Mennyire tiszták a magyar szállodák?

A HOTEL DE szállásfoglalási portál felmérése alapján az első helyen a szlovákiai szállodák végeztek, Magyarország a felmérésben az utolsó tíz ország között szerepel. Az értékelések alapján azonban annyira nem rossz a helyzet, mert a magyar szállodák 8 pont feletti értékelést kaptak, mely a portál értékelése szerint még mindig "Nagyon Jó"-nak mondható. A vizsgált magyar városok közül a vecsési szállások voltak a legtisztábbak, ellenben a miskolci szállásokkal, melyek a magyar rangsor végére kerültek.

Tavaszi nagytakarítás nyáron is? A tisztaság mindig a legfontosabb faktor a szállodaiparban. Minden szállodatulajdonos számára evidensnek kell lennie, hogy a vendég számára tiszta szobát kell biztosítani. Azonban nem minden ország szállodái felelnek meg a vendégek elvárásainak. A HOTEL DE szállásfoglalási szolgáltatást nyújtó portál elárulja, hogy mi a helyzet tisztaság tekintetében Magyarországon és más európai országok szállodáiban. A nemzetközi szállásfoglalási szolgáltatást nyújtó portál több mint 2 millió vendég értékelése alapján állította fel a ranglistát.

A kiváló minősítés elsősorban a szlovák szállodákat illeti, hiszen a 10 pontos skálán, 8,75 ponttal Európában a legjobbnak illetve a legtisztábbnak bizonyultak. A második helyen Bulgária áll 8,70 ponttal, a harmadik Svájc lett, 8,66 pontot kapott. Ez most jól is jön Svájcnak, hiszen az alpesi országba való utazáskor a turistáknak jelenleg 20%-kal többet kell fizetniük a szállásért a svájci frank euróhoz való emelkedése miatt.  A svájci szállodások elsősorban több és jobb szolgáltatásal próbálják ösztönözni a vendégeket. A német szállodák szintén előreléptek, 8,53 ponttal most a hetedikek közvetlenül Horvátország (8,54) után, Portugáliával pedig azonos pontszámot értek el. Magyarország a 8,35 pontszámával a tíz legrosszabb eredményt elérő ország közé tartozik, azonban ebben a listában a legjobb helyen szerepel.

A skandináv szállodáknál van még tennivaló, itt a szállodák jelenleg úgy tűnik kiegyeztek a "laissez-faire" hozzáállással. Különösen a dán szállodák vendégei jelezték elégedetlenségüket, melyet a 7,73-as pontszám is jól tükröz. 7,92 ponttal a norvég szállodák követik a dánokat, de még mindig az európai lista végén kullognak. Az Egyesült Királyság szállodái sem túl sokat törődnek a higiéniával, 7,95 ponttal épp hogy lecsúsztak a "Nagyon Jó" minősítésről. Azok az európai szállodák, akik 7 pont felett voltak, általánosságban jónak vagy nagyon jónak minősíthetők - nyilatkozta Jörg Malang, a HOTEL DE fő termékmenedzsere. Foglalás előtt megéri megnézni az online értékeléseket, ha meg akarjuk kímélni magunkat a későbbi csalódásoktól - tette hozzá.   

Szerkesztőségünk kérésére a szállásfoglaló oldal közölte a vizsgált magyar városokra vonatkozó értékelést is, mely szerint az országon belül Vecsés lett a legtisztább szálláshelykínáló 8,62 ponttal, ezt követi Budapest 8,44 ponttal, majd Debrecen 8,31 ponttal. A győri szállodákat 8,10 pontra, míg a miskolciakat 8,07 pontra értékelték a vendégek. A budapesti hotelek tisztasága a vendégek szerint egyébként azonos szinten van a Hamburg és a Lausanne szállodáival, és pontszáma alapján megközelíti a Zurich-i szállodák tisztaságát is.

 Mit tehetünk, ha hiányosságot tapasztalunk?

A milliós világvárosokban ugyan számos nagyon jó szálloda van, de akadnak olyan szállodatulajdonosok is, akik a tisztaságot nem veszik túlságosan komolyan. - olvashatjuk a HOTEL DE oldalán a tavalyi értékelés zárásaként, majd egy sor jó tippet is kapunk mit tehet a fogyasztó, ha hiányosságokat tapasztal egy adott szállodában.

