Mennyire tiszták a magyar szállodák?

A HOTEL DE szállásfoglalási portál felmérése alapján az első helyen a szlovákiai szállodák végeztek, Magyarország a felmérésben az utolsó tíz ország között szerepel. Az értékelések alapján azonban annyira nem rossz a helyzet, mert a magyar szállodák 8 pont feletti értékelést kaptak, mely a portál értékelése szerint még mindig "Nagyon Jó"-nak mondható. A vizsgált magyar városok közül a vecsési szállások voltak a legtisztábbak, ellenben a miskolci szállásokkal, melyek a magyar rangsor végére kerültek.

Tavaszi nagytakarítás nyáron is? A tisztaság mindig a legfontosabb faktor a szállodaiparban. Minden szállodatulajdonos számára evidensnek kell lennie, hogy a vendég számára tiszta szobát kell biztosítani. Azonban nem minden ország szállodái felelnek meg a vendégek elvárásainak. A HOTEL DE szállásfoglalási szolgáltatást nyújtó portál elárulja, hogy mi a helyzet tisztaság tekintetében Magyarországon és más európai országok szállodáiban. A nemzetközi szállásfoglalási szolgáltatást nyújtó portál több mint 2 millió vendég értékelése alapján állította fel a ranglistát.

A kiváló minősítés elsősorban a szlovák szállodákat illeti, hiszen a 10 pontos skálán, 8,75 ponttal Európában a legjobbnak illetve a legtisztábbnak bizonyultak. A második helyen Bulgária áll 8,70 ponttal, a harmadik Svájc lett, 8,66 pontot kapott. Ez most jól is jön Svájcnak, hiszen az alpesi országba való utazáskor a turistáknak jelenleg 20%-kal többet kell fizetniük a szállásért a svájci frank euróhoz való emelkedése miatt.  A svájci szállodások elsősorban több és jobb szolgáltatásal próbálják ösztönözni a vendégeket. A német szállodák szintén előreléptek, 8,53 ponttal most a hetedikek közvetlenül Horvátország (8,54) után, Portugáliával pedig azonos pontszámot értek el. Magyarország a 8,35 pontszámával a tíz legrosszabb eredményt elérő ország közé tartozik, azonban ebben a listában a legjobb helyen szerepel.

A skandináv szállodáknál van még tennivaló, itt a szállodák jelenleg úgy tűnik kiegyeztek a "laissez-faire" hozzáállással. Különösen a dán szállodák vendégei jelezték elégedetlenségüket, melyet a 7,73-as pontszám is jól tükröz. 7,92 ponttal a norvég szállodák követik a dánokat, de még mindig az európai lista végén kullognak. Az Egyesült Királyság szállodái sem túl sokat törődnek a higiéniával, 7,95 ponttal épp hogy lecsúsztak a "Nagyon Jó" minősítésről. Azok az európai szállodák, akik 7 pont felett voltak, általánosságban jónak vagy nagyon jónak minősíthetők - nyilatkozta Jörg Malang, a HOTEL DE fő termékmenedzsere. Foglalás előtt megéri megnézni az online értékeléseket, ha meg akarjuk kímélni magunkat a későbbi csalódásoktól - tette hozzá.   

Szerkesztőségünk kérésére a szállásfoglaló oldal közölte a vizsgált magyar városokra vonatkozó értékelést is, mely szerint az országon belül Vecsés lett a legtisztább szálláshelykínáló 8,62 ponttal, ezt követi Budapest 8,44 ponttal, majd Debrecen 8,31 ponttal. A győri szállodákat 8,10 pontra, míg a miskolciakat 8,07 pontra értékelték a vendégek. A budapesti hotelek tisztasága a vendégek szerint egyébként azonos szinten van a Hamburg és a Lausanne szállodáival, és pontszáma alapján megközelíti a Zurich-i szállodák tisztaságát is.

 Mit tehetünk, ha hiányosságot tapasztalunk?

A milliós világvárosokban ugyan számos nagyon jó szálloda van, de akadnak olyan szállodatulajdonosok is, akik a tisztaságot nem veszik túlságosan komolyan. - olvashatjuk a HOTEL DE oldalán a tavalyi értékelés zárásaként, majd egy sor jó tippet is kapunk mit tehet a fogyasztó, ha hiányosságokat tapasztal egy adott szállodában.

