Az első magyar hackathon

Magyarország legelső szállodaipari „hackathon” versenyét rendezte meg az AccorHotels a Novotel Budapest City-ben, melynek résztvevői a jövő szállodai szobáját igyekeztek megálmodni. Interjú Luc Gesvret-vel, az AccorHotels Magyarország vezérigazgatójával, az AccorHotels kelet-európai értékesítésért, disztribúcióért, marketingért, revenue managementért és loyaltyért felelős alelnökével, a hackathon zsüri egyik tagjával.

Miért hozták létre ezt a versenyt, és milyen eredményre számítottak ennek kapcsán?

Az AccorHotels a világ vezető utazási és életmód csoportja, és célja, hogy a szállodaipar korszerűsítésének éllovasa legyen. A szálloda élmény és a vendégek elvárásai folyamatosan fejlődnek és változnak, nekünk pedig szüntelenül megújulást kell hoznunk a téren, ahogyan a dolgokat tesszük és látjuk. A hackathon célja az volt, hogy meginvitáljunk start-up vállalkozásokat, fiatal fejlesztőket, digitális innovátorokat és tervezőket, hogy közösen keressünk, találjunk és implementáljunk forradalmi ötleteket annak érdekében, hogy a jövő szállodai szobájában még magasabb szintre vigyük a személyre szabott vendégélményt.

Miért működtek együtt start-up vállalkozásokkal?

A start-up vállalkozások szabadságuknak, agilitásuknak és képességüknek köszönhetően korlátok nélkül tudnak fejleszteni. Szükségünk van olyan start-up vállalkozásokra, amelyek támogatnak bennünket a munkánk modernizálásában. Új ötletekkel és új digitális megoldásokkal szolgálnak, és sokkal gyorsabban tudnak dolgozni, mintha ezeket a tevékenységeket integrálnunk kellene a jelenlegi folyamatainkba. Egyúttal mi biztosítjuk számukra a méretezhetőség nézőpontját és a megoldásaik továbbfejlesztéséhez szükséges erőforrásokat. A start-up vállalkozások érdeke egy olyan megoldás kidolgozása, amely megvalósítható és kereskedelmi forgalomba hozható. Mi biztosítjuk a szükséges üzleti hátteret, ők pedig a kreativitást és a gyors megvalósítást. Vagyis egy minden fél számára előnyös helyzetről van szó.

Mondana néhány szót a nyertes ötletekről?

Az egyik nyertes ötlet egy olyan AccorHotels platform, mely a hoteleinkben megszálló vendégeknek még érkezésük előtt szórakozási és kulturális lehetőségeket, rendezvényeket kínál az adott szállodában illetve egész Budapesten. Megkönnyíti számukra a foglalási folyamatot, és megmutatja, hogy mit lehet és érdemes itt csinálni, ily módon egy különleges élménnyel gazdagodhatnak. Ahelyett, hogy különböző weboldalakat kellene böngészniük, a szállodánk foglalási weboldalán is megtalálhatják a vendégek az őket érdeklő rendezvényeket és eseményeket. Így ez egy animációt és a vendégélmény megelőlegezését szolgáló megoldás.

A második általunk kiválasztott megoldás egyfajta intelligens párna/matrac, amely figyelemmel kíséri a vendég alvásminőségét, és ennek megfelelően szabályozza a környezeti paramétereket, mint például a hőmérsékletet, a légkondicionálást, a fényt, a zenét stb.

A harmadik nyertes megoldás egy szobákban elhelyezett hangvezérlésű eszköz, amely lehetővé teszi például a TV, a légkondicionáló szabályozását vagy szobaszerviz rendelését, illetve a hangvezérléssel a vendég bármit el tud intézni. Ráadásul ez a technológia az okostelefonhoz is csatlakoztatva van, így amikor a városban tartózkodik, a vendég lekapcsolhatja az érve hagyott lámpát a szobában, vagy távolról bekapcsolhatja a légkondicionálót. Ez a megoldás lehetővé teszi a vendégek számára, hogy teljes mértékben személyre szabják a szobájukat, és kedvük szerint rendeljen bármilyen szolgáltatást.

Terveznek hasonló versenyeket a jövőre nézve?

Igen. A saját kollégáink részére is mindig nagyon inspiráló start-upokkal együtt dolgozni, illetve remek lehetőség számunkra új ötletek kidolgozására. Magyarországon ez volt az első hackathonunk, a régióban pedig a második, mivel tavaly év végén már sok került egyre Varsóban.


Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora

Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora 

Új korszak kezdetéhez érkezett a Hotel Gellért, Budapest egyik legismertebb és legkedveltebb történelmi épülete, hiszen októberben megkezdődött a szálloda felújítása.
Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál?

Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál? 

A szántódi ötcsillagos szálloda üzemeltetői szerint év végéig kitarthat a nyártól kezdődő, októberben kissé alábbhagyó, de még mindig jelentős utazási kedv.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.