Itt az első "Mosolygós szálloda"

A Mátra kapujában, a Gyöngyös belvárosához közel található három csillagos Hotel Opál Superior elsőként nyerte el hazánkban a "Mosolygós szálloda" címet.

A "Mosolygós szálloda" címet a Mosolygós Magyarországért összefogás hozta létre. Egy olyan jelképrendszert jelent - mondta érdeklődésünkre Dinya Anikó értékesítési vezető -, amellyel a hotel vendégeit az ott eltöltött napokon igyekeznek jó kedvre deríteni és mosolyt csalni az arcukra. Így például a szobájukba érkező turisták személyre szóló pozitív üzenetet kapnak, sőt plakátokon is találnak ilyeneket a szállodában. A wellness részlegben pedig pozitív tartalmú tanmesét olvashatnak. Ezek mellett "Küldjön egy mosolyt a Hotel Opálból" címmel ingyenesen adhatnak fel képeslapot a szeretteiknek, ismerőseiknek.

Az elsősorban üzleti szállodaként működő Hotel Opált egy éve újították fel, több mint félmilliárd forintért. Harmincöt szobával és nyolcvan férőhellyel rendelkeznek és több mint hatvan nagyobb hazai, illetve külföldi céggel alakítottak ki kapcsolatot, akik rendszeresen tartanak konferenciákat, tréningeket, üzleti tárgyalásokat a szállodában.

Hétvégéken főleg szabadidős vendégeket fogadnak. Dinya Anikó elmondása szerint tavaly - a teljes felújítást követően - áprilistól december végéig 2360 vendég pihent náluk, akik 4442 éjszakát töltöttek el a szállodában. A vendégek közel fele külföldről érkezett. Többször is telt házzal üzemeltek és nyereséggel zárták a 2012-es esztendőt. Októberben pedig a Superior minősítést is elnyerték.

A Hotel Opál mindemellett a szakmai képzést is szolgálja, miután a Károly Róbert Főiskola-, valamint a gyöngyösi Károly Róbert Szakközépiskola- és Szakiskola tanszállodájaként tevékenykedik. Kihelyezett órákat, gyakorlatokat tartanak itt a turizmus szakos hallgatóknak, illetve a leendő szakácsoknak, pincéreknek és hosteseknek.

A szálloda vendégeinek kikapcsolódására extrém hegyvidéki élményeket kínálnak. Így partneri kapcsolatban vannak a mátrafüredi hegyi sportok bázisával, ahol szervezett programokkal és speciális járművekkel fogadják az érdeklődőket. Emellett az Abasár melletti Tekeres-völgyben található vadrezervátumban Mátra Safarin vehetnek részt a Hotel Opálban üdülők is.

Mint megtudtuk, az idén igyekeznek tovább emelni a szolgáltatásaik színvonalát.


Megújult a Kempinski Hotel Corvinus

Megújult a Kempinski Hotel Corvinus  

350 új élmény: a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben befejeződött a szobák és lakosztályok felújítása.
Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.