A szálláshelyek biztonsági kamerarendszerei kulcsfontosságú szerepet játszanak a vendégek védelmében és a jogsértések megelőzésében.
Mivel a válaszadó szállodák mindegyike rendelkezik valamilyen szintű kamerás megfigyelőrendszerrel, így kijelenthetjük, hogy kiemelten fontosnak tartják ezt a két értéket. Azonban a TP-Link felmérése szerint a megkérdezett szálláshelyek többsége már legalább nyolc éve használja jelenlegi elektronikus megfigyelőrendszerét, amelyek jelentős része nem képes biometrikus azonosításra (arcfelismerésre) vagy hangfelvételre. Noha ezek a rendszerek a bejáratoknál, a recepciókon és a közösségi terekben biztosítanak megfigyelést, kérdéses, hogy megfelelnek-e a mai biztonsági kihívásoknak.
Az elemzésből kiderült, hogy a szálláshelyek csak 37 százaléka rendelkezik olyan kamerával, amely arcfelismerésre is alkalmas, ami napjainkban a megbízhatóság egyik fontos mércéje.
Annak ellenére, hogy az elavult kamerarendszerek sok helyen még mindig kielégítőnek tűnnek, felmerül az igény a korszerűsítésre, különösen olyan területeken, ahol a vendégek biztonságának növelése és a jogsértések hatékonyabb felderítése érdekében a modern technológia elengedhetetlen lenne.
A korszerű kamerarendszerek legfontosabb ismérvei közé tartozik a magas felbontású képminőség, amely lehetővé teszi az apró részletek pontos rögzítését, akár éjszakai fény- viszonyok között is, infravörös technológiával.
Az intelligens funkciók, mint például a mozgásérzékelés, arcfelismerés és rendszámfelismerés, növelik a hatékonyságot és a biztonságot.
Az IP-alapú kamerák távoli hozzáférést biztosítanak, így valós időben figyelhetők a felvételek, és könnyen integrálhatók más biztonsági rendszerekkel. Emellett fontos szempont az adatvédelem és a megbízható tárolási megoldások, melyek biztosítják, hogy a rögzített adatok biztonságosan és hosszú távon hozzáférhetők legyenek.
Kamerarendszerek funkciói a kutatás alapján
A felvételek megtekintése és azok továbbítása a rendőrség számára ugyan probléma- mentesen megoldható, de a felvételek havi néhány alkalommal történő visszanézése, amely leginkább parkoló balesetek és lopásgyanúk kivizsgálására korlátozódik, szintén rámutat arra, hogy a meglévő rendszerek korlátozott kapacitással működnek.
Hasonló a helyzet az üzemeltetésre hasznát szoftverekkel kapcsolatban is:
Bár a megkérdezett szálláshelyek többsége elégedett jelenlegi rendszerével, az arcfel- ismerésre és hangfelvételre képes kamerák hiánya, valamint az elavult technológia használata arra figyelmeztet, hogy a szálláshelyek biztonsági rendszerei komoly
korszerűsítésre szorulhatnak a jövőben.
Milyen gyakran és milyen okból kerülnek megtekintésre a felvételek
A megkérdezett szálláshelyek többsége nemcsak saját maga képes megtekinteni a kamerafelvételeket, hanem szükség esetén gyorsan továbbítani is tudja azokat a rendőrségnek.
Egy átlagos hónapban jellemzően 3-4 alkalommal kerül sor a kamerafelvételek vissza- nézésére, amelynek leggyakoribb okai közé tartoznak a parkolóban történt balesetek és a lopás gyanújának kivizsgálása, de munkavállalók és beszállítók ellenőrzése is okot adhat a megtekintésre. Átlagosan az esetek háromnegyedében (74 százalék) tudnak a kamerafel-vételek segítséget nyújtani.