Októberben is jól teljesített a magyar turizmus

A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adataiazt mutatják,hogy októberben is jól teljesített a magyar turizmus. Erős külföldi vendégforgalom, stabil belföldi kereslet, magasabb bevételek, és jelentősen emelkedőSzép-kártya forgalom jellemezték októberbenaz ágazatot.

"Örvendetes, hogy hazánk egyre népszerűbb úti cél a külföldi vendégek körében, és mi magyarok is évről évre többet utazunk belföldön. 2019 első tíz hónapjában tovább nőtt a vendégek száma Magyarországon, október végére megközelítette a 11 milliót, ami 1,4%-os növekedést jelent 2018 azonos időszakához képest. Októberben a vendégforgalom 6,2%-kal emelkedett a hazai kereskedelmi szálláshelyeken, a növekedés ütemét pedig jelentősen meghatározta az erős külföldi vendégforgalom. A külföldi turisták idén októberben 546 ezren érkeztek, 9,2%-kal többen, mint tavaly ugyanekkor, és 1,3 millió éjszakát töltöttek ahazai kereskedelmi szálláshelyeken, ami jelentős, 10,3%-os növekedést jelent.

A belföldi vendégforgalom motorja továbbra is a Széchenyi Pihenőkártya, a kártyatulajdonosok 2,5 milliárd forintot költöttek, amely 64,1%-os emelkedést jelent 2018 októberéhez képest. A hazai szálláshelyek bevételei is töretlenül emelkednek, kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó árbevétele 9,8%-kal növekedettoktóberben, 2018 októberéhez képest.

Magyarország októberi TOP 10 küldőországaközött bővülést mutatott a Németországból, Csehországból, az Egyesült Királyságból, Oroszországból, Kínából, Olaszországból, Izraelből és Romániából érkező vendégek száma.Havi szinten pedig kiemelkedő az Izraelből (+49,8%), Csehországból (+35,2%), Lengyelországból (+28,7%) és az Olaszországból (+26,9%) érkezők forgalomemelkedése.

2020. januártól a teljes szálláshelyszolgáltatási szektorban életbe lép az új digitális adatszolgáltatási rendszer, amelynek köszönhetően a jövőben naprakész, pontos és a teljes szektorra kiterjedő statisztikák fogják támogatni az ágazatban megvalósuló turisztikai fejlesztéseket, kampányokat, biztosítva a magyar turizmus hosszú távú versenyképességét" - áll az MTÜ közleményében.

Forrás: Turizmus Online


Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?