Először is reklamáljunk azonnal bármilyen hiányosság esetén! Ha a vendég valóban rúzsfoltot talál a párnahuzaton, maszatosnak találja a tükröt a fürdőszobában, vagy csak papucsban merészkedik a zuhanyfülkébe, jól teszi, ha első lépésben a szálloda személyzetéhez, ill. szervezett utak esetében az idegenvezetőhöz fordul. A vendég legyen udvarias, de határozott, és kérje, hogy a hiányosságokat azonnal orvosolják, esetleg azt, hogy másik szobába költözhessen. Fontos, hogy a hiányosságokat késedelem nélkül, a megfelelő személynek tegyük szóvá. „A kifogásokkal azonnal a kihelyezett idegenvezetőhöz vagy a szálloda vezetőségéhez kell fordulni. Nem elég, ha csupán a recepciónál szólunk” – olvasható a HOTEL DE oldalán.„Ha a hiányosságokat nem lehet helyben orvosolni és a vitás kérdésre egyéb megoldást sem lehet találni, a panaszt legjobb írásban, fényképekkel alátámasztva benyújtani.” Ilyen esetben feltétlenül meg kell fontolni, hogy a nyaralásból hazatérve érdemes-e pert indítani.

Az első lépések megtételénél segítséget nyújt az Európai Fogyasztói Központ, mely 28 országban, például Magyarországon is rendelkezik képviselettel. A Központ hasznos útmutatással szolgál és tájékoztató jellegű áttekintést ad arról, hogy az adott országban az utazás árának milyen mértékű csökkentését lehet elérni. Aki bíróság előtt szeretne érvényt szerezni az igazának, mindenképp mérlegelje előzetesen, hogy panasza valóban elegendő okot szolgáltat-e egy perhez. Hiszen a jogvita többnyire sok időt és energiát emészt fel, esetleg azt is, amit a nyaralás alatt gyűjtöttünk.

Forrás: Vendég & Hotel Online

Forrás: www.hotel.de


Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra

Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra 

Évekkel ezelőtt, fejlesztés céljából zárt be az egri Hunguest Hotel Flóra azért, hogy 2024. december 18-án megújult külsővel és belsővel születhessen újjá.
Boeingből luxushotel

Boeingből luxushotel 

Felix Demin 2023 végén nyitotta meg a világ egyik legkülönlegesebb szálláshelyét: a Private Jet Villát.
Pihenés és konferenciaélet újratöltve:  nyitva Hajdúszoboszló ikonikus szállodája

Pihenés és konferenciaélet újratöltve: nyitva Hajdúszoboszló ikonikus szállodája 

A ház az elmúlt években teljesen megújult: a teljes felújtásnak köszönhetően modern külsővel és elegáns belső tereivel várja ismét vendégeit.
Új igazgató a Hunguest hévízi házainak élén

Új igazgató a Hunguest hévízi házainak élén 

2025. április 1-től Martos Andrást nevezték ki a Hunguest Helios és a Hunguest Panoráma szállodák igazgatójának.
Verdi Budapest Hotel: befejeződött a márkaváltás, jöhet a felújítás

Verdi Budapest Hotel: befejeződött a márkaváltás, jöhet a felújítás 

Új név, új arculat, új lehetőségek.
Tojásfestés, locsolkodás, wellness a húsvéti befutók

Tojásfestés, locsolkodás, wellness a húsvéti befutók 

A tavalyi évhez hasonlóan népszerű a húsvét a belföldi utazók körében – derült ki az egyik szállásfoglaló portál adataiból.
MSZÉSZ Dél-dunántúli régióülés: hosszabb foglalási ablakok, növekvő számú nyári foglalások

MSZÉSZ Dél-dunántúli régióülés: hosszabb foglalási ablakok, növekvő számú nyári foglalások 

Április 15-én, kedden zajlott a szakmai program Pécsett.
Az Emírségben nyitotta meg új egységét a Rove-lánc

Az Emírségben nyitotta meg új egységét a Rove-lánc 

A Rove Al Marjan Island szálloda az Al Marjan-sziget tengerpartján nyílt meg Rász el-Haimában.
Belföldi szállásfoglalások alakulása Q1 alatt

Belföldi szállásfoglalások alakulása Q1 alatt  

Főként rövid, 1-2 éjszakás belföldi utazásokat választottak a hazai vendégek az év első három hónapjában.
Luxusszállodát nyitott az Orient Express Rómában

Luxusszállodát nyitott az Orient Express Rómában 

Az Orient Express La Minerva a legújabb ötcsillagos szálloda, amely Rómában nyílt meg.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.