Ázsiában keresnek munkaerőt a romániai szállodások

A tapasztalatok szerint a jó nevű romániai szállodák egyre gyakrabban kerülnek megoldhatatlan munkaerő-problémák elé, miközben talpon kell maradniuk, őrizve a színvonalat. Két brassói szálloda azonban a jelek szerint kényszerből elvágta a gordiuszi csomót, és most a Fülöp-szigetekről, Nepálból, Kínából, Pakisztánból hoz felszolgálót, szobalányt és szakácsot.

„A 140 alkalmazottból 22 Fülöp-szigeteki, és szándékunk, hogy hatvanra emeljük a számukat, mert arra a következtetésre jutottunk, hogy a románok már nem akarnak dolgozni, mivel beleszagoltak a Nyugat ízébe és távoznak innen” – nyilatkozta a zf.ro-nak Radu Fluture, a brassópojánai Teleferic Grand Hotel elszállásolási igazgatója. Az igazgató nyíltan elismerte, hogy a Fülöp-szigetekiek a munka terén odaadóbbak, sokan Szaúd-Arábiában „szocializálódtak”, ahol megszokott a 18-19 órás munkanap, így számukra a romániai viszonyok ebből a szempontból felüdülésnek számítanak.

Ugyanakkor tény, hogy Romániában a szállodaipari átlagbér a háromszorosa a Fülöp-szigetekinek, így megéri nekik ide jönni dolgozni. Más kérdés, hogy a romániai vendéglátóiparban az átlagbér bruttó 380 euró, ami mindössze 70 százaléka az országos átlagnak. Nem véletlen tehát, hogy a szállodások munkaerőgondokkal küszködnek, s miután kitanítanak embereket, azok első dolga Nyugat-Európában keresni új állást.

A négycsillagos, 140 szobás, 400 személyes vendéglővel, konferenciateremmel, spával rendelkező Teleferic szálló igazgatójának toborzási gondja, hogy Romániának nincs külképviselete a Fülöp-szigeteken, így egyetlen munkaerő aktáinak elintézése 3-6 hónapot vesz igénybe.

A másik, munkaerőszempontból úttörő szálloda a szintén Brassópojánán működő Aurelius, amelyik Nepálból toborzott személyzetet. A BDO audit és pénzügyi tanácsadó cég egyik vezetője szerint azonban a két szálloda esete nem egyedülálló: más hotelek is keresgélnek Ázsiában, és Kínából, Pakisztánból hoznak munkaerőt. A tapasztalatok szerint a romániai szállodaipari munkavállalóknál a fő gond, hogy inkább csak a téli vagy nyári főszezonban dolgoznának, amikor sok borravalóra számíthatnak. A jelentős munkaerő-fluktuáció másik oka pedig, hogy az alkalmazottak, ismerve a gondokat, az első főnöki kritikai szóra képesek felmondani.


Francia vidéket idéző hangulat, kulináris élmények és egy fürdőliget

Francia vidéket idéző hangulat, kulináris élmények és egy fürdőliget 

Exkluzív hotelélmény Dánszentmiklóson.
A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán

A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán 

A müncheni központú Ruby Hotels bejelentette első máltai szállodaprojektjét, a Ruby Ninu közösségi munkatér (Workspace) tavaly februári megnyitását követően.
Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok

Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok 

Bemutatkozott a Clarion Hotel Vienna South.
NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken

NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken 

A belföldi vendégek száma 5,4 százalékkal 485 ezerre nőtt, míg a külföldi turisták száma több mint 22 százalékkal 536 ezer főre emelkedett.
Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei

Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei 

Beszédes adatok és izgalmas tapasztalatok egy hotel első évéből – így indult a TRIBE Budapest Stadium.
Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben

Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben 

A gazdasági kihívások és a geopolitikai bizonytalanság ellenére rekordévet zárt a nemzetközi szállodaipar.
Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást?

Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást? 

A Danubius Hotels (DH) a budapesti szállodáikba látogató külföldi turisták körében végzett kutatást.
Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban

Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban 

Ezzel hívja fel a figyelmet a felelős állattartásra a Minaro Hotel Tokaj MGallery.
Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik

Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik 

A szállodacsoport globális hűség- és kedvezményprogramja most köszöntötte százmilliomodik tagját.
Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában

Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában 

Olyan megoldásokkal, amelyek a gyerekkel érkező vendégek kényelmét szolgálják.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.