Ígérgetett, de továbbra is csőbe húz a Booking.com

A legnépszerűbb szállásfoglaló oldal, a Booking.com továbbra is megtéveszti felhasználóit egy friss kutatás szerint. Pedig korábban már megígérték, hogy felhagynak a rossz gyakorlatukkal.

Továbbra is a fogyasztókra nyomást gyakorolva próbálja rávenni az utazni vágyókat a Booking.com, hogy szállást foglaljanak az oldalon – derül ki a brit fogyasztóvédelmi szervezet, a Which? legújabb felméréséből. Amikor valaki szobák, hotelek után kutat az oldalon, egy piros betűkkel írt felhívással találkozhat, amely arra figyelmezteti: siessen, mert az adott szálláson már csak egyetlen szoba kiadó.

A Which? szerint ez nem minden esetben igaz, a fogyasztó oldalán viszont egész máshogy csapódik le: nyomást gyakorolnak rá, hogy a Bookingon költse el a pénzét. A társaság maga is ellenőrizte a dolgot, hogy kijelentéseit alátámassza. Volt olyan eset, amikor ugyanabban a szállodában 34 szoba is üres volt, miközben a Booking úgy tálalta, hogy már csak egy vehető ki. Ezzel azt a látszatot keltették, hogy a kiadó szobák gyorsan fogynak. (A Which? egyébként nem csak a Bookingnál talált ilyen problémákat, valahol még rejtett költségek is voltak, amiről a fogyasztó csak utólag szerzett tudomást.)

A kellemetlenséget növeli, hogy a Booking előzőleg szeptember 1-ig kapott határidőt az Egyesült Királyság versenyhatóságától (Competition and Markets Authority, CMA), hogy felhagyjon a jogsértő gyakorlatával, amire ígéretet is tettek. De úgy tűnik, ezek csak üres szavak voltak.

A szállásfoglaló a BBC-nek küldött reakciójában azt írta, keményen dolgoznak, emellett folyamatos együttműködést és párbeszédet folytatnak a CMA-val a fogyasztói élmény fejlesztése érdekében. A szervezet szerint igazi garanciákra van szükség, mert az oldal gátlástalan eszközei az egyértelmű figyelmeztetés ellenére sem tűntek el.

Forrás: hvg.hu


Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.
Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra

Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra 

A budapesti Mövenpick Hotel Budapest Centre története mesébe illő, megjelenése lenyűgöző.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.