Mennyire tiszták a magyar szállodák?

A HOTEL DE szállásfoglalási portál felmérése alapján az első helyen a szlovákiai szállodák végeztek, Magyarország a felmérésben az utolsó tíz ország között szerepel. Az értékelések alapján azonban annyira nem rossz a helyzet, mert a magyar szállodák 8 pont feletti értékelést kaptak, mely a portál értékelése szerint még mindig "Nagyon Jó"-nak mondható. A vizsgált magyar városok közül a vecsési szállások voltak a legtisztábbak, ellenben a miskolci szállásokkal, melyek a magyar rangsor végére kerültek.

Tavaszi nagytakarítás nyáron is? A tisztaság mindig a legfontosabb faktor a szállodaiparban. Minden szállodatulajdonos számára evidensnek kell lennie, hogy a vendég számára tiszta szobát kell biztosítani. Azonban nem minden ország szállodái felelnek meg a vendégek elvárásainak. A HOTEL DE szállásfoglalási szolgáltatást nyújtó portál elárulja, hogy mi a helyzet tisztaság tekintetében Magyarországon és más európai országok szállodáiban. A nemzetközi szállásfoglalási szolgáltatást nyújtó portál több mint 2 millió vendég értékelése alapján állította fel a ranglistát.

A kiváló minősítés elsősorban a szlovák szállodákat illeti, hiszen a 10 pontos skálán, 8,75 ponttal Európában a legjobbnak illetve a legtisztábbnak bizonyultak. A második helyen Bulgária áll 8,70 ponttal, a harmadik Svájc lett, 8,66 pontot kapott. Ez most jól is jön Svájcnak, hiszen az alpesi országba való utazáskor a turistáknak jelenleg 20%-kal többet kell fizetniük a szállásért a svájci frank euróhoz való emelkedése miatt.  A svájci szállodások elsősorban több és jobb szolgáltatásal próbálják ösztönözni a vendégeket. A német szállodák szintén előreléptek, 8,53 ponttal most a hetedikek közvetlenül Horvátország (8,54) után, Portugáliával pedig azonos pontszámot értek el. Magyarország a 8,35 pontszámával a tíz legrosszabb eredményt elérő ország közé tartozik, azonban ebben a listában a legjobb helyen szerepel.

A skandináv szállodáknál van még tennivaló, itt a szállodák jelenleg úgy tűnik kiegyeztek a "laissez-faire" hozzáállással. Különösen a dán szállodák vendégei jelezték elégedetlenségüket, melyet a 7,73-as pontszám is jól tükröz. 7,92 ponttal a norvég szállodák követik a dánokat, de még mindig az európai lista végén kullognak. Az Egyesült Királyság szállodái sem túl sokat törődnek a higiéniával, 7,95 ponttal épp hogy lecsúsztak a "Nagyon Jó" minősítésről. Azok az európai szállodák, akik 7 pont felett voltak, általánosságban jónak vagy nagyon jónak minősíthetők - nyilatkozta Jörg Malang, a HOTEL DE fő termékmenedzsere. Foglalás előtt megéri megnézni az online értékeléseket, ha meg akarjuk kímélni magunkat a későbbi csalódásoktól - tette hozzá.   

Szerkesztőségünk kérésére a szállásfoglaló oldal közölte a vizsgált magyar városokra vonatkozó értékelést is, mely szerint az országon belül Vecsés lett a legtisztább szálláshelykínáló 8,62 ponttal, ezt követi Budapest 8,44 ponttal, majd Debrecen 8,31 ponttal. A győri szállodákat 8,10 pontra, míg a miskolciakat 8,07 pontra értékelték a vendégek. A budapesti hotelek tisztasága a vendégek szerint egyébként azonos szinten van a Hamburg és a Lausanne szállodáival, és pontszáma alapján megközelíti a Zurich-i szállodák tisztaságát is.

 Mit tehetünk, ha hiányosságot tapasztalunk?

