Sok szállodás elfelejti, pedig a szoba a lényeg

Érdekes, informatív, és jelentős szakmai közönséget vonzó előadást tartott az Utazás Kiállítás nyitónapján Csordás Imre, az Accent Hotel Management Kft. ügyvezető igazgatója az Utazás Fórumon. Nem csoda, hogy szállodaigazgatók, tulajdonosok ültek szép számmal a sorokban, hiszen előadásának témája a szállodahatékonyság, a sikeres üzemeltetés megoldásai voltak.

A költségek megoszlásának tekintetében sok újdonságot nem hallhattunk, hiszen az még tán egy laikus számára is nyilvánvaló, hogy egy szállodában a legtöbbe a bérek kerülnek, ezt követik az egyéb kiadások, majd az energiaszámlák kifizetése. Csordás kiemelte, szerencsés esetben már egy hotel tervezésének fázisában jelen lehet a későbbi üzemeltető – azonban, tette hozzá, ez nem mindig van így. És továbbra is a legfontosabb szempont mind az építés, mind a további üzemeltetés során az alapvető a szobák kialakítása, megoldásai, szolgáltatásai – ugyanis még mindig ez a legfőbb bevételi forrás a szállodák esetében.

A munkaerő-gazdálkodás szezonális kérdéseinek megoldásánál Csordás ügyvezető – nem véletlenül – az outsourcing megoldást emelte ki legoptimálisabb eszközként. Beszerzések optimalizálásánál pedig szintén saját példájukat hozta: náluk, az Access-nél központi beszerzést alkalmaznak, jelentős volumenkedvezményt is adnak, már csak azért is, hiszen ha a szerződésben szerepel, hogy X cégtől ezentúl X időszakon keresztül továbbra is vásárolnak – ez rendkívül motiváló lehet az árak kiszámításakor.

Végül a kontrollingról, riportingról beszélt a szakember, és itt szintén saját esetüket hozva megjegyezte, hogy ők állandóan a bevétel/költség oldalakat vizsgálják, és bizony nagyon csodálkozik azokon a szállodai menedzsmenteket, akiknek fogalmuk sincs egy-egy részlegük fenntartása, üzemeltetése, költségei mennyit tesznek ki. Majd hallhattuk, hogy egy spa vagy wellnessrészleg, egy étterem folyamatos üzemeltetése sokkal-sokkal többe kerül, mint egy szoba folyamatos kiadása – tehát egy szálloda esetében továbbra is a szobakiadás