Fontos paraméterek a vendégelégedettséghez

Ha egy szállásadó ügyel a tisztaságra, akkor az már önmagában meghatározó előrelépés az elégedett és visszatérő vendégek irányába – derült ki a Szallas.hu és a Lakáj Textil közös kutatásából. A felmérés keretében arra is meglett a válasz, hogy a kényeztető és nyugodt alváshoz milyen paraméterekkel kell rendelkeznie az ágyban található „kiegészítőknek” a vendégek szerint.

A Szallas.hu rendszeresen elemzi a több százezer vendég által küldött és folyamatosan bővülő szöveges értékeléseket. A kapott eredmények alapján egyértelműen kirajzolódnak az ideális szálláshely főbb jellemzői. „A kimagasló, 5 csillagos értékelések három legfontosabb visszatérő eleme a vendéglátó kedvessége, az ajánlatban leírtak és a valóság összhangja, valamint a szálláshely makulátlan tisztasága” – mondta Keresztes Nóra, a Szallas.hu marketing menedzsere.

A tisztaság tehát egyike a három legfontosabb tényezőnek abban, hogy elégedett legyen a szállóvendég, amit a több mint 1000 szállóvendég körében végzett friss online kutatás is visszaigazolt. A tisztaság mellett a felmérés ugyanakkor azt is vizsgálta, hogy melyek az ágyban használatos textíliák ideális paraméterei a vendégek szerint.

Az utazók közel kétharmada igényli a kis- és nagypárnát együtt, 22 százalékuk szerint viszont elég egy kisebb, míg 15 százalékuk szerint egy nagyobb vánkos. Ugyanakkor minden 100. vendég számára felesleges a „fejalávaló”, ők nem használnak párnát az alváshoz. „Arra is kíváncsiak voltunk, vajon a vékony vagy inkább a vastag párna a kedvelt. Úgy tűnik, hogy e tekintetben kicsivel ugyan, de inkább a vastagabb a népszerűbb, a válaszadók 56 százaléka ugyanis ezt részesítette előnyben” – mondta Hoffmann János, a Lakáj Textil Kft. tulajdonos ügyvezetője. A szakember hozzátette, a matracok állagát tekintve a kemény a kedveltebb, a puhább verziót a vendégek mindössze 30 százaléka választotta.

Az ágynemű esetében szintén alapvető elvárás a makulátlan tisztaság, ezen felül pedig a puhaság és a kellemes illat a megnyerő, míg a paplannál ezek mellé még a könnyedség társul elvárásként. A szállodákban elhelyezett törölközők esetében a (tiszta) fehér a nyerő, ami alapanyagát tekintve lehetőség szerint 100%-os pamut.


Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.