Először is reklamáljunk azonnal bármilyen hiányosság esetén! Ha a vendég valóban rúzsfoltot talál a párnahuzaton, maszatosnak találja a tükröt a fürdőszobában, vagy csak papucsban merészkedik a zuhanyfülkébe, jól teszi, ha első lépésben a szálloda személyzetéhez, ill. szervezett utak esetében az idegenvezetőhöz fordul. A vendég legyen udvarias, de határozott, és kérje, hogy a hiányosságokat azonnal orvosolják, esetleg azt, hogy másik szobába költözhessen. Fontos, hogy a hiányosságokat késedelem nélkül, a megfelelő személynek tegyük szóvá. „A kifogásokkal azonnal a kihelyezett idegenvezetőhöz vagy a szálloda vezetőségéhez kell fordulni. Nem elég, ha csupán a recepciónál szólunk” – olvasható a HOTEL DE oldalán.„Ha a hiányosságokat nem lehet helyben orvosolni és a vitás kérdésre egyéb megoldást sem lehet találni, a panaszt legjobb írásban, fényképekkel alátámasztva benyújtani.” Ilyen esetben feltétlenül meg kell fontolni, hogy a nyaralásból hazatérve érdemes-e pert indítani.

Az első lépések megtételénél segítséget nyújt az Európai Fogyasztói Központ, mely 28 országban, például Magyarországon is rendelkezik képviselettel. A Központ hasznos útmutatással szolgál és tájékoztató jellegű áttekintést ad arról, hogy az adott országban az utazás árának milyen mértékű csökkentését lehet elérni. Aki bíróság előtt szeretne érvényt szerezni az igazának, mindenképp mérlegelje előzetesen, hogy panasza valóban elegendő okot szolgáltat-e egy perhez. Hiszen a jogvita többnyire sok időt és energiát emészt fel, esetleg azt is, amit a nyaralás alatt gyűjtöttünk.

Forrás: Vendég & Hotel Online

Forrás: www.hotel.de


MSZÉSZ: indul az „Év Szállodája” pályázat

MSZÉSZ: indul az „Év Szállodája” pályázat 

Az MSZÉSZ útjára indítja az „Év Szállodája 2024” pályázatot.
Változik az indiai OYO szállásfoglaló portál házirendje – tiltakoznak a vendégek

Változik az indiai OYO szállásfoglaló portál házirendje – tiltakoznak a vendégek 

Az utazás nehéz Indiában azoknak, akik nem házasok, azonban ennek ellenére szeretnének együtt utazni és közös szálláshelyen aludni.
Veganuár és méregtelenítő kúra a sárvári ötcsillagos házban

Veganuár és méregtelenítő kúra a sárvári ötcsillagos házban 

Évkezdetnek nem is rossz: két olyan csomagajánlatot állítottak össze, amely mindkettő ezt a célt szolgálja.
Újfent nyit egy hostelt az a&o Belgiumban

Újfent nyit egy hostelt az a&o Belgiumban 

Az a&o Hostels, Európa vezető hostellánca, 2025. január 1-jén megnyitotta második belga szálláshelyét, az a&o Brussels Centrumot.
Brandváltás az egykori Adria Palotában

Brandváltás az egykori Adria Palotában 

Az Al Habtoor Palace megérkezett Budapestre az ikonikus, egykori Adria Palotába, amelyet jóideje Ritz Carlton-ként ismertünk, korábban pedig a Meridien-lánc tagjaként nyílt meg ötcsillagos szállodaként a pesti Belváros szívében.
Új szakember a hévízi hotel élén – FRISSÍTVE

Új szakember a hévízi hotel élén – FRISSÍTVE 

Jakab Gábor lett a hévízi NaturMed Hotel Carbona új szállodaigazgatója.
Üzemeltetési területen változás a Danubius Hotels-nél

Üzemeltetési területen változás a Danubius Hotels-nél 

A Danubius Hotels Zrt. új vezető kinevezésével indítja 2025-öt, megerősítve a szállodavállalat láncszintű üzemeltetését.
Milliós gázszámla és eltűnt bérlők a mogyoródi panziónál

Milliós gázszámla és eltűnt bérlők a mogyoródi panziónál 

Több, mint harmincmilliós tartozást hátrahagyva váltak köddé a koreai befektetők.
Vendégek éjszakázhatnak Pablo Escobar egykori magánrepülőjén

Vendégek éjszakázhatnak Pablo Escobar egykori magánrepülőjén 

Aki Bristol környékére tervez látogatni mostanában, akár már az egykori drogbáró magángépéből átalakított Airbnb szállást is kibérelheti.
HOTCO 2025: Újabb előadók neveit hozták nyilvánosságra

HOTCO 2025: Újabb előadók neveit hozták nyilvánosságra 

Az idei program különlegessége, hogy neves előadók osztják meg tapasztalataikat, amelyek értékes tanulságokkal szolgálhatnak minden résztvevő számára.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.