Az első magyar hackathon

Magyarország legelső szállodaipari „hackathon” versenyét rendezte meg az AccorHotels a Novotel Budapest City-ben, melynek résztvevői a jövő szállodai szobáját igyekeztek megálmodni. Interjú Luc Gesvret-vel, az AccorHotels Magyarország vezérigazgatójával, az AccorHotels kelet-európai értékesítésért, disztribúcióért, marketingért, revenue managementért és loyaltyért felelős alelnökével, a hackathon zsüri egyik tagjával.

Miért hozták létre ezt a versenyt, és milyen eredményre számítottak ennek kapcsán?

Az AccorHotels a világ vezető utazási és életmód csoportja, és célja, hogy a szállodaipar korszerűsítésének éllovasa legyen. A szálloda élmény és a vendégek elvárásai folyamatosan fejlődnek és változnak, nekünk pedig szüntelenül megújulást kell hoznunk a téren, ahogyan a dolgokat tesszük és látjuk. A hackathon célja az volt, hogy meginvitáljunk start-up vállalkozásokat, fiatal fejlesztőket, digitális innovátorokat és tervezőket, hogy közösen keressünk, találjunk és implementáljunk forradalmi ötleteket annak érdekében, hogy a jövő szállodai szobájában még magasabb szintre vigyük a személyre szabott vendégélményt.

Miért működtek együtt start-up vállalkozásokkal?

A start-up vállalkozások szabadságuknak, agilitásuknak és képességüknek köszönhetően korlátok nélkül tudnak fejleszteni. Szükségünk van olyan start-up vállalkozásokra, amelyek támogatnak bennünket a munkánk modernizálásában. Új ötletekkel és új digitális megoldásokkal szolgálnak, és sokkal gyorsabban tudnak dolgozni, mintha ezeket a tevékenységeket integrálnunk kellene a jelenlegi folyamatainkba. Egyúttal mi biztosítjuk számukra a méretezhetőség nézőpontját és a megoldásaik továbbfejlesztéséhez szükséges erőforrásokat. A start-up vállalkozások érdeke egy olyan megoldás kidolgozása, amely megvalósítható és kereskedelmi forgalomba hozható. Mi biztosítjuk a szükséges üzleti hátteret, ők pedig a kreativitást és a gyors megvalósítást. Vagyis egy minden fél számára előnyös helyzetről van szó.

Mondana néhány szót a nyertes ötletekről?

Az egyik nyertes ötlet egy olyan AccorHotels platform, mely a hoteleinkben megszálló vendégeknek még érkezésük előtt szórakozási és kulturális lehetőségeket, rendezvényeket kínál az adott szállodában illetve egész Budapesten. Megkönnyíti számukra a foglalási folyamatot, és megmutatja, hogy mit lehet és érdemes itt csinálni, ily módon egy különleges élménnyel gazdagodhatnak. Ahelyett, hogy különböző weboldalakat kellene böngészniük, a szállodánk foglalási weboldalán is megtalálhatják a vendégek az őket érdeklő rendezvényeket és eseményeket. Így ez egy animációt és a vendégélmény megelőlegezését szolgáló megoldás.

A második általunk kiválasztott megoldás egyfajta intelligens párna/matrac, amely figyelemmel kíséri a vendég alvásminőségét, és ennek megfelelően szabályozza a környezeti paramétereket, mint például a hőmérsékletet, a légkondicionálást, a fényt, a zenét stb.

A harmadik nyertes megoldás egy szobákban elhelyezett hangvezérlésű eszköz, amely lehetővé teszi például a TV, a légkondicionáló szabályozását vagy szobaszerviz rendelését, illetve a hangvezérléssel a vendég bármit el tud intézni. Ráadásul ez a technológia az okostelefonhoz is csatlakoztatva van, így amikor a városban tartózkodik, a vendég lekapcsolhatja az érve hagyott lámpát a szobában, vagy távolról bekapcsolhatja a légkondicionálót. Ez a megoldás lehetővé teszi a vendégek számára, hogy teljes mértékben személyre szabják a szobájukat, és kedvük szerint rendeljen bármilyen szolgáltatást.

Terveznek hasonló versenyeket a jövőre nézve?

Igen. A saját kollégáink részére is mindig nagyon inspiráló start-upokkal együtt dolgozni, illetve remek lehetőség számunkra új ötletek kidolgozására. Magyarországon ez volt az első hackathonunk, a régióban pedig a második, mivel tavaly év végén már sok került egyre Varsóban.


Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.