Az első magyar hackathon

Magyarország legelső szállodaipari „hackathon” versenyét rendezte meg az AccorHotels a Novotel Budapest City-ben, melynek résztvevői a jövő szállodai szobáját igyekeztek megálmodni. Interjú Luc Gesvret-vel, az AccorHotels Magyarország vezérigazgatójával, az AccorHotels kelet-európai értékesítésért, disztribúcióért, marketingért, revenue managementért és loyaltyért felelős alelnökével, a hackathon zsüri egyik tagjával.

Miért hozták létre ezt a versenyt, és milyen eredményre számítottak ennek kapcsán?

Az AccorHotels a világ vezető utazási és életmód csoportja, és célja, hogy a szállodaipar korszerűsítésének éllovasa legyen. A szálloda élmény és a vendégek elvárásai folyamatosan fejlődnek és változnak, nekünk pedig szüntelenül megújulást kell hoznunk a téren, ahogyan a dolgokat tesszük és látjuk. A hackathon célja az volt, hogy meginvitáljunk start-up vállalkozásokat, fiatal fejlesztőket, digitális innovátorokat és tervezőket, hogy közösen keressünk, találjunk és implementáljunk forradalmi ötleteket annak érdekében, hogy a jövő szállodai szobájában még magasabb szintre vigyük a személyre szabott vendégélményt.

Miért működtek együtt start-up vállalkozásokkal?

A start-up vállalkozások szabadságuknak, agilitásuknak és képességüknek köszönhetően korlátok nélkül tudnak fejleszteni. Szükségünk van olyan start-up vállalkozásokra, amelyek támogatnak bennünket a munkánk modernizálásában. Új ötletekkel és új digitális megoldásokkal szolgálnak, és sokkal gyorsabban tudnak dolgozni, mintha ezeket a tevékenységeket integrálnunk kellene a jelenlegi folyamatainkba. Egyúttal mi biztosítjuk számukra a méretezhetőség nézőpontját és a megoldásaik továbbfejlesztéséhez szükséges erőforrásokat. A start-up vállalkozások érdeke egy olyan megoldás kidolgozása, amely megvalósítható és kereskedelmi forgalomba hozható. Mi biztosítjuk a szükséges üzleti hátteret, ők pedig a kreativitást és a gyors megvalósítást. Vagyis egy minden fél számára előnyös helyzetről van szó.

Mondana néhány szót a nyertes ötletekről?

Az egyik nyertes ötlet egy olyan AccorHotels platform, mely a hoteleinkben megszálló vendégeknek még érkezésük előtt szórakozási és kulturális lehetőségeket, rendezvényeket kínál az adott szállodában illetve egész Budapesten. Megkönnyíti számukra a foglalási folyamatot, és megmutatja, hogy mit lehet és érdemes itt csinálni, ily módon egy különleges élménnyel gazdagodhatnak. Ahelyett, hogy különböző weboldalakat kellene böngészniük, a szállodánk foglalási weboldalán is megtalálhatják a vendégek az őket érdeklő rendezvényeket és eseményeket. Így ez egy animációt és a vendégélmény megelőlegezését szolgáló megoldás.

A második általunk kiválasztott megoldás egyfajta intelligens párna/matrac, amely figyelemmel kíséri a vendég alvásminőségét, és ennek megfelelően szabályozza a környezeti paramétereket, mint például a hőmérsékletet, a légkondicionálást, a fényt, a zenét stb.

A harmadik nyertes megoldás egy szobákban elhelyezett hangvezérlésű eszköz, amely lehetővé teszi például a TV, a légkondicionáló szabályozását vagy szobaszerviz rendelését, illetve a hangvezérléssel a vendég bármit el tud intézni. Ráadásul ez a technológia az okostelefonhoz is csatlakoztatva van, így amikor a városban tartózkodik, a vendég lekapcsolhatja az érve hagyott lámpát a szobában, vagy távolról bekapcsolhatja a légkondicionálót. Ez a megoldás lehetővé teszi a vendégek számára, hogy teljes mértékben személyre szabják a szobájukat, és kedvük szerint rendeljen bármilyen szolgáltatást.

Terveznek hasonló versenyeket a jövőre nézve?

Igen. A saját kollégáink részére is mindig nagyon inspiráló start-upokkal együtt dolgozni, illetve remek lehetőség számunkra új ötletek kidolgozására. Magyarországon ez volt az első hackathonunk, a régióban pedig a második, mivel tavaly év végén már sok került egyre Varsóban.


Épül Magyarország legnagyobb prémium spa létesítménye

Épül Magyarország legnagyobb prémium spa létesítménye 

2025 tavaszán nyílhat meg a grandiózis beruházás, amely hatalmas löketet adhat Hévíz turizmusának.
Három napon át ünnepelték a Kimpton BEM Budapest megnyitását

Három napon át ünnepelték a Kimpton BEM Budapest megnyitását 

A megnyitók egyikén, amikor az utazási szakma és a rendezvényes cégek képviselőit hívták el – 2024. szeptember 13-án, pénteken - mi is jelen lehettünk.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Álmodj, tanulj, valósítsd meg önmagad!

Álmodj, tanulj, valósítsd meg önmagad! 

Folytatódik a Marriott-lánc ingyenes képzési programja.
Nemzetközi elismerés egy pesti hotel vendégirányító rendszerének

Nemzetközi elismerés egy pesti hotel vendégirányító rendszerének 

Red Dot díjat nyert a Dorothea Hotel látogatóirányító rendszere.
Új szinten egy hazánkban is elérhető fenntartható turisztikai minősítés

Új szinten egy hazánkban is elérhető fenntartható turisztikai minősítés 

A Good Travel Seal a világ legmegbízhatóbb minősítései között szerepel.
Az Év Fiatal Szállodását keresi az MSZÉSZ

Az Év Fiatal Szállodását keresi az MSZÉSZ 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége meghirdeti az Év Fiatal Szállodása 2024 pályázatot.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Stratégiai partnerség a vendégelégedettség növelése érdekében

Stratégiai partnerség a vendégelégedettség növelése érdekében 

A Novotel Budapest Centrum a Kertesz Communications Consulting Kft.-vel (KCC) kötött megállapodást.
Szuperlokáció, walking vendégek, jó ár-érték arány - új üzemeltetőnél Buda egyik négycsillagosa

Szuperlokáció, walking vendégek, jó ár-érték arány - új üzemeltetőnél Buda egyik négycsillagosa 

2024. augusztus 23-án nyílt meg újra Buda egyik, a Covid óta Csipkerózsika-álmot alvó négycsillagos szálláshelye.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.