Európában elsőként március 6-án a vendég okostelefonjával vezérelt szálloda nyílt a pesti Bulinegyednél. A TMRW (Tomorrow) Hotels applikációval vezérelt négycsillag színvonalú KViHotel 40 szobája a 21. század leginnovatívabb megoldásaival üzemel: saját okostelefonos applikációja segítségével a foglalástól a kicsekkolásig a vendégek kezébe adja az irányítást, mondta el a megnyitón Kató Csaba ötletgazda, informatikai vállalkozó. Aki hozzátette, két év informatikai fejlesztés után nyílhatott meg a korábbi irodaházból teljes átalakítás után Budapest első négycsillagos színvonalú és kizárólag a vendég okostelefonja által vezérelt okoshotelje, amely a legújabb utazási trendek és a jövő elvárásai alapján a holnap utazói számára kínál egyedülálló szállodaélményt.
Palicz Péter lett a ház igazgatója (korábban az Intercontinental Hotel sajtós-marketingeseként dolgozott), aki hozzátette, a ház, amit vezet mostantól, majdnem teljesen személyzet nélkül működik, szinte minden funkciót a vendég a saját okostelefonja segítségével irányít. Az alkalmazás megvalósulási modellje szabadalmi eljárás alatt van.
A hotel vendégei voltaképpen minden szolgáltatást egyetlen gombnyomással vehetnek igénybe: az alkalmazás segítségével foglalhatnak szobát, majd sorban állás nélkül, akár már érkezés előtt 48 órával bejelentkezhetnek, kiválasztva az emeletet és a szobát.
A telefon a Bluetooth kapcsolat révén egyben a szobakulcs is, késő éjszakai érkezés esetén pedig a vendég telefonja nyitja a szálloda főbejáratát is. A szállóvendégek vezérelhetik többek között a hűtést-fűtést, akár az utcáról, vagy bárhonnét távolabbról is beállíthatják előre a szoba kívánt hőfokát az érkezése időpontjára.
A vendég az applikáción keresztül fizethet, rendelhet taxit, miközben a fizetési folyamatait is nyomon követi. Ezeken kívül a kijelentkezés is a saját mobilról történik, nem szükséges hozzá sorban állni és a számla rendezése is az applikáció segítségével intézhető. A fizetés bankkártyával történik, a számla a megadott e-mail címre online érkezik.
A housekeeping munkáját is jelentősen leegyszerűsíti és optimalizálja a speciális alkalmazás: a szobalányok munkarendjét egy előre megírt algoritmus szerint, az okostelefonjukra telepített alkalmazás szervezi, és a rendszer osztja ki számukra a teendőiket. Prioritást kap az a szoba, ahová aznap új vendég érkezik: a távozó vendég kijelentkezésekor pedig ennek a szobának a takarítását helyezi a takarítási lista elejére, és amint elkészül a szoba takarítása, az alkalmazás push-üzenetben értesíti is a szobát elfoglalni készülő és már bejelentkezett szállóvendéget, hogy felmehet a szobába.
A szobákban az antracitszürke és sárga, valamint a kék és zöld színkombinációk dominálnak. A 18-36 négyzetméter közötti alapterületű lakóegységeknek három típusa foglalható: superior, deluxe, és junior suite. A földszinten található három szoba pedig a belső udvari kertrészre nyíló terasszal is rendelkezik.
A vendégek térítésmentesen fogyaszthatnak ízesített ásványvizeket és snackeket a szobai minibárból, minden szoba okos TV-vel felszerelt, az alagsorban reggeliző helyiség van.
A költséghatékony beruházásnak és üzemeltetésnek köszönhetően a szálloda legfeljebb 15 fős személyzetet foglalkoztat, és a hotel a széles körű digitalizációval a papírfelhasználást gyakorlatilag nullára csökkenti, így nincs szükség házon belül nyomtatási megoldásokra sem.
Kérdésünkre, miszerint mi történik, ha a vendég elveszti, elhagyja a telefonját, vagy ellopják tőle, a menedzsment azt válaszolta, természetesen erre is gondoltak, ezért tartanak a ház bárjában csere- vagy tartalékkészülékeket, amelyeket odaadnak a bajba jutott vendégnek, amennyiben megfelelően igazolja magát. Valamint a nap 24 órájában a virtuális recepciós is rendelkezésre áll, aki mindenben segíti a háborítatlan bejutást a házba, és az ott alvást.
Forrás: Vendég