Budapesti hotel a világ legjobb luxusszállodái között

Majd’ hárommillió utas véleményét összesítve kiderült, melyek a világ legjobb luxusszállodái. Egy budapesti hotel is bekerült a top10-be.

Immár harmadik alkalommal hozta világra a luxushotelekről szóló jelentését a ReviewPro nevű társaság. A cég 2,713.414 online vendégértékelést gyűjtött össze a 2015-ös évből, ezeket értékelték ki, és ennek alapján állították össze a világ legjobb egyéni luxusszállodáinak és luxushotelmárkáinak listáját.

Az összefoglaló készítői hangsúlyozták, hogy a globális utazók 89%-a fontosnak tartja az online véleményeket, és akár egyetlen negatív vélemény is elég ahhoz, hogy valaki úgy döntsön, hogy inkább egy versenytárs szállodát választ.

A ReviewPro szerint minden egyes visszajelzést, akár pozitív, akár negatív, úgy kell tekinteni, mint az ügyfélszolgálatra beérkező hívást. Az értékelés 2,690 szállodát érintett, amelyek 159 luxusmárkához tartoznak, a vizsgálat azonban nem terjedt ki a luxus apartmanhotelekre.

A szállodamárkákat két csoportba osztották, a húsz egységnél nagyobb hálózatokat, illetve az annál kevesebb taggal rendelkezőket külön-külön vizsgálták. A vizsgálat során összesítették 175 online utazási iroda (OTA) honlapján és utazói véleményoldalon megjelent értékeléseket. Az összesítés végén átlagolták a véleményeket, így minden egyes szállodáról és szállodamárkáról kialakult egy ún. Globális Vélemény Index (GVI). Csak olyan hotelek esetében vették figyelembe az eredményeket, ahol legalább 100 véleményt tudtak összegyűjteni.

A vendégek elégedettsége alapján a legjobban teljesítő nagy luxusszállodamárka a Four Seasons lett 93,2%-os GVI-vel, míg a 20-nál kevesebb egységet tömörítő kis márkák esetében a Library Hotel Collection vitte el a prímet 96.1%-os GVI-vel. A top 25 nagy márkák között több olyan is akad, amelynek hazánkban is működik egysége, ilyen a Four Seasons, a The Ritz-Carlton, Kempinski Hotels és az InterContinental Hotels Group.

Az önálló luxushotelek között a Belmond Palacio Nazarenas és a Spicers Peak Lodge került az élre, egészen elképesztő, 98.1%-os GVI-val. Ezen a listán az előkelő hatodik helyen szerepel a budapesti Aria Hotel 97,5%-os teljesítménnyel. A szálloda 2015 tavaszán nyitott, ebben a cikkünkben olvashat a helyről bővebben. 

A tanulmány azt is megállapította, hogy a top 25 kis luxushotel márka esetében az átlagos vendégelégedettség jelentős mértékben, több mint egy százalékkal nőtt az előző évihez képest (92,2%-ról 93,7%-ra). A nagy márkák esetében nem történt változás, és az átlagos elégedettség is alacsonyabb, 90,1%-os volt.

A luxushotelpiac Kínában nőtt a leggyorsabban, ott 46%-kal nőtt a hotelértékekések száma, míg az amerikai szállodák esetében 13%-kal kevesebb vendégvélemény született. A vendégértékelések 26%-a a TripAdvisorról származott, míg a booking.com-ról jóformán ugyanennyit (25%) vettek figyelembe. A harmadik helyen már nem a Facebook, hanem a Ctrip áll.

A top100 értékelt luxushotel közül a legtöbb Kínában található (23), második helyen a Maldív-szigetek (11), harmadikon az Egyesült Királyság (6) áll.

A hoteleket szolgáltatási színvonal, ár, elhelyezkedés és tisztaság alapján is rangsorolták. A fent már említett budapesti Aria Hotel a szolgáltatási színvonala alapján szintén a hatodik helyre került, míg a budapesti Four Seasons Gresham Palace az elhelyezkedése miatt került be a legjobb 20 közé.


SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.