Sok szállodás elfelejti, pedig a szoba a lényeg

Érdekes, informatív, és jelentős szakmai közönséget vonzó előadást tartott az Utazás Kiállítás nyitónapján Csordás Imre, az Accent Hotel Management Kft. ügyvezető igazgatója az Utazás Fórumon. Nem csoda, hogy szállodaigazgatók, tulajdonosok ültek szép számmal a sorokban, hiszen előadásának témája a szállodahatékonyság, a sikeres üzemeltetés megoldásai voltak.

A költségek megoszlásának tekintetében sok újdonságot nem hallhattunk, hiszen az még tán egy laikus számára is nyilvánvaló, hogy egy szállodában a legtöbbe a bérek kerülnek, ezt követik az egyéb kiadások, majd az energiaszámlák kifizetése. Csordás kiemelte, szerencsés esetben már egy hotel tervezésének fázisában jelen lehet a későbbi üzemeltető – azonban, tette hozzá, ez nem mindig van így. És továbbra is a legfontosabb szempont mind az építés, mind a további üzemeltetés során az alapvető a szobák kialakítása, megoldásai, szolgáltatásai – ugyanis még mindig ez a legfőbb bevételi forrás a szállodák esetében.

A munkaerő-gazdálkodás szezonális kérdéseinek megoldásánál Csordás ügyvezető – nem véletlenül – az outsourcing megoldást emelte ki legoptimálisabb eszközként. Beszerzések optimalizálásánál pedig szintén saját példájukat hozta: náluk, az Access-nél központi beszerzést alkalmaznak, jelentős volumenkedvezményt is adnak, már csak azért is, hiszen ha a szerződésben szerepel, hogy X cégtől ezentúl X időszakon keresztül továbbra is vásárolnak – ez rendkívül motiváló lehet az árak kiszámításakor.

Végül a kontrollingról, riportingról beszélt a szakember, és itt szintén saját esetüket hozva megjegyezte, hogy ők állandóan a bevétel/költség oldalakat vizsgálják, és bizony nagyon csodálkozik azokon a szállodai menedzsmenteket, akiknek fogalmuk sincs egy-egy részlegük fenntartása, üzemeltetése, költségei mennyit tesznek ki. Majd hallhattuk, hogy egy spa vagy wellnessrészleg, egy étterem folyamatos üzemeltetése sokkal-sokkal többe kerül, mint egy szoba folyamatos kiadása – tehát egy szálloda esetében továbbra is a szobakiadás a legfőbb bevételi forrás – kanyarodott vissza az ügyvezető előadásának kezdetéhez a legvégén.


Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?