Mennyire tiszták a magyar szállodák?

A HOTEL DE szállásfoglalási portál felmérése alapján az első helyen a szlovákiai szállodák végeztek, Magyarország a felmérésben az utolsó tíz ország között szerepel. Az értékelések alapján azonban annyira nem rossz a helyzet, mert a magyar szállodák 8 pont feletti értékelést kaptak, mely a portál értékelése szerint még mindig "Nagyon Jó"-nak mondható. A vizsgált magyar városok közül a vecsési szállások voltak a legtisztábbak, ellenben a miskolci szállásokkal, melyek a magyar rangsor végére kerültek.

Tavaszi nagytakarítás nyáron is? A tisztaság mindig a legfontosabb faktor a szállodaiparban. Minden szállodatulajdonos számára evidensnek kell lennie, hogy a vendég számára tiszta szobát kell biztosítani. Azonban nem minden ország szállodái felelnek meg a vendégek elvárásainak. A HOTEL DE szállásfoglalási szolgáltatást nyújtó portál elárulja, hogy mi a helyzet tisztaság tekintetében Magyarországon és más európai országok szállodáiban. A nemzetközi szállásfoglalási szolgáltatást nyújtó portál több mint 2 millió vendég értékelése alapján állította fel a ranglistát.

A kiváló minősítés elsősorban a szlovák szállodákat illeti, hiszen a 10 pontos skálán, 8,75 ponttal Európában a legjobbnak illetve a legtisztábbnak bizonyultak. A második helyen Bulgária áll 8,70 ponttal, a harmadik Svájc lett, 8,66 pontot kapott. Ez most jól is jön Svájcnak, hiszen az alpesi országba való utazáskor a turistáknak jelenleg 20%-kal többet kell fizetniük a szállásért a svájci frank euróhoz való emelkedése miatt.  A svájci szállodások elsősorban több és jobb szolgáltatásal próbálják ösztönözni a vendégeket. A német szállodák szintén előreléptek, 8,53 ponttal most a hetedikek közvetlenül Horvátország (8,54) után, Portugáliával pedig azonos pontszámot értek el. Magyarország a 8,35 pontszámával a tíz legrosszabb eredményt elérő ország közé tartozik, azonban ebben a listában a legjobb helyen szerepel.

A skandináv szállodáknál van még tennivaló, itt a szállodák jelenleg úgy tűnik kiegyeztek a "laissez-faire" hozzáállással. Különösen a dán szállodák vendégei jelezték elégedetlenségüket, melyet a 7,73-as pontszám is jól tükröz. 7,92 ponttal a norvég szállodák követik a dánokat, de még mindig az európai lista végén kullognak. Az Egyesült Királyság szállodái sem túl sokat törődnek a higiéniával, 7,95 ponttal épp hogy lecsúsztak a "Nagyon Jó" minősítésről. Azok az európai szállodák, akik 7 pont felett voltak, általánosságban jónak vagy nagyon jónak minősíthetők - nyilatkozta Jörg Malang, a HOTEL DE fő termékmenedzsere. Foglalás előtt megéri megnézni az online értékeléseket, ha meg akarjuk kímélni magunkat a későbbi csalódásoktól - tette hozzá.   

Szerkesztőségünk kérésére a szállásfoglaló oldal közölte a vizsgált magyar városokra vonatkozó értékelést is, mely szerint az országon belül Vecsés lett a legtisztább szálláshelykínáló 8,62 ponttal, ezt követi Budapest 8,44 ponttal, majd Debrecen 8,31 ponttal. A győri szállodákat 8,10 pontra, míg a miskolciakat 8,07 pontra értékelték a vendégek. A budapesti hotelek tisztasága a vendégek szerint egyébként azonos szinten van a Hamburg és a Lausanne szállodáival, és pontszáma alapján megközelíti a Zurich-i szállodák tisztaságát is.

 Mit tehetünk, ha hiányosságot tapasztalunk?

