Okostelefonos hotel nyílt a pesti Bulinegyednél

Bombaüzlet, és mindössze egy okostelefon kell hozzá. Az meg kinek nincs?

Európában elsőként március 6-án a vendég okostelefonjával vezérelt szálloda nyílt a pesti Bulinegyednél. TMRW (Tomorrow) Hotels applikációval vezérelt négycsillag színvonalú KViHotel 40 szobája a 21. század leginnovatívabb megoldásaival üzemel: saját okostelefonos applikációja segítségével a foglalástól a kicsekkolásig a vendégek kezébe adja az irányítást, mondta el a megnyitón Kató Csaba ötletgazda, informatikai vállalkozó. Aki hozzátette, két év informatikai fejlesztés után nyílhatott meg a korábbi irodaházból teljes átalakítás után Budapest első négycsillagos színvonalú és kizárólag a vendég okostelefonja által vezérelt okoshotelje, amely a legújabb utazási trendek és a jövő elvárásai alapján a holnap utazói számára kínál egyedülálló szállodaélményt. 
Palicz Péter lett a ház igazgatója (korábban az Intercontinental Hotel sajtós-marketingeseként dolgozott), aki hozzátette, a ház, amit vezet mostantól, majdnem teljesen személyzet nélkül működik, szinte minden funkciót a vendég a saját okostelefonja segítségével irányít. Az alkalmazás megvalósulási modellje szabadalmi eljárás alatt van.
A hotel vendégei voltaképpen minden szolgáltatást egyetlen gombnyomással vehetnek igénybe: az alkalmazás segítségével foglalhatnak szobát, majd sorban állás nélkül, akár már érkezés előtt 48 órával bejelentkezhetnek, kiválasztva az emeletet és a szobát. 
 A telefon a Bluetooth kapcsolat révén egyben a szobakulcs is, késő éjszakai érkezés esetén pedig a vendég telefonja nyitja a szálloda főbejáratát is. A szállóvendégek vezérelhetik többek között a hűtést-fűtést, akár az utcáról, vagy bárhonnét távolabbról is beállíthatják előre a szoba kívánt hőfokát az érkezése időpontjára.
 
A vendég az applikáción keresztül fizethet, rendelhet taxit, miközben a fizetési folyamatait is nyomon követi. Ezeken kívül a kijelentkezés is a saját mobilról történik, nem szükséges hozzá sorban állni és a számla rendezése is az applikáció segítségével intézhető. A fizetés bankkártyával történik, a számla a megadott e-mail címre online érkezik. 
A housekeeping munkáját is jelentősen leegyszerűsíti és optimalizálja a speciális alkalmazás: a szobalányok munkarendjét egy előre megírt algoritmus szerint, az okostelefonjukra telepített alkalmazás szervezi, és a rendszer osztja ki számukra a teendőiket. Prioritást kap az a szoba, ahová aznap új vendég érkezik: a távozó vendég kijelentkezésekor pedig ennek a szobának a takarítását helyezi a takarítási lista elejére, és amint elkészül a szoba takarítása, az alkalmazás push-üzenetben értesíti is a szobát elfoglalni készülő és már bejelentkezett szállóvendéget, hogy felmehet a szobába.
 
A szobákban az antracitszürke és sárga, valamint a kék és zöld színkombinációk dominálnak. A 18-36 négyzetméter közötti alapterületű lakóegységeknek három típusa  foglalható:  superior, deluxe, és junior suite. A földszinten található három szoba pedig a belső udvari kertrészre nyíló terasszal is rendelkezik.
 
A vendégek térítésmentesen fogyaszthatnak ízesített ásványvizeket és snackeket a szobai minibárból, minden szoba okos TV-vel felszerelt, az alagsorban reggeliző helyiség van. 
A költséghatékony beruházásnak és üzemeltetésnek köszönhetően a szálloda legfeljebb 15 fős személyzetet foglalkoztat, és a hotel a széles körű digitalizációval a papírfelhasználást gyakorlatilag nullára csökkenti, így nincs szükség házon belül nyomtatási megoldásokra sem.
Kérdésünkre, miszerint mi történik, ha a vendég elveszti, elhagyja a telefonját, vagy ellopják tőle, a menedzsment azt válaszolta, természetesen erre is gondoltak, ezért tartanak a ház bárjában csere- vagy tartalékkészülékeket, amelyeket odaadnak a bajba jutott vendégnek, amennyiben megfelelően igazolja magát. Valamint a nap 24 órájában a virtuális recepciós is rendelkezésre áll, aki mindenben segíti a háborítatlan bejutást a házba, és az ott alvást. 
 
 

 

Forrás: Vendég


A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?