Egy szállodalánc, mely a jövőre is gondol

Új szintre emeli a vállalati felelősségvállalását az AccorHotels, 2020-ig megvalósítandó bátor és új CSR célokkal. Az új építésű szállodák 100%-a alacsony széndioxid-terhelést fog jelenteni, 30%-al alacsonyabb lesz az élelmiszeripari hulladék és 10 millió ültetett fa szerepel a „Plant for Planet” programban.

Az AccorHotels a világ vezető szállodaüzemeltetője és az Orbis S.A. stratégiai befektetője bemutatta a fenntartható fejlődési programjának, a Planet 21-nek az eredményeit és a 2020-ig meghatározott céljait.

„A Planet 21 megvalósításában a munkavállalóink által világszerte mutatott elkötelezettség és energia egyszerre értékes mozgatói a fenntartható teljesítményünknek. Öt évvel a program első fázisa után az eredmények rendkívül biztatók. Ma szeretnénk fokozni az ambícióinkat az innovációra és elszámoltathatóságra alapozva. A Planet 21 Második Fázisa lehetővé teszi számunkra, hogy fenntartható gazdálkodás mellett csökkentsük a negatív hatásokat munkavállalóink, vendégeink, partnereink és a helyi közösségek mobilizálásának a segítségével. Víziónk szerint a változást egy pozitív, felelősségteljesebb és invenciózus szállodaipar felé tesszük, legyünk bárhol” – nyilatkozta Sébastien Bazin, a Csoport Elnök-Vezérigazgatója.

Planet 21|2016-2020: azonos irány, magasabb célok

A fejlődés és átláthatóság irányelvét figyelembe véve a Csoport megkérdezte vendégei véleményét, frissítette az ökológiai lábnyomát és most először kielemezte a társadalmi-gazdasági lábnyomát is, hogy helyesen értékelje a kihívásokat, melyekkel szembesül és megalkothassa az új 5 éves programját. A 2020-ig szóló program a munkavállalókkal közösen került kialakításra. A program megerősíti a Csoport alapvető céljait, például az ökológiai lábnyomának a csökkentését és új célokat is meghatároz, melyek összekötik mind az üzleti modellben történő változásokat, mind a stratégiai prioritásokat, például a Food & Beverage és a HotelInvesthez tartozó ingatlan portfolió fenntartható üzemeltetése.

A Planet 21 [2016-2020] négy fő tevékenységi körre koncentrál a munkavállalók, a vendégek, a partnerek és a helyi közösségek bevonásával és két prioritást határoz meg: food & beverage és épületek.

Annak érdekében, hogy a szállodák megfelelő támogatást kapjanak az új terv megvalósítására a Charter 21-et, a Csoport szállodai belső fenntartható fejlődés rendszerét tovább fejlesztették és átnevezték „Planet 21 in Action”-re. Az új rendszer magasabb célokat fogalmaz meg és jobban figyelembe veszi a helyi sajátosságokat és üzemeltetési realitásokat. Rugalmasabb és részvételre alapuló kezdeményezésként lehetővé teszi az egyes szállodáknak, hogy meghatározzák a saját céljaikat és megtervezzék a saját megvalósítási terveiket. A közös alap 16 kötelező akcióból áll, melyek nagy elvárásokat támasztanak már az elkötelezettség első szintjének az eléréséhez (bronz státusz). A magasabb szintek eléréséhez (ezüst, arany vagy platina) a szállodák egy bővebb, különböző kezdeményezéseket magában foglaló listáról választhatnak maguknak további megvalósítandó akciókat. A rendszer ösztönzi az adott témák iránti elkötelezettséget illetve a munkavállalók és a vendégek társadalmi- és környezeti felelősségvállalással kapcsolatos felelős hozzáállását..

Planet 21 Első Fázis [2011-2015]: komoly eredmények

A Csoport komoly eredményeket ért el a 2011-2015 között megvalósult kezdeményezésekkel. Öt év alatt a 21 kezdeményezés kétharmadát megvalósította és a szállodák 90%-a folyamatos fejlesztésekbe kezdett. A Planet 21 segítségével a Csoport egyesítette csapatait és bevonta vendégeit és partnereit egy strukturált kezdeményezésbe, melyet számos etikai tőzsdeindex elismert. Szignifikáns fejlődést mutatott többek között a munkahelyi jó közérzet, a gyermekvédelem, a biodiverzitás és a víz- és energiagazdálkodás területein. Az öt év alatt a vízfogyasztást közel 9%-al, az energiafogyasztást 5,3%-al és a széndioxid-kibocsátást 6,2%-al sikerült csökkenteni. 2015 végére az összes szálloda elkötelezte magát a gyermekvédelem mellett (házon belüli tudatossági program, WATCH) és több mint 4,5 millió fát ültettek 2009 óta világszerte.

A Planet 21 az Orbis Hotel Groupban

  • 2011 és 2015 között minden szálloda az Orbis Csoporton belül Lengyelországban és Kelet-Európa 8 országában elérte a Planet 21 Első Fázisában meghatározott célokat:
  • Az összes szálloda olyan házon belüli eljárásokat alakított ki, melyek a gyermekek szexuális zaklatástól való megvédését szolgálják.
  • Az összes szálloda kiegyensúlyozott ételeket ajánl és rendszeresen szervez figyelemfelkeltő eseményeket krónikus betegségekről
  • Az összes szálloda szelektíven gyűjti a hulladékot
  • Az összes szálloda optimalizálta és csökkentette a víz- és energiafogyasztást közel 30%-al
  • A szállodák részt vettek a „Plant for the Planet” programban, közel 6,000 fát ültetve Budapesten és környékén, közel 1 800 000 fa ültetését támogatva Erdélyben, Romániában és közel 2000 gyümölcsfa ültetését támogatva Közép-Lengyelországban
  • A szállodaigazgatók 40%-a nő

Forrás: AccorHotels

Forrás: Vendég&Hotel Online


Francia vidéket idéző hangulat, kulináris élmények és egy fürdőliget

Francia vidéket idéző hangulat, kulináris élmények és egy fürdőliget 

Exkluzív hotelélmény Dánszentmiklóson.
A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán

A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán 

A müncheni központú Ruby Hotels bejelentette első máltai szállodaprojektjét, a Ruby Ninu közösségi munkatér (Workspace) tavaly februári megnyitását követően.
Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok

Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok 

Bemutatkozott a Clarion Hotel Vienna South.
NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken

NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken 

A belföldi vendégek száma 5,4 százalékkal 485 ezerre nőtt, míg a külföldi turisták száma több mint 22 százalékkal 536 ezer főre emelkedett.
Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei

Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei 

Beszédes adatok és izgalmas tapasztalatok egy hotel első évéből – így indult a TRIBE Budapest Stadium.
Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben

Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben 

A gazdasági kihívások és a geopolitikai bizonytalanság ellenére rekordévet zárt a nemzetközi szállodaipar.
Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást?

Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást? 

A Danubius Hotels (DH) a budapesti szállodáikba látogató külföldi turisták körében végzett kutatást.
Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban

Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban 

Ezzel hívja fel a figyelmet a felelős állattartásra a Minaro Hotel Tokaj MGallery.
Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik

Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik 

A szállodacsoport globális hűség- és kedvezményprogramja most köszöntötte százmilliomodik tagját.
Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában

Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában 

Olyan megoldásokkal, amelyek a gyerekkel érkező vendégek kényelmét szolgálják.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.