Okostelefonos hotel nyílt a pesti Bulinegyednél

Bombaüzlet, és mindössze egy okostelefon kell hozzá. Az meg kinek nincs?

Európában elsőként március 6-án a vendég okostelefonjával vezérelt szálloda nyílt a pesti Bulinegyednél. TMRW (Tomorrow) Hotels applikációval vezérelt négycsillag színvonalú KViHotel 40 szobája a 21. század leginnovatívabb megoldásaival üzemel: saját okostelefonos applikációja segítségével a foglalástól a kicsekkolásig a vendégek kezébe adja az irányítást, mondta el a megnyitón Kató Csaba ötletgazda, informatikai vállalkozó. Aki hozzátette, két év informatikai fejlesztés után nyílhatott meg a korábbi irodaházból teljes átalakítás után Budapest első négycsillagos színvonalú és kizárólag a vendég okostelefonja által vezérelt okoshotelje, amely a legújabb utazási trendek és a jövő elvárásai alapján a holnap utazói számára kínál egyedülálló szállodaélményt. 
Palicz Péter lett a ház igazgatója (korábban az Intercontinental Hotel sajtós-marketingeseként dolgozott), aki hozzátette, a ház, amit vezet mostantól, majdnem teljesen személyzet nélkül működik, szinte minden funkciót a vendég a saját okostelefonja segítségével irányít. Az alkalmazás megvalósulási modellje szabadalmi eljárás alatt van.
A hotel vendégei voltaképpen minden szolgáltatást egyetlen gombnyomással vehetnek igénybe: az alkalmazás segítségével foglalhatnak szobát, majd sorban állás nélkül, akár már érkezés előtt 48 órával bejelentkezhetnek, kiválasztva az emeletet és a szobát. 
 A telefon a Bluetooth kapcsolat révén egyben a szobakulcs is, késő éjszakai érkezés esetén pedig a vendég telefonja nyitja a szálloda főbejáratát is. A szállóvendégek vezérelhetik többek között a hűtést-fűtést, akár az utcáról, vagy bárhonnét távolabbról is beállíthatják előre a szoba kívánt hőfokát az érkezése időpontjára.
 
A vendég az applikáción keresztül fizethet, rendelhet taxit, miközben a fizetési folyamatait is nyomon követi. Ezeken kívül a kijelentkezés is a saját mobilról történik, nem szükséges hozzá sorban állni és a számla rendezése is az applikáció segítségével intézhető. A fizetés bankkártyával történik, a számla a megadott e-mail címre online érkezik. 
A housekeeping munkáját is jelentősen leegyszerűsíti és optimalizálja a speciális alkalmazás: a szobalányok munkarendjét egy előre megírt algoritmus szerint, az okostelefonjukra telepített alkalmazás szervezi, és a rendszer osztja ki számukra a teendőiket. Prioritást kap az a szoba, ahová aznap új vendég érkezik: a távozó vendég kijelentkezésekor pedig ennek a szobának a takarítását helyezi a takarítási lista elejére, és amint elkészül a szoba takarítása, az alkalmazás push-üzenetben értesíti is a szobát elfoglalni készülő és már bejelentkezett szállóvendéget, hogy felmehet a szobába.
 
A szobákban az antracitszürke és sárga, valamint a kék és zöld színkombinációk dominálnak. A 18-36 négyzetméter közötti alapterületű lakóegységeknek három típusa  foglalható:  superior, deluxe, és junior suite. A földszinten található három szoba pedig a belső udvari kertrészre nyíló terasszal is rendelkezik.
 
A vendégek térítésmentesen fogyaszthatnak ízesített ásványvizeket és snackeket a szobai minibárból, minden szoba okos TV-vel felszerelt, az alagsorban reggeliző helyiség van. 
A költséghatékony beruházásnak és üzemeltetésnek köszönhetően a szálloda legfeljebb 15 fős személyzetet foglalkoztat, és a hotel a széles körű digitalizációval a papírfelhasználást gyakorlatilag nullára csökkenti, így nincs szükség házon belül nyomtatási megoldásokra sem.
Kérdésünkre, miszerint mi történik, ha a vendég elveszti, elhagyja a telefonját, vagy ellopják tőle, a menedzsment azt válaszolta, természetesen erre is gondoltak, ezért tartanak a ház bárjában csere- vagy tartalékkészülékeket, amelyeket odaadnak a bajba jutott vendégnek, amennyiben megfelelően igazolja magát. Valamint a nap 24 órájában a virtuális recepciós is rendelkezésre áll, aki mindenben segíti a háborítatlan bejutást a házba, és az ott alvást. 
 
 

 

Forrás: Vendég


Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén

Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén  

Két észak-magyarországi szálláshely nyerte el ma a nemzetközi Good Travel Seal minősítést, amelyet a világ egyik vezető fenntarthatósági turisztikai értékelőrendszereként tartanak számon.
MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly

MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly 

Márciusi trendriport a KSH adatai alapján.
Brandváltás ennél a patinás fővárosi szállodánál

Brandváltás ennél a patinás fővárosi szállodánál 

A Mövenpick bejelentette a Mövenpick Hotel Budapest Centre megnyitását.
Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen

Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen 

A Hunguest Hotels szállodaláncnál a lánc számos szállodája teljes körűen megújult, köztük hévízi egységeik is.
Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra

Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra 

Évekkel ezelőtt, fejlesztés céljából zárt be az egri Hunguest Hotel Flóra azért, hogy 2024. december 18-án megújult külsővel és belsővel születhessen újjá.
A szállodások keleti régióülésére készül a megújult Hunguest Béke

A szállodások keleti régióülésére készül a megújult Hunguest Béke  

Május 7-én a nemrég újranyitott hajdúszoboszlói Hunguest Béke szállodában rendezik meg a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) keleti régióülését.  
Igazgatóváltás a Dorothea Hotel élén

Igazgatóváltás a Dorothea Hotel élén 

Az ötcsillagos budapesti belvárosi ház vezetése 2025 március elsejétől változott.
Új ötcsillagos ház nyílik Hévízen

Új ötcsillagos ház nyílik Hévízen 

Az ötcsillagos szállodában a vendégeket nem csak a luxus legmagasabb foka, hanem valódi testi-lelki feltöltődés várja.
Boeingből luxushotel

Boeingből luxushotel 

Felix Demin 2023 végén nyitotta meg a világ egyik legkülönlegesebb szálláshelyét: a Private Jet Villát.
Pihenés és konferenciaélet újratöltve:  nyitva Hajdúszoboszló ikonikus szállodája

Pihenés és konferenciaélet újratöltve: nyitva Hajdúszoboszló ikonikus szállodája 

A ház az elmúlt években teljesen megújult: a teljes felújtásnak köszönhetően modern külsővel és elegáns belső tereivel várja ismét vendégeit.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.