Miért gyülekeznek a fiatalok a Hotel Hungaria City Centerben?

Három, az idegenforgalom területén meghatározó szakma szakmunkástanulói mutathatják meg tudásukat a március 5-7. között megrendezendő 46. Danubius Tanulóversenyen. A szakmai utánpótlás-nevelés területén meghatározó eseményen a Danubius szállodai háziversenyeken legjobban szerepelt szakács-, cukrász- és pincértanulók mérik össze jártasságukat. „A verseny célja, hogy lehetőséget teremtsünk a tehetséges fiataloknak egy szakmai zsűri előtt történő bemutatkozásra, növelve a szakma vonzerejét korosztályuk többi tagja előtt is” – mondta Kovács Balázs, az eseményt megszervező Danubius Hotels vezérigazgatója.

A háromnapos, március 5-7. között tartandó rendezvénynek idén is a Hotel Hungaria City Center ad otthont. A szakács, cukrász és pincér szakmák szállodai háziversenyein legjobban szerepelt végzős szakmunkástanulók a szállók saját színeiben mérik össze tudásukat a köznyelvben csak Hungária szállodaként ismert hotelben.

A szakácsnak tanuló fiataloknak nem egy előre meghatározott versenymenüt kell elkészíteniük, hanem egy úgynevezett „árukosár” termékeiből kell a szállodai tanulófelelősük és a helyi konyhafőnök szakmai támogatása mellett az általuk megálmodott és összeállított ételsort elkészíteniük. Így a versenyzők a szakmai fogások szakszerű elkészítése mellett megmutathatják kreativitásukat is.

A szervezők a cukrászok esetében is csak az alapösszetevőket határozzák meg, a desszertköltemény megalkotását a versenyzők fantáziájára bízzák. Az elkészült ételeket pedig a pincér kategóriában versenyzők szervírozzák a „vendégeknek”. A tanulók eredményeinek értékelésében a Danubius Hotels saját zsűritagjai mellett a diákok szaktanárai, hazai szaktekintélyek, valamint az eseményen jelenlévő vendégek és szakújságírók is részt vesznek.

„A Danubius Hotels nem pusztán egy szállodacsoport, hanem a szakmai utánpótlás egyik fontos bázisa a magyarországi idegenforgalmi szektorban. Éppen ezért feladatunknak érezzük, hogy lehetőséget teremtsünk a tehetséges fiataloknak a nagyközönség előtt történő bemutatkozásra” – mondta Kovács Balázs. A Danubius Hotels vezérigazgatója kifejtette: a megmérettetés egyszerre erősítheti a résztvevők elhivatottságát, valamint növelheti a szakma vonzerejét korosztályuk többi tagja előtt is.

A versenyen a résztvevők elméletből is vizsgáznak, amelynek keretében napjaink vendégigényével, illetve a korszerű vendéglátás követelményeivel kapcsolatban is kapnak feladatokat. Az esemény csúcspontja a második nap estéjén tartandó gálavacsora, ahol a versenyzők értékelése is megtörténik. Az ünnepélyes díjkiosztóra pedig az utolsó napon kerül sor, ahol pénznyereményeket, ajándékokat (pl. értékes konyhai eszközöket), valamint könyveket adnak át a legjobbaknak.

„A verseny résztvevői még csak most fejezik majd be tanulmányaikat, mégis fontos, hogy versenykörülmények között is összemérhessék tudásukat, hiszen a jövő sztárséfjei, -cukrászai és éttermi szakemberei is közülük fognak kikerülni” – tette hozzá a Danubius Hotels Zrt. vezérigazgatója.

Forrás: Vendég&Hotel Online


Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.