az első szálloda az ország második legforgalmasabb repülőtere, a Debreceni Nemzetközi Repülőtér közvetlen közelében
Év Szállodája díjátadó gála  – még lehet jelentkezni!

Év Szállodája díjátadó gála – még lehet jelentkezni!  

Február 21-én részese lehet az év egyik legexkluzívabb szállodai eseményének.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.