A milliós világvárosokban ugyan számos nagyon jó szálloda van, de akadnak olyan szállodatulajdonosok is, akik a tisztaságot nem veszik túlságosan komolyan. - olvashatjuk a HOTEL DE oldalán a tavalyi értékelés zárásaként, majd egy sor jó tippet is kapunk mit tehet a fogyasztó, ha hiányosságokat tapasztal egy adott szállodában.

Először is reklamáljunk azonnal bármilyen hiányosság esetén! Ha a vendég valóban rúzsfoltot talál a párnahuzaton, maszatosnak találja a tükröt a fürdőszobában, vagy csak papucsban merészkedik a zuhanyfülkébe, jól teszi, ha első lépésben a szálloda személyzetéhez, ill. szervezett utak esetében az idegenvezetőhöz fordul. A vendég legyen udvarias, de határozott, és kérje, hogy a hiányosságokat azonnal orvosolják, esetleg azt, hogy másik szobába költözhessen. Fontos, hogy a hiányosságokat késedelem nélkül, a megfelelő személynek tegyük szóvá. „A kifogásokkal azonnal a kihelyezett idegenvezetőhöz vagy a szálloda vezetőségéhez kell fordulni. Nem elég, ha csupán a recepciónál szólunk” – olvasható a HOTEL DE oldalán.„Ha a hiányosságokat nem lehet helyben orvosolni és a vitás kérdésre egyéb megoldást sem lehet találni, a panaszt legjobb írásban, fényképekkel alátámasztva benyújtani.” Ilyen esetben feltétlenül meg kell fontolni, hogy a nyaralásból hazatérve érdemes-e pert indítani.

Az első lépések megtételénél segítséget nyújt az Európai Fogyasztói Központ, mely 28 országban, például Magyarországon is rendelkezik képviselettel. A Központ hasznos útmutatással szolgál és tájékoztató jellegű áttekintést ad arról, hogy az adott országban az utazás árának milyen mértékű csökkentését lehet elérni. Aki bíróság előtt szeretne érvényt szerezni az igazának, mindenképp mérlegelje előzetesen, hogy panasza valóban elegendő okot szolgáltat-e egy perhez. Hiszen a jogvita többnyire sok időt és energiát emészt fel, esetleg azt is, amit a nyaralás alatt gyűjtöttünk.

Forrás: Vendég & Hotel Online

Forrás: www.hotel.de


15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe

15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe 

Idén 15 éves a Lady in Red program, amely a Kempinski szállodalánc egyik legjellegzetesebb arculati eleme.
Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról

Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról 

Az idei év ötödik hónapjában Magyarországon 987 szálloda üzemelt.
Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel

Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel 

NGM: tovább dübörög a turizmus a hazai szálláshelyeken.
Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben

Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben 

Bemutatkozott az ibis Styles Debrecen Airport Hotel.
KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról

KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról 

Áprilisban a turisztikai szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
Új tulajdonosnál a Budapest Marriott Hotel

Új tulajdonosnál a Budapest Marriott Hotel 

Jó ideje árulták, mostanra megszületett a megállapodás: tulajdonost váltott a Duna-parti ötcsillagos szálloda.
MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra

MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége idén is meghirdette társult tagjai részére az Év Technológiai Újítása pályázatot.
Rangos nemzetközi minősítést zsebelt be a dél-balatoni szálloda

Rangos nemzetközi minősítést zsebelt be a dél-balatoni szálloda 

Elsőként a balatoni házak közül Green Globe-minősítést kapott a Mövenpick BalaLand Resort.
Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás

Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás 

Rövidülnek, de nem maradnak el a nyaralások. Tények és tervek a magyarok belföldi vakációjáról – a szállásfoglaló portál adatai alapján.
„Nyaralj most, fizess később” – Ki áll a Hilaris Hotels mögött?

„Nyaralj most, fizess később” – Ki áll a Hilaris Hotels mögött? 

A milliárdos, akiről ma mindenki beszél, de kevesen ismerik igazán.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.