Pénztárgép-ellenőrzés, étterem-átalakítás, nyári teraszparti

A Városligeti-tó partján, csodálatos adottságú, csúcskategóriás helyen találkozunk szakmai vendégeinkkel, László Árpád birodalmában. Az időjárás is kegyes hozzánk: bár egész reggel szakad az eső, a program idejére verőfényes napsütés köszönti résztvevőinket.

Első témánk az online pénztárgépekkel kapcsolatos első adóhatósági tapasztalatok, amelyekkel kapcsolatban Varga- Biller Katalin (adóügyi igazgatóhelyettes, NAV) elmondja, 105 ezer online pénztárgép működik, és az ezekből kinyert adattárolás és az adatok ellenőrzése zajlik mostanában a NAV berkein belül.

„AMI NINCS A GÉPBEN, ARRÓL NEM TUD A HATÓSÁG”

Többek között elhangzik, hogy a NAV szerverei félóránként hívnak/ hívhatnak le adatokat a működésben lévő pénztárgépekről, eze- ket szűrés nélkül rögzítik, majd következő lépésként a megfelelő adózóhoz rendelik a kapott információt. Csoportokat is képesek vizsgálni – ez az ellenőrzés menete miatt szükséges. Alapvetően mostanában még csupán tendenciákat vizsgálnak, és az továbbra is érvényes, hogy „amit nem ütnek be a gépbe, azt nem látja a ha- tóság”, kérdés, érdemes-e vállalni az ellenőrzés – ezzel a lebukás és a borsos büntetés – kockázatát. Általánosságban elmondható: a NAV ellenőrei véletlenszerűen „csapnak le” a különböző ügyfelekre, azaz többségében nem konkrét céllal indítanak vizsgálatot (bár erre is akad azért példa), és még csak a tapasztalatszerzések, az adat- gyűjtés időszaka zajlik – a komoly ellenőrzések ideje később jön el.

MIÉRT JÓ AZ EGYEDI MEGJELENÉS?

Egyedi igények, különleges kérések, saját tollvizsgáló labor, te- kintélyes referencialista – ezeket nyújtja a szegedi illetőségű Naturtex Kft., amelynek ügyvezetője, Nagyné Miske Margit egyedi gyártású, hímzéssel ellátott, beszövéssel, címkézéssel, logókkal ellátott párnákat, paplanokat mutat prezentációjában. Miért fontos az egyedi megjelenítés? Mert a szálloda sajátosságát, különleges világát jól jellemezheti, rögzíti a márkát a vendégnél, egyben esztétikai élményt nyújt, és az sem elhanyagolható szempont, hogy ennek használatával a mosodákban az elcserélés lehetősége is nagymértékben csökken.

CSIRKEPÖRKÖLT A FALON

Tizenöt éve nyílt meg, és azóta is egyfolytában nyit- va áll a pesti Nagyvásárcsarnok egyik emblematikus helye, a Fakanál étterem. Ez a szinte non-stop nyitva tartás nehezítette a hely felújításának ütemezését, így az átépítés közel két évig tartott, mondja Kelemen Csilla belsőépítész-tervező, aki a munkákat vezette. Mind a vendégteret, mind a konyhát jelentősen átalakították, előbbiben a falakra még a csirkepaprikás receptjét is felvésték angolul, utóbbiban pedig a Coninvest cég által forgalmazott konyhatechnológiai gépeket szereltek be. Mivel az épület műemlékvédelem alatt áll, ez meglehe- tősen nehezítette a munkát. Az is kihívást jelentett, hogy a konyhán naponta legalább 500 adag étel készül – és úgy kellett összeállítani a gépeket, hogy a napi sok-sok feladat elvégzése mellett ne legyen azért zsúfoltság.

SPÓROLÓS ÁRURENDELÉS

Az árurendelés során a konyhák vezetői általában ugyanazokkal a beszállítókkal dolgoznak, bár attól nyilván nem zárkóznak el, ha olcsóbban, de ugyanolyan jó és megbízható minőségben kapnak alapanyagot, mint ahogy megszokták. Ehhez nyújt segítséget egy fatal hazai startup vállalkozás, a Rendeljvelunk.hu., amelynek képviselője, Botond Szabolcs többek között azt is elmondja, hogy internetes portálukon nemcsak kedvező áron történő árurendelésre, hanem az árak összehasonlítására, sőt kiértékelésére is van lehetőség.

SE MESTER, SE TANULÓ JÖVŐRE?

Sokakat érintő téma, kiváló előadás – ez nyárköszöntő találkozónk utolsó szakmai programja, amelynek során Kovács László, a Magyar Vendéglátók Ipartestületének (MVI) elnöke arról a lehetetlen, ám jövő év szeptember elsejétől mégis életbe lépő rendeletről és annak várható hatásairól beszél, amely a tanulók foglalkoztatására vonatkozik a hazai vendéglátóhelyeken. „Egységes szakmai fellépés kell a megfelelő megoldás érdeké- ben” – hangsúlyozza az elnök, aki biztos abban, az új rendeletnek való megfelelés gyakorlatilag megvaló- síthatatlan, hiszen a tanulóképzés megvalósításához több ezer (hiányzó) mester kellene.


Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel

Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel 

NGM: tovább dübörög a turizmus a hazai szálláshelyeken.
Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben

Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben 

Bemutatkozott az ibis Styles Debrecen Airport Hotel.
KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról

KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról 

Áprilisban a turisztikai szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
Új tulajdonosnál a Budapest Marriott Hotel

Új tulajdonosnál a Budapest Marriott Hotel 

Jó ideje árulták, mostanra megszületett a megállapodás: tulajdonost váltott a Duna-parti ötcsillagos szálloda.
MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra

MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége idén is meghirdette társult tagjai részére az Év Technológiai Újítása pályázatot.
Rangos nemzetközi minősítést zsebelt be a dél-balatoni szálloda

Rangos nemzetközi minősítést zsebelt be a dél-balatoni szálloda 

Elsőként a balatoni házak közül Green Globe-minősítést kapott a Mövenpick BalaLand Resort.
Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás

Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás 

Rövidülnek, de nem maradnak el a nyaralások. Tények és tervek a magyarok belföldi vakációjáról – a szállásfoglaló portál adatai alapján.
„Nyaralj most, fizess később” – Ki áll a Hilaris Hotels mögött?

„Nyaralj most, fizess később” – Ki áll a Hilaris Hotels mögött? 

A milliárdos, akiről ma mindenki beszél, de kevesen ismerik igazán.
Hilton, Marriot: irány Afrika!

Hilton, Marriot: irány Afrika! 

Bejelentette afrikai terjeszkedését a Hilton és a Marriot.
A házi kedvenc is szívesen látott vendég – robban a kisállatbarát szállások piaca

A házi kedvenc is szívesen látott vendég – robban a kisállatbarát szállások piaca 

Itthon akár háromszor annyiba is kerülhet a kisállatunk nyaralása, mint Európa más városaiban.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.