Immár harmadik alkalommal hozta világra a luxushotelekről szóló jelentését a ReviewPro nevű társaság. A cég 2,713.414 online vendégértékelést gyűjtött össze a 2015-ös évből, ezeket értékelték ki, és ennek alapján állították össze a világ legjobb egyéni luxusszállodáinak és luxushotelmárkáinak listáját.
Az összefoglaló készítői hangsúlyozták, hogy a globális utazók 89%-a fontosnak tartja az online véleményeket, és akár egyetlen negatív vélemény is elég ahhoz, hogy valaki úgy döntsön, hogy inkább egy versenytárs szállodát választ.
A ReviewPro szerint minden egyes visszajelzést, akár pozitív, akár negatív, úgy kell tekinteni, mint az ügyfélszolgálatra beérkező hívást. Az értékelés 2,690 szállodát érintett, amelyek 159 luxusmárkához tartoznak, a vizsgálat azonban nem terjedt ki a luxus apartmanhotelekre.
A szállodamárkákat két csoportba osztották, a húsz egységnél nagyobb hálózatokat, illetve az annál kevesebb taggal rendelkezőket külön-külön vizsgálták. A vizsgálat során összesítették 175 online utazási iroda (OTA) honlapján és utazói véleményoldalon megjelent értékeléseket. Az összesítés végén átlagolták a véleményeket, így minden egyes szállodáról és szállodamárkáról kialakult egy ún. Globális Vélemény Index (GVI). Csak olyan hotelek esetében vették figyelembe az eredményeket, ahol legalább 100 véleményt tudtak összegyűjteni.
A vendégek elégedettsége alapján a legjobban teljesítő nagy luxusszállodamárka a Four Seasons lett 93,2%-os GVI-vel, míg a 20-nál kevesebb egységet tömörítő kis márkák esetében a Library Hotel Collection vitte el a prímet 96.1%-os GVI-vel. A top 25 nagy márkák között több olyan is akad, amelynek hazánkban is működik egysége, ilyen a Four Seasons, a The Ritz-Carlton, Kempinski Hotels és az InterContinental Hotels Group.
Az önálló luxushotelek között a Belmond Palacio Nazarenas és a Spicers Peak Lodge került az élre, egészen elképesztő, 98.1%-os GVI-val. Ezen a listán az előkelő hatodik helyen szerepel a budapesti Aria Hotel 97,5%-os teljesítménnyel. A szálloda 2015 tavaszán nyitott, ebben a cikkünkben olvashat a helyről bővebben.
A tanulmány azt is megállapította, hogy a top 25 kis luxushotel márka esetében az átlagos vendégelégedettség jelentős mértékben, több mint egy százalékkal nőtt az előző évihez képest (92,2%-ról 93,7%-ra). A nagy márkák esetében nem történt változás, és az átlagos elégedettség is alacsonyabb, 90,1%-os volt.
A luxushotelpiac Kínában nőtt a leggyorsabban, ott 46%-kal nőtt a hotelértékekések száma, míg az amerikai szállodák esetében 13%-kal kevesebb vendégvélemény született. A vendégértékelések 26%-a a TripAdvisorról származott, míg a booking.com-ról jóformán ugyanennyit (25%) vettek figyelembe. A harmadik helyen már nem a Facebook, hanem a Ctrip áll.
A top100 értékelt luxushotel közül a legtöbb Kínában található (23), második helyen a Maldív-szigetek (11), harmadikon az Egyesült Királyság (6) áll.
A hoteleket szolgáltatási színvonal, ár, elhelyezkedés és tisztaság alapján is rangsorolták. A fent már említett budapesti Aria Hotel a szolgáltatási színvonala alapján szintén a hatodik helyre került, míg a budapesti Four Seasons Gresham Palace az elhelyezkedése miatt került be a legjobb 20 közé.