Horwath HTL, a világ legnagyobb és legtapasztaltabb vendéglátóipari tanácsadó márkája a Kempinski Hotel Corvinus-ban rendezi az egyetlen nemzetközi hotelbefektetési konferenciát, a HOTCO-t, amely a szállodai fejlesztésekre és beruházásokra összpontosít a közép- és kelet-európai és a kaukázusi országokban.
Marius Gomola a Horwath HTL ügyvezető igazgatója és a HOTCO tulajdonosa a következőket mondta az idei eseményről: „Ez az év egy újabb rekordév a rendezvény számára, a befektetők érdeklődése a régióban nagyobb, mint valaha. Olyan, mintha egy fordulópont lenne a piacon, de még mindig növelni kell a közösségen belüli megértést és a szakértelem szintjét, hogy megfelelően lehessen kihasználni a lehetőségeket. Azt látjuk, hogy az esemény jó hely arra, hogy összehozzuk mindezen érdekeket, és segítsük a piacot a megfelelő módon növekedni.”
Rekordszámú 350 résztvevő regisztrált ebben az évben, 35 országból. A két nap alatt a globális trendek bemutatása mellett, a legjobb helyi és nemzetközi szereplők vezetői a szállodákról és a szállodafejlesztésekről, a pénzügyek és a tulajdonosi viszonyokról beszélnek, hogy segítsék a résztvevőket a helyi piacokra gyakorolt hatásuk értelmezésében. A 2019-es év a beruházások megtérülésére összpontosít az egész szállodai eszközcikluson keresztül. Az esemény előzetes tervezéssel és finanszírozással kezdődött, majd az operatív kérdések után a tulajdonjoggal és a tranzakciókkal végződött.
Beruházás, dizájn, innováció
Az előadás témái között a hotel beruházásának menete és projektjei is szerepeltek, mint például első lépésként fontos a lokációt megvizsgálni, az ott élő embereket, milyen messze vannak szórakozási lehetőségek, boltok, mi a környék vonzereje, szomszédok, egyszóval a befektetés szempontjából ismerni kell, mit lehet létrehozni az adott helyszínen. Az innováció fontosságát is kiemelték a hotel termékei mellett, de a közös munka az osztályok között is lényeges szerepet tölt be egy jól működő komplexumnál. Hosszas beszélgetés folyt az életmód trendjeiről és az internet jelenlétéről, amely megváltoztatja a márkák értékét.
A sikeres dizájn is meghatározó tényező, hiszen az új megoldások, új koncepciókat mindenki észreveszi és szereti, így ez is lényeges része egy befektetésnek. A dizájn, a rugalmasság, a technológia, mindet előtérbe kell helyezni a vendég igényére szabva, hogy megfelelő kép alakuljon ki benne az adott márkáról. Ma már nem csak az utazókra, hanem a helyiekre is gondolnia kell egy szállodának, például co-working iroda kialakítása, nyitott étterem vagy wellness használati lehetőség a lakosok számára.
A social média leginkább a fiatalabb generáció körében elterjedt, ezért a jó minőségű képek, videók, virtuális túra már alapvető elvárás az interneten, ugyanúgy ahogy a hotelek hirdetései instagram-on, google-n vagy facebook-on. Tanácsként az előadók azt mondták, hogy kövessük a trendeket, mérjük a számokat, nézzünk a jövőbe, de leginkább hallgassunk a vendégekre.