A milliós világvárosokban ugyan számos nagyon jó szálloda van, de akadnak olyan szállodatulajdonosok is, akik a tisztaságot nem veszik túlságosan komolyan. - olvashatjuk a HOTEL DE oldalán a tavalyi értékelés zárásaként, majd egy sor jó tippet is kapunk mit tehet a fogyasztó, ha hiányosságokat tapasztal egy adott szállodában.

Először is reklamáljunk azonnal bármilyen hiányosság esetén! Ha a vendég valóban rúzsfoltot talál a párnahuzaton, maszatosnak találja a tükröt a fürdőszobában, vagy csak papucsban merészkedik a zuhanyfülkébe, jól teszi, ha első lépésben a szálloda személyzetéhez, ill. szervezett utak esetében az idegenvezetőhöz fordul. A vendég legyen udvarias, de határozott, és kérje, hogy a hiányosságokat azonnal orvosolják, esetleg azt, hogy másik szobába költözhessen. Fontos, hogy a hiányosságokat késedelem nélkül, a megfelelő személynek tegyük szóvá. „A kifogásokkal azonnal a kihelyezett idegenvezetőhöz vagy a szálloda vezetőségéhez kell fordulni. Nem elég, ha csupán a recepciónál szólunk” – olvasható a HOTEL DE oldalán.„Ha a hiányosságokat nem lehet helyben orvosolni és a vitás kérdésre egyéb megoldást sem lehet találni, a panaszt legjobb írásban, fényképekkel alátámasztva benyújtani.” Ilyen esetben feltétlenül meg kell fontolni, hogy a nyaralásból hazatérve érdemes-e pert indítani.

Az első lépések megtételénél segítséget nyújt az Európai Fogyasztói Központ, mely 28 országban, például Magyarországon is rendelkezik képviselettel. A Központ hasznos útmutatással szolgál és tájékoztató jellegű áttekintést ad arról, hogy az adott országban az utazás árának milyen mértékű csökkentését lehet elérni. Aki bíróság előtt szeretne érvényt szerezni az igazának, mindenképp mérlegelje előzetesen, hogy panasza valóban elegendő okot szolgáltat-e egy perhez. Hiszen a jogvita többnyire sok időt és energiát emészt fel, esetleg azt is, amit a nyaralás alatt gyűjtöttünk.

Forrás: Vendég & Hotel Online

Forrás: www.hotel.de


Francia vidéket idéző hangulat, kulináris élmények és egy fürdőliget

Francia vidéket idéző hangulat, kulináris élmények és egy fürdőliget 

Exkluzív hotelélmény Dánszentmiklóson.
A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán

A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán 

A müncheni központú Ruby Hotels bejelentette első máltai szállodaprojektjét, a Ruby Ninu közösségi munkatér (Workspace) tavaly februári megnyitását követően.
Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok

Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok 

Bemutatkozott a Clarion Hotel Vienna South.
NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken

NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken 

A belföldi vendégek száma 5,4 százalékkal 485 ezerre nőtt, míg a külföldi turisták száma több mint 22 százalékkal 536 ezer főre emelkedett.
Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei

Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei 

Beszédes adatok és izgalmas tapasztalatok egy hotel első évéből – így indult a TRIBE Budapest Stadium.
Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben

Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben 

A gazdasági kihívások és a geopolitikai bizonytalanság ellenére rekordévet zárt a nemzetközi szállodaipar.
Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást?

Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást? 

A Danubius Hotels (DH) a budapesti szállodáikba látogató külföldi turisták körében végzett kutatást.
Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban

Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban 

Ezzel hívja fel a figyelmet a felelős állattartásra a Minaro Hotel Tokaj MGallery.
Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik

Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik 

A szállodacsoport globális hűség- és kedvezményprogramja most köszöntötte százmilliomodik tagját.
Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában

Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában 

Olyan megoldásokkal, amelyek a gyerekkel érkező vendégek kényelmét szolgálják.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.