Nincs lehetetlen kérés a luxusszállodákban

A leglehetetlenebbnek tűnő kérésektől sem hökkennek meg a legelegánsabb szállodák concierge-ei, akik a szálloda vendégeinek a lehető legteljesebb kiszolgálásáért felelnek. Ahogy a világ legfelkapottabb helyein, úgy Budapesten is bámulatos bravúrokat hajtanak végre a problémamegoldók. Erről készített összeállítást a Bors.

- Különleges hajós vagy helikopteres városnézés szinte mindennapos kérés, ám egy vendégünk nemrég repülőgépet szeretett volna vásárolni egyhetes itt-tartózkodása alatt.A különleges kívánságokat teljesítő szakemberünk a rendelkezésre álló idő alatt megoldotta a feladatot - mesélte Juhász Klaudia, az ötcsillagos Sofitel Budapest kommunikációs menedzsere.

Az időzítéssel volt gond Eros Ramazzotti kapcsán, aki a Hotel Presidentben szállt meg.
- Az olasz énekes kizárólag libatollal töltött ágyneműt tűrt meg a hálószobájába, s azt is pontosan megadta, milyen sűrűnek kell lennie a tölteléknek. Egy ilyen garnitúrát felkutatni megoldható kategóriába tartozik, ám halottak napján, amikor minden üzlet zárva tart, komoly kihívást jelentett - emlékszik vissza Sesztakova Anna, a szálloda kommunikációs vezetője.

A hotel saját helikopter-leszállópályával rendelkezik, amit egy üzletember avatott fel, de berendezték az elnöki lakosztály pánikszobáját is. - Elie Wiesel amerikai író tízfős testőrséggel érkezett, és a NATO biztonsági igényeinek megfelelő golyóálló üvegű elnöki lakosztályt kérte, ahonnan közvetlen lift visz a helikopterkikötőhöz. Kívánságára feltöltöttük a pánikszobát is, mely bombabiztos ajtajával, saját áram- és légrendszerével tökéletes biztonságot nyújt.

- A Magyar Nagydíj idején szállt meg nálunk két orosz vendég. Mivel a verseny napján óriási felfordulás volt, és állt az egész város, kétségessé vált, hogy a verseny megkezdése előtt kiérnek-e a Hungaroringre. A concierge-ünkjó kapcsolatai révén elintézte, hogy rendőrmotoros felvezetést kapjanak - emlékszik vissza Ambrusz Éva, a Radisson Blu Béke Hotel PR-menedzsere. - Évekkel később ugyanők azt kérték, szakemberünk intézze el, hogy a hegyeshalmi határig megkaphassák a rendőri felvezetést. Mivel a rendőrségi felvezetést a megyei kapitányságok intézik, ez pedig több megyét átfogó projekt lett volna, sajnos nem tudtunk nekik segíteni.

A Kempinski Hotel Corvinus főportaszolgálatát is többször próbára tették már az évek során. - Egy vendégünk azt kérte, segítsünk megtalálni szülőházát Mezőkövesden. Segítségül átnyújtott egy 1930-ban készült képet az épületről.Egy másik alkalommal villámgyorsan kellett speciális autószállítót kerítenünk, amire fel tudott hajtani az M5-ösön lerobbant vendégünk Ferrarija.A sportautó-tulajdonos ugyanis nem engedte, hogy daruval emeljék négykerekűjét a trélerre - sztorizott a Borsnak Dudás Ildikó, a szálloda marketingmenedzsere.- Egy magas rangú vendég késő este érkezett a szállodába, és másnap reggel 8-kor az ország legfőbb méltóságainak egyikével volt hivatalos találkozója. A csomagja viszont elkeveredett a reptéren. Az éjszakás recepciós kollégák úgy tudtak segíteni a helyzeten, hogy a vendég végigpróbálta a rajtuk lévő uniformisokat, és kölcsönkapta azt, ami méret ben leginkább passzolt rá mesélte Keserü Franciska, a Le Meridien Budapest szálloda PR-menedzsere. (Bors)

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.