A szállodások is hibáznak néha

Egy fővárosi hotel hibája miatt 60 ezer forint helyett 20 milliót fizetett egy brit pár két romantikus éjszakáért. A VIII. kerületi szálloda ugyan visszautalta a pénzt, de még így is több mint egymilliót buktak a fiatalok. Ki hibázott?

Kettesben eltöltött romantikus hétvégének indult, majd a legrosszabb rémálommá vált a budapesti hétvégéje a 22 éves Charlotte Smithnek és szerelmének. Kicsekkoláskor ugyanis egy magyar alkalmazott véletlenül félreütött valamit a számítógépen, így a pesti háromcsillagos hotelben töltött két éjszaka ára 60 ezer forint helyett 20 millió forintba került. Nem elírás, valóban több mint háromszázszorosát vették le Charlotte bankkártyájáról, mert a recepciós véletlen forint helyett euróban vonta le a pénzt, a lány pedig nem nézte meg alaposan a számlát, és automatikusan aláírta azt.

Akkor még nem tört ki a pánik, a hotel ugyanis elismerte a tévedést és visszautalta a pénzt, de a dolog nem ennyire egyszerű. Az összeget ugyanis a brit Barclays Bank annak ellenére vonta le a kártyáról, hogy nem volt rajta ennyi összeg, így Charlotte hirtelen óriási tartozást halmozott fel, de mivel visszakapta a pénzt, nem aggódott. Egészen addig, amíg ki nem derült: a bank nagyjából 1,1 millió forintnak megfelelő tranzakciós, átváltási és egyéb díjat vont le, amit esze ágában sem volt visszafizetni. Egészen addig, amíg az ügy a médiának köszönhetően nem került a nagy nyilvánosság elé. Valószínűleg végül azért döntött a brit pénzintézet amellett, hogy mégis kifizeti a pénzt, mert fontosabb volt neki a jó hírneve, mint a pénz. Sőt! Olyan bőkezűek voltak, hogy még 167 ezer forintnak megfelelő összegű kártérítést is kapott Charlotte, ami rá is fért, mivel az eset miatt nem tudta egy ideig fizetni a hiteltörlesztést, és még pánikrohamok, álmatlanság is kínozta.

A dolog érdekessége egyébként az, hogy a Borsnak nyilatkozó turisztikai újságíró, Kiss Róbert Richárd szerint a tranzakciós díjat is a budapesti hotelnek kellett volna visszafizetnie, nem a banknak. – Ha a hotel ilyen hibát elkövetett, akkor nyilvánvalóan kötelessége, hogy ne pusztán a különbözetet fizesse vissza, hanem ha a tranzakciós díj ilyen jelentős, akkor azt is állja, még egy ilyen esetben is, amikor nem szándékosságról van szó, azért mert a kár a szálloda hibájából eredt. Sőt még nyugodtan mondhatja azt is a turista, hogy egyéb költsége is keletkezett, amit szintén ki kell fizetnie a hotelnek – magyarázta el a Borsnak a szakember, aki hozzátette, véletlen elütésből rengeteg durva történetet hallott már. – Ha valamit tanulni lehet az ilyen esetekből, az az, hogy mindig nézzük meg, mit írunk alá. Ne higgyük azt, hogy a szállodáknak olyan zárt rendszerük van, hogy sosem hibázhatnak – figyelmeztet Kiss Róbert Richárd.

Nincs minden veszve

A magyar polgári törvénykönyv szerint azzal, hogy aláírta Charlotte a számlát, feltételezhető, hogy megismerte annak a tartalmát, egyetértett vele és elfogadta azt. De a dolog nem ennyire egyszerű – magyarázta el Salamon András ügyvéd. – Két dolog is befolyásolta, hogy visszakapta a pénzét Charlotte. Egyrészt ott van a tisztesség és a jó hírnév, hiszen itt csupán egy véletlen hibáról van szó. A másik dolog pedig, hogy a polgári törvénykönyvben benne van a jogalap nélküli gazdagodás is. A szálloda ebben az esetben jogalap nélkül gazdagodott. Az ugyanis nem nyújtott a 60 ezer eurónak megfelelő szolgáltatást. Ez emiatt azonnal visszajár – fejtette ki az ügyvéd. – Ha egy magyar utassal történik ugyanez egy uniós országban, akkor is a legelső dolog, hogy Magyarországon a bankkal tisztázza a helyzetet az ember, vagy adott esetben a pénzügyi békéltető testülettel. Ha ez eredménytelen, akkor kell bírósághoz fordulni a bank ellen. Ha a bíróság a banknak ad igazat, akkor be lehet perelni a hotelt – mondta Salamon András.

Vállalták a hibát

A Bors ellátogatott a hotelbe, ahol azt az információt kaptuk: részükről az érintett brit pár minden támogatást megkapott: azaz visszautalták a tévesen kifizetetett összeget Charlotte számlájára.

Forrás: Bors


Újjászületett szálloda a kiállítások kapujában – megnyílt a négycsillagos hotel

Újjászületett szálloda a kiállítások kapujában – megnyílt a négycsillagos hotel 

A korábbi Expo Congress Hotel felújításából született az Expo Tower.
Nem panaszkodhatnak a szállodások az idei pünkösdi hosszú hétvégére

Nem panaszkodhatnak a szállodások az idei pünkösdi hosszú hétvégére 

A június eleji hosszú hétvégén 45 százalékkal több vendég szállt meg a Balatonnál, mint tavaly, közölte a Visit Hungary.
Megújult a Kempinski Hotel Corvinus

Megújult a Kempinski Hotel Corvinus  

350 új élmény: a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben befejeződött a szobák és lakosztályok felújítása.
Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.