Megszületett a csődegyezség az almádi hotel ügyében

Rövidesen jogerősen lezárulhat az a csődeljárás, amit a bíróság tavaly novemberben indított a Ramada Balaton Hotelt működtető Aurora Hotels Kft.-nél.

A csődeljárás alatt a Ramada Hotel zavartalanul üzemel - írja az esetet feldolgozó veol.hu.

A cikk szerzője, Győrffy Árpád legutóbb 2011 nyarán írt a hotel körüli anyagi gondokról, amikor egy mosodás bedobta a törülközőt, és felszámolási eljárást kezdeményezett az egykori Aurora szállót üzemeltető Wossala Hotels Kft. ellen. A Wossala György tulajdonában lévő cégnek az igazi problémát a szálloda felújításához felvett hitel miatt felhalmozódott többmilliárdos tartozás okozta.

A balatonalmádi szálloda üzemeltetését később az Aurora Hotels Kft. vette át. A hírek szerint most ennek a cégnek is gondjai vannak. A céget 2011 nyarán hozták létre, egy héttel azután, hogy a szállodát korábban működtető Wossala Hotels Kft. felszámolása jogerősen megkezdődött.

Az Aurora Hotels Kft.-nek eredetileg Wossala György ésWossala Beate közös cége, a W-TEK Consulting Kft. volt a tulajdonosa, majd néhány nappal később Wossala Beate lett az egyedüli tag. A cég 2011 végén vette át a Ramada működtetését a Wossala Hotels Kft.-től. Nem sokkal ezután az Aurora Hotels új tulajdonosa a frissen alapított Attika Kft. lett. Az Attika tulajdonosai közül a minősített többségű befolyást biztosító szavazati joggal egy Decanter Corp. nevű cég rendelkezik, amit a Marshall-szigeteken jegyeztek be.

A Cégközlönyből dolgozó feketelista.hu adatai szerint az Aurora Hotels Kft.-vel szemben először 2012 szeptemberében rendeltek el adóvégrehajtást, amit tavaly májusban töröltek, majd tavaly júniusban újabb adóvégrehajtás indult. Ezt követte 2013. november 12-én a csődeljárás elrendelése. A bíróság vagyonfelügyelőnek a Hunyadi Válságmenedzser és Felszámoló Zrt.-t jelölte ki. Ugyanezen a napon, ugyanezzel a vagyonfelügyelővel csődeljárás indult az Attika Kft.-nél is.

-– A csődeljárás elrendelése óta az Aurora Hotels Kft. a bíróság által kijelölt vagyonkezelő teljes felügyeletével végzi a tevékenységét, a gazdálkodását, a kifizetéseket -– magyarázta a pillanatnyi helyzetet a cég élére december közepén kinevezett Kerekes Kázmér.

–- Úgy gondolom, hogy megfelelő volt a csődkezelés, és ez jó feltételeket ad a hotel jó színvonalú működtetéséhez. Fogadjuk a vendégeket, bízhatnak bennünk. A visszajelzések szerint elégedettek is a szolgáltatásainkkal.

Kerekes Kázmér elmondta, hogy továbbra is biztosított a hetvennyolc dolgozó munkahelye. Nem volt és nem is terveznek elbocsátást. A decemberi fizetést is a törvényes időben, a múlt pénteken megkapták. Nincs tartozásuk a dolgozók felé, és ez továbbra is így lesz, biztosított a közművekkel való ellátottság is –- mondta. -– Megfelelő foglalásaink vannak több hónappal előre. A konferenciák folyamatos forgalmat biztosítanak ilyenkor is. Egy feszített, ellenőrzött gazdálkodással próbáljuk elérni, hogy ne kerüljük újra ebbe a helyzetbe. Jelen pillanatban és az előttünk álló hónapokban én biztosítottnak látom a szálloda likviditását - mondta Kerekes Kázmér.

A csődeljárás részleteivel kapcsolatban a minibárokba snacket szállító Similabda Bt. vezetője borította ki a „lisztet”. Szabó Ferenc saját internetes oldalán adta közre a céggel kapcsolatos tapasztalatait, amiket szóban is megosztott a veol.hu-val.

-– Mintegy négy éve szállítjuk a hotelnek a ropogtatnivalókat. Mivel állandóan üzengetni kellett a számla rendezése miatt, addig nem küldtünk másik adagot, amíg a pénz meg nem jött. Később eljöttek az áruért, és készpénzben fizettek. 2013 márciusában azt kérték, hogy álljunk vissza az utalásos rendszerre. Fenntartásaimat hangoztatva, de belementem. Az első szállítmányt rendesen, a következőt már keservesebben fizették ki. 2013 júliusában hat karton terméket kértek 168 ezer forint értékben. Na itt kellett volna megszólalni a vészcsengőnek a fejemben, hogy miért kértek hat kartonnal a korábbi 1–2 helyett. Legközelebb jobban figyelek az ilyenre, és másnak is ezt ajánlom –- mondta Szabó Ferenc, aki a pénzt több sürgetés ellenére sem kapta meg, helyette egy „hirdetmény” érkezett, amiből kiderült, hogy az Aurora Kft. csődeljárást kért maga ellen, amit a bíróság a fent leírtak szerint el is rendelt. Az adósoknak felajánlották, hogy a tartozás egytizedét kifizetik, de azt is öt év alatt, részletekben.

–- El sem akartam hinni, hogy ilyen arcátlan ajánlattal állnak elő. Az esetemben például több volt a pluszköltségem, mint amennyit kapnék. Abban bíztam, hogy a január 8-ára összehívott csődegyezségi tárgyaláson ezt senki sem szavazza meg. Itt jött az újabb meglepetés, a hitelezők nagyobbik fele, néhány tized százalékos többséggel támogatta a tízszázalékos ajánlatot.

Közben az is kiderült, hogy az internetes oldalán elhelyezett dokumentumok miatt az Aurora Hotels Kft. büntető feljelentést tett Szabó Ferenc ellen üzleti titok megsértése címén.

A teljes cikk a veol.hu-n olvasható. 

Forrás: veol.hu


Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.