Az AccorHotels a világ vezető szállodaüzemeltetője és az Orbis S.A. stratégiai befektetője bemutatta a fenntartható fejlődési programjának, a Planet 21-nek az eredményeit és a 2020-ig meghatározott céljait.
„A Planet 21 megvalósításában a munkavállalóink által világszerte mutatott elkötelezettség és energia egyszerre értékes mozgatói a fenntartható teljesítményünknek. Öt évvel a program első fázisa után az eredmények rendkívül biztatók. Ma szeretnénk fokozni az ambícióinkat az innovációra és elszámoltathatóságra alapozva. A Planet 21 Második Fázisa lehetővé teszi számunkra, hogy fenntartható gazdálkodás mellett csökkentsük a negatív hatásokat munkavállalóink, vendégeink, partnereink és a helyi közösségek mobilizálásának a segítségével. Víziónk szerint a változást egy pozitív, felelősségteljesebb és invenciózus szállodaipar felé tesszük, legyünk bárhol” – nyilatkozta Sébastien Bazin, a Csoport Elnök-Vezérigazgatója.
Planet 21|2016-2020: azonos irány, magasabb célok
A fejlődés és átláthatóság irányelvét figyelembe véve a Csoport megkérdezte vendégei véleményét, frissítette az ökológiai lábnyomát és most először kielemezte a társadalmi-gazdasági lábnyomát is, hogy helyesen értékelje a kihívásokat, melyekkel szembesül és megalkothassa az új 5 éves programját. A 2020-ig szóló program a munkavállalókkal közösen került kialakításra. A program megerősíti a Csoport alapvető céljait, például az ökológiai lábnyomának a csökkentését és új célokat is meghatároz, melyek összekötik mind az üzleti modellben történő változásokat, mind a stratégiai prioritásokat, például a Food & Beverage és a HotelInvesthez tartozó ingatlan portfolió fenntartható üzemeltetése.
A Planet 21 [2016-2020] négy fő tevékenységi körre koncentrál a munkavállalók, a vendégek, a partnerek és a helyi közösségek bevonásával és két prioritást határoz meg: food & beverage és épületek.
Annak érdekében, hogy a szállodák megfelelő támogatást kapjanak az új terv megvalósítására a Charter 21-et, a Csoport szállodai belső fenntartható fejlődés rendszerét tovább fejlesztették és átnevezték „Planet 21 in Action”-re. Az új rendszer magasabb célokat fogalmaz meg és jobban figyelembe veszi a helyi sajátosságokat és üzemeltetési realitásokat. Rugalmasabb és részvételre alapuló kezdeményezésként lehetővé teszi az egyes szállodáknak, hogy meghatározzák a saját céljaikat és megtervezzék a saját megvalósítási terveiket. A közös alap 16 kötelező akcióból áll, melyek nagy elvárásokat támasztanak már az elkötelezettség első szintjének az eléréséhez (bronz státusz). A magasabb szintek eléréséhez (ezüst, arany vagy platina) a szállodák egy bővebb, különböző kezdeményezéseket magában foglaló listáról választhatnak maguknak további megvalósítandó akciókat. A rendszer ösztönzi az adott témák iránti elkötelezettséget illetve a munkavállalók és a vendégek társadalmi- és környezeti felelősségvállalással kapcsolatos felelős hozzáállását..
Planet 21 Első Fázis [2011-2015]: komoly eredmények
A Csoport komoly eredményeket ért el a 2011-2015 között megvalósult kezdeményezésekkel. Öt év alatt a 21 kezdeményezés kétharmadát megvalósította és a szállodák 90%-a folyamatos fejlesztésekbe kezdett. A Planet 21 segítségével a Csoport egyesítette csapatait és bevonta vendégeit és partnereit egy strukturált kezdeményezésbe, melyet számos etikai tőzsdeindex elismert. Szignifikáns fejlődést mutatott többek között a munkahelyi jó közérzet, a gyermekvédelem, a biodiverzitás és a víz- és energiagazdálkodás területein. Az öt év alatt a vízfogyasztást közel 9%-al, az energiafogyasztást 5,3%-al és a széndioxid-kibocsátást 6,2%-al sikerült csökkenteni. 2015 végére az összes szálloda elkötelezte magát a gyermekvédelem mellett (házon belüli tudatossági program, WATCH) és több mint 4,5 millió fát ültettek 2009 óta világszerte.
A Planet 21 az Orbis Hotel Groupban
- 2011 és 2015 között minden szálloda az Orbis Csoporton belül Lengyelországban és Kelet-Európa 8 országában elérte a Planet 21 Első Fázisában meghatározott célokat:
- Az összes szálloda olyan házon belüli eljárásokat alakított ki, melyek a gyermekek szexuális zaklatástól való megvédését szolgálják.
- Az összes szálloda kiegyensúlyozott ételeket ajánl és rendszeresen szervez figyelemfelkeltő eseményeket krónikus betegségekről
- Az összes szálloda szelektíven gyűjti a hulladékot
- Az összes szálloda optimalizálta és csökkentette a víz- és energiafogyasztást közel 30%-al
- A szállodák részt vettek a „Plant for the Planet” programban, közel 6,000 fát ültetve Budapesten és környékén, közel 1 800 000 fa ültetését támogatva Erdélyben, Romániában és közel 2000 gyümölcsfa ültetését támogatva Közép-Lengyelországban
- A szállodaigazgatók 40%-a nő
Forrás: AccorHotels
Forrás: Vendég&Hotel Online