A szállodások is hibáznak néha

Egy fővárosi hotel hibája miatt 60 ezer forint helyett 20 milliót fizetett egy brit pár két romantikus éjszakáért. A VIII. kerületi szálloda ugyan visszautalta a pénzt, de még így is több mint egymilliót buktak a fiatalok. Ki hibázott?

Kettesben eltöltött romantikus hétvégének indult, majd a legrosszabb rémálommá vált a budapesti hétvégéje a 22 éves Charlotte Smithnek és szerelmének. Kicsekkoláskor ugyanis egy magyar alkalmazott véletlenül félreütött valamit a számítógépen, így a pesti háromcsillagos hotelben töltött két éjszaka ára 60 ezer forint helyett 20 millió forintba került. Nem elírás, valóban több mint háromszázszorosát vették le Charlotte bankkártyájáról, mert a recepciós véletlen forint helyett euróban vonta le a pénzt, a lány pedig nem nézte meg alaposan a számlát, és automatikusan aláírta azt.

Akkor még nem tört ki a pánik, a hotel ugyanis elismerte a tévedést és visszautalta a pénzt, de a dolog nem ennyire egyszerű. Az összeget ugyanis a brit Barclays Bank annak ellenére vonta le a kártyáról, hogy nem volt rajta ennyi összeg, így Charlotte hirtelen óriási tartozást halmozott fel, de mivel visszakapta a pénzt, nem aggódott. Egészen addig, amíg ki nem derült: a bank nagyjából 1,1 millió forintnak megfelelő tranzakciós, átváltási és egyéb díjat vont le, amit esze ágában sem volt visszafizetni. Egészen addig, amíg az ügy a médiának köszönhetően nem került a nagy nyilvánosság elé. Valószínűleg végül azért döntött a brit pénzintézet amellett, hogy mégis kifizeti a pénzt, mert fontosabb volt neki a jó hírneve, mint a pénz. Sőt! Olyan bőkezűek voltak, hogy még 167 ezer forintnak megfelelő összegű kártérítést is kapott Charlotte, ami rá is fért, mivel az eset miatt nem tudta egy ideig fizetni a hiteltörlesztést, és még pánikrohamok, álmatlanság is kínozta.

A dolog érdekessége egyébként az, hogy a Borsnak nyilatkozó turisztikai újságíró, Kiss Róbert Richárd szerint a tranzakciós díjat is a budapesti hotelnek kellett volna visszafizetnie, nem a banknak. – Ha a hotel ilyen hibát elkövetett, akkor nyilvánvalóan kötelessége, hogy ne pusztán a különbözetet fizesse vissza, hanem ha a tranzakciós díj ilyen jelentős, akkor azt is állja, még egy ilyen esetben is, amikor nem szándékosságról van szó, azért mert a kár a szálloda hibájából eredt. Sőt még nyugodtan mondhatja azt is a turista, hogy egyéb költsége is keletkezett, amit szintén ki kell fizetnie a hotelnek – magyarázta el a Borsnak a szakember, aki hozzátette, véletlen elütésből rengeteg durva történetet hallott már. – Ha valamit tanulni lehet az ilyen esetekből, az az, hogy mindig nézzük meg, mit írunk alá. Ne higgyük azt, hogy a szállodáknak olyan zárt rendszerük van, hogy sosem hibázhatnak – figyelmeztet Kiss Róbert Richárd.

Nincs minden veszve

A magyar polgári törvénykönyv szerint azzal, hogy aláírta Charlotte a számlát, feltételezhető, hogy megismerte annak a tartalmát, egyetértett vele és elfogadta azt. De a dolog nem ennyire egyszerű – magyarázta el Salamon András ügyvéd. – Két dolog is befolyásolta, hogy visszakapta a pénzét Charlotte. Egyrészt ott van a tisztesség és a jó hírnév, hiszen itt csupán egy véletlen hibáról van szó. A másik dolog pedig, hogy a polgári törvénykönyvben benne van a jogalap nélküli gazdagodás is. A szálloda ebben az esetben jogalap nélkül gazdagodott. Az ugyanis nem nyújtott a 60 ezer eurónak megfelelő szolgáltatást. Ez emiatt azonnal visszajár – fejtette ki az ügyvéd. – Ha egy magyar utassal történik ugyanez egy uniós országban, akkor is a legelső dolog, hogy Magyarországon a bankkal tisztázza a helyzetet az ember, vagy adott esetben a pénzügyi békéltető testülettel. Ha ez eredménytelen, akkor kell bírósághoz fordulni a bank ellen. Ha a bíróság a banknak ad igazat, akkor be lehet perelni a hotelt – mondta Salamon András.

Vállalták a hibát

A Bors ellátogatott a hotelbe, ahol azt az információt kaptuk: részükről az érintett brit pár minden támogatást megkapott: azaz visszautalták a tévesen kifizetetett összeget Charlotte számlájára.

Forrás: Bors


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.