Mire vágyik a vendég? Énidőre

Leginkább színvonalas wellness-szolgáltatásokkal, valamint többgenerációs programkínálattal segíthetik a szállodák, hogy a náluk töltött időt vendégeik minőségi énidőként éljék meg – derül ki a hévízi NaturMed Hotel Carbona megbízásából a 18-59 éves korosztály körében végzett országos reprezentatív kutatásból. A saját magunkra fordítható időt több szempont szerint vizsgáló felmérés alapján a magyarok 82 százaléka szerint legalább napi egyórás énidőre van szükségünk.

Az országos, reprezentatív kutatás eredményei alapján a magyarok többsége tisztában van az énidő jelentőségével: a megkérdezettek 37 százaléka szerint naponta többször, 44 százalékuk szerint pedig legalább naponta egyszer fontos lenne beiktatni legalább egyórás énidőt.

Dr. Somogyi Katalin, a hévízi NaturMed Hotel Carbona főorvosa szerint érdemes rendszeresen a megszokottól eltérő helyszínen programot tervezni, így biztosítva, hogy nem az otthoni feladatok, például a takarítás vagy egyéb ház körüli munkák jutnak eszünkbe, ha felszabadul végre egy kis saját időnk.

A kutatás ehhez kapcsolódóan kitért arra, hogy egy szálloda miként biztosíthatja leghatékonyabban az énidő eltöltését. A válaszadók közül legtöbben a minőségi wellnesskezeléseket jelezték (41%). Sokan tartják fontosnak ugyanakkor, hogy a család minden tagja találjon érdekes elfoglaltságot (34%), tehát a hotel kínáljon programokat több generáció számára is. Ezek mellett a nyugodt alvást biztosító szolgáltatások is dobogósok lettek (30%): bár nem kapcsolódnak közvetlenül az aktívan töltött énidőhöz, a válaszadók minden bizonnyal úgy gondolták, hogy a megfelelő alvás része vagy legalábbis elősegítője a magunkra fordított minőségi időnek.

A kutatás szerint a válaszadók 27 százaléka akár többször is, 33 százalék pedig egy alkalommal naponta tud egy órát magára fordítani. Magas ugyanakkor azoknak az aránya is, akiknek erre nem jut mindennap idejük: 22 százalék hetente néhányszor, 8 százalék egyszer tud saját időt teremteni magának, 9 százalék pedig még ennél is ritkábban.

Dr. Somogyi Katalin szerint a saját idő megteremtésében sokat segít, ha rendelkezünk valamilyen napi rutinnal, például rendszeresen ugyanabban az időpontban sportolunk. A kutatás eredményei alapján ilyen módszert a megkérdezetteknek csak harmada (34%) használ napi, és 22 százalékuk heti rendszerességgel. A résztvevők 44 százaléka pedig egyáltalán nem rendelkezik olyan rutinnal, amely segítségével biztosítja önmaga számára az énidőt.

 

A felmérés alapján az énidőt biztosító rendszeres elfoglaltságok között a legtöbben sporttevékenységeket, valamint az olvasást említették. Ezek mellett a tévézés és a családi programok szerepeltek még a legtöbbször jelzett időtöltések között.

 

 

 


Megújult a Kempinski Hotel Corvinus

Megújult a Kempinski Hotel Corvinus  

350 új élmény: a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben befejeződött a szobák és lakosztályok felújítása.
Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.