HOTCO: Hotelfejlesztés felsőfokon

Rekordszámú képviselővel indult el a HOTCO konferencia, amely 2019. január 21-22. között harmadik alkalommal hozza össze a régió befektetőit, fejlesztőit, szállodai vállalatait és érdekeltjeit. Az idei konferencia fő témája a ROI, azaz a megtérülés maximalizálása a szállodai fejlesztéseken és tulajdonosi cikluson keresztül, a szállodai projektek első lépéseire fókuszálva.

Horwath HTL, a világ legnagyobb és legtapasztaltabb vendéglátóipari tanácsadó márkája a Kempinski Hotel Corvinus-ban rendezi az egyetlen nemzetközi hotelbefektetési konferenciát, a HOTCO-t, amely a szállodai fejlesztésekre és beruházásokra összpontosít a közép- és kelet-európai és a kaukázusi országokban.

Marius Gomola a Horwath HTL ügyvezető igazgatója és a HOTCO tulajdonosa a következőket mondta az idei eseményről: „Ez az év egy újabb rekordév a rendezvény számára, a befektetők érdeklődése a régióban nagyobb, mint valaha. Olyan, mintha egy fordulópont lenne a piacon, de még mindig növelni kell a közösségen belüli megértést és a szakértelem szintjét, hogy megfelelően lehessen kihasználni a lehetőségeket. Azt látjuk, hogy az esemény jó hely arra, hogy összehozzuk mindezen érdekeket, és segítsük a piacot a megfelelő módon növekedni.”

Rekordszámú 350 résztvevő regisztrált ebben az évben, 35 országból. A két nap alatt a globális trendek bemutatása mellett, a legjobb helyi és nemzetközi szereplők vezetői a szállodákról és a szállodafejlesztésekről, a pénzügyek és a tulajdonosi viszonyokról beszélnek, hogy segítsék a résztvevőket a helyi piacokra gyakorolt hatásuk értelmezésében. A 2019-es év a beruházások megtérülésére összpontosít az egész szállodai eszközcikluson keresztül. Az esemény előzetes tervezéssel és finanszírozással kezdődött, majd az operatív kérdések után a tulajdonjoggal és a tranzakciókkal végződött.

Beruházás, dizájn, innováció

Az előadás témái között a hotel beruházásának menete és projektjei is szerepeltek, mint például első lépésként fontos a lokációt megvizsgálni, az ott élő embereket, milyen messze vannak szórakozási lehetőségek, boltok, mi a környék vonzereje, szomszédok, egyszóval a befektetés szempontjából ismerni kell, mit lehet létrehozni az adott helyszínen. Az innováció fontosságát is kiemelték a hotel termékei mellett, de a közös munka az osztályok között is lényeges szerepet tölt be egy jól működő komplexumnál. Hosszas beszélgetés folyt az életmód trendjeiről és az internet jelenlétéről, amely megváltoztatja a márkák értékét.

A sikeres dizájn is meghatározó tényező, hiszen az új megoldások, új koncepciókat mindenki észreveszi és szereti, így ez is lényeges része egy befektetésnek. A dizájn, a rugalmasság, a technológia, mindet előtérbe kell helyezni a vendég igényére szabva, hogy megfelelő kép alakuljon ki benne az adott márkáról. Ma már nem csak az utazókra, hanem a helyiekre is gondolnia kell egy szállodának, például co-working iroda kialakítása, nyitott étterem vagy wellness használati lehetőség a lakosok számára.

A social média leginkább a fiatalabb generáció körében elterjedt, ezért a jó minőségű képek, videók, virtuális túra már alapvető elvárás az interneten, ugyanúgy ahogy a hotelek hirdetései instagram-on, google-n vagy facebook-on. Tanácsként az előadók azt mondták, hogy kövessük a trendeket, mérjük a számokat, nézzünk a jövőbe, de leginkább hallgassunk a vendégekre.


Kihirdették az Év Szállodája 2024 pályázat nyerteseit

Kihirdették az Év Szállodája 2024 pályázat nyerteseit 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége 2025. januárjában ismét meghirdette az Év Szállodája pályázatot. Mutatjuk az idei győzteseket.
Accor-csoport: helyzetjelentés 2024-ről

Accor-csoport: helyzetjelentés 2024-ről 

Soha rosszabb évet.
10+1 újdonság a HoReCa Design Kiállításon

10+1 újdonság a HoReCa Design Kiállításon 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
ibis-kutatás: „Az élmények többet érnek az anyagi javaknál”

ibis-kutatás: „Az élmények többet érnek az anyagi javaknál” 

Friss ibis-kutatás az idei utazási szokásokról.
Firenze frekventált helyén új egységet nyitott az a&o

Firenze frekventált helyén új egységet nyitott az a&o 

Az új szálláshely a Piazza del Duomótól 30 perc sétára található a városközpontban.
Az Accor Csoporthoz került a debreceni szálláshely

Az Accor Csoporthoz került a debreceni szálláshely 

Győztest hirdettek a négycsillagos Hotel Lycium bérbeadásának pályázatán.
Jól jön a Valentin-nap a hazai szállodásoknak

Jól jön a Valentin-nap a hazai szállodásoknak 

Sok pár utazással tölti idehaza is az eredetileg Angliában és Amerikában a szerelmesek ünnepeként számon tartott február 14-ét, és az azt követő hétvégét.
A budapesti Kempinski ismét ott a Forbes Travel Guide előkelő listáján

A budapesti Kempinski ismét ott a Forbes Travel Guide előkelő listáján 

A Kempinski Hotel Corvinus Budapest “négycsillagos” besorolást kapott..
Tavasszal nyit az ibis Styles hotel a debreceni reptéren

Tavasszal nyit az ibis Styles hotel a debreceni reptéren 

Ez lesz az első szálloda az ország második legforgalmasabb repülőtere, a Debreceni Nemzetközi Repülőtér közvetlen közelében
Év Szállodája díjátadó gála  – még lehet jelentkezni!

Év Szállodája díjátadó gála – még lehet jelentkezni!  

Február 21-én részese lehet az év egyik legexkluzívabb szállodai eseményének.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.