A Szallas.hu rendszeresen elemzi a több százezer vendég által küldött és folyamatosan bővülő szöveges értékeléseket. A kapott eredmények alapján egyértelműen kirajzolódnak az ideális szálláshely főbb jellemzői. „A kimagasló, 5 csillagos értékelések három legfontosabb visszatérő eleme a vendéglátó kedvessége, az ajánlatban leírtak és a valóság összhangja, valamint a szálláshely makulátlan tisztasága” – mondta Keresztes Nóra, a Szallas.hu marketing menedzsere.
A tisztaság tehát egyike a három legfontosabb tényezőnek abban, hogy elégedett legyen a szállóvendég, amit a több mint 1000 szállóvendég körében végzett friss online kutatás is visszaigazolt. A tisztaság mellett a felmérés ugyanakkor azt is vizsgálta, hogy melyek az ágyban használatos textíliák ideális paraméterei a vendégek szerint.
Az utazók közel kétharmada igényli a kis- és nagypárnát együtt, 22 százalékuk szerint viszont elég egy kisebb, míg 15 százalékuk szerint egy nagyobb vánkos. Ugyanakkor minden 100. vendég számára felesleges a „fejalávaló”, ők nem használnak párnát az alváshoz. „Arra is kíváncsiak voltunk, vajon a vékony vagy inkább a vastag párna a kedvelt. Úgy tűnik, hogy e tekintetben kicsivel ugyan, de inkább a vastagabb a népszerűbb, a válaszadók 56 százaléka ugyanis ezt részesítette előnyben” – mondta Hoffmann János, a Lakáj Textil Kft. tulajdonos ügyvezetője. A szakember hozzátette, a matracok állagát tekintve a kemény a kedveltebb, a puhább verziót a vendégek mindössze 30 százaléka választotta.
Az ágynemű esetében szintén alapvető elvárás a makulátlan tisztaság, ezen felül pedig a puhaság és a kellemes illat a megnyerő, míg a paplannál ezek mellé még a könnyedség társul elvárásként. A szállodákban elhelyezett törölközők esetében a (tiszta) fehér a nyerő, ami alapanyagát tekintve lehetőség szerint 100%-os pamut.