Nyolc marketing gyémánt díj - a fürdővárosok jó megoldásaiért

A nyugat-dunántúli fürdővárosok újszerű módon mutatják be a helyi attrakciókat, ezzel egy év alatt 100 ezer vendégéjszakával növelték eredményüket.

Bükfürdőn Flow napot szerveztek, Sárváron egy online, a fürdőváros kikapcsolódási lehetőségeit bemutató kirakós játékot fejlesztettek, Zalakaroson pedig Magyarország első wild food ételét keresték. Ilyen és ehhez hasonló innovatív kampányokkal mutatták meg az elmúlt hónapokban a nyugat-dunántúli fürdővárosok azt, hogy milyen attrakciók várják a régióba érkező turistákat. Bükfürdő, Sárvár és Zalakaros munkáját a szakma is elismerte. A kampányok kidolgozásáért felelős helyi TDM irodák képviselői összesen nyolc marketing gyémánt díjjal térhettek haza a 2019-es Országos Városmarketing Díj versenyéről.

 

Haller Ferenc, a Sárvár Tourist és TDM Nonprofit Kft. ügyvezetője szerint a marketing szakma elismerése és a térségbe érkező vendégek számának növekedése bizonyítja, hogy óriási erő rejlik a TDM-ekben. Akkor pedig különösen, ha a lehetőségeiket összeadva együtt tudnak dolgozni egy közös célért - fogalmazott. Erre jó példa egy új, a büki, a sárvári és a zalakarosi fürdők összefogásával megvalósuló nyári akció is - mondta Haller Ferenc. Ennek a lényege, hogy az, aki mindhárom fürdőváros strandját meglátogatja a nyáron, az ősszel féláron lazíthat az általa választott - az akcióban résztvevő - fürdő valamelyikében.  

 

A három fürdőváros régióra gyakorolt pozitív hatását a turisztikai eredményeket részletező kimutatások is jól reprezentálják. A kereskedelmi szálláshelyek 2018-as vendégforgalmát nézve Bükfürdőn, Sárváron és Zalakaroson összesen közel 1 millió 900 ezer (1.873.197) vendégéjszakát regisztráltak. Ami a TOP10, termálfürdővel rendelkező vidéki település forgalmának (5.249.629) csaknem 40 százaléka.  

A marketingbe fektetett munka értékét pedig jól példázza az, hogy a 2017-es évhez (1.779.338) képest a három fürdőváros összesen közel 100 ezerrel növelni is tudta a vendégéjszakák számát a kereskedelmi szálláshelyein - fűzte hozzá Haller Ferenc. 

Az Országos Városmarketing Díj rendezvényéről Bükfürdő kettő, Sárvár és Zalakaros pedig három-három gyémánt díjjal tért haza. Ami egyebek mellett azt is jelzi, hogy a kikapcsolódásra vágyók bármelyik fürdővárost is választják, élményekben bőven lesz részük.

De egy úgynevezett gyógyfürdő túrát is tehetnek a nyugati határszélre érkező utazók. Egyetlen nyaralás alkalmával akár mindhárom fürdővárosba ellátogathatnak. Sárvár és Bükfürdő csupán 20 percre található egymástól, de Zalakaros is alig több mint másfél óra alatt megközelíthető mindkét Vas megyei fürdővárosból - tette hozzá a sárvári TDM ügyvezetője.


Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.
Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra

Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra 

A budapesti Mövenpick Hotel Budapest Centre története mesébe illő, megjelenése lenyűgöző.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.