Budapest tíz legfontosabb küldőpiaca is kiemelkedően teljesített az első három hónapban, de ezek közül is külön figyelmet érdemel Spanyolország az 52,6 százalékos vendégéjszaka-növekedéssel, ahol egyébként tavaly ősszel és idén tavasszal is nagyon intenzív Budapest-kampánnyal népszerűsítette a főváros turisztikai értékeit a BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht., az MT Zrt. madridi képviselete, valamint az MT Zrt. Budapest-Közép-Dunavidék Regionális Marketing Igazgatósága. Érdekes továbbá figyelemmel kísérni a kínai beutazások alakulását is, hiszen erről a piacról is hihetetlen érdeklődés (54,9 százalékos vendégéjszakaszám-növekedés) mutatkozik a magyar főváros iránt. Kína, mint a BTH kiemelt célpiaca a jövőben további jelentős potenciálokat tartogat még Budapest számára, ennek egyértelmű jeleit mutatta például az április végén megrendezett óriási sajtóvisszhanggal és látogatótömeggel kísért pekingi köztéri bemutatkozás is. A statisztikák kedvező alakulása természetesen a bevételeken is nyomon követhető, a budapesti kereskedelmi szálláshelyek bruttó szállásdíj-bevételei a január-márciusi időszakban 10,3 százalékkal haladták meg az előző év első negyedév bevételeit.
Budapest: élénk turistaforgalom az első negyedévben
A Központi Statisztikai Hivatal 2008 első negyedéves adatai alapján, folytatódik a fővárosi turizmus dinamikus növekedése. A kereskedelmi szálláshelyeken regisztrált vendégek száma 12,9, a vendégéjszakák száma pedig 8,4 százalékkal emelkedett a tavalyi azonos időszakhoz képest.

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben
A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?
Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában
A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében
A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője
A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről
Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység
Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje
Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest
A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.