Magyar károsultjai is vannak a Booking.com újabb botrányának

A nyári kifizetési csúszások után újabb problémák jelentkeztek a Booking.com-nál. A portál késedelmes fizetésre hivatkozva szálláshelyeket tiltott le, holott a felhasználóknál nem volt mulasztás, a Booking.com állította ki hibásan a számlákat. Magyar panaszosok is vannak.

A Booking.com az elmúlt hónapokban számos szálláshely foglalását letiltotta a felületén arra hivatkozva, hogy az nem fizette be a kötelező jutalékot, amit Kassay Tamás, a Spabook turisztikai szakportál alapító főszerkesztője szerint nem is kellett volna, olvastuk az Infostarton.

Fotó: depositphotos.com
Fotó: depositphotos.com

Itt olyan szállásokról van szó, amelyeknek a tavaly nyár közepén kirobbant késedelmes kifizetési botrányban a Booking.com nem fizetett időben – jegyezte meg Kassay Tamás az InfoRádióban. Mint magyarázta, a cég a kifizetéseket mindig a jutalékkal csökkentett összegről teszi meg, vagyis csak a maradványösszeget utalja tovább, most azonban

hibásan kiszámlázta a már levont jutalékot is.

Kassay Tamás szerint olyan szálláshelyet is felfüggesztettek, amelyiknek a Booking.com még mindig nem fizette ki azt a pénzt, amivel már fél éve tartozik, az ezután járó jutalékot azonban követeli. Nemcsak külföldön, hanem Magyarországon is vannak érintettek.

A tartozások miatt korábban kirobbant botrányt követően a Fidesz törvényjavaslatot dolgozott ki, amit decemberben az Országgyűlésnek is benyújtott. A tervezet előírná például a szállásközvetítő platformoknak, hogy a szállásadó felé fennálló fizetési kötelezettségüket 45 napon belül teljesítsék.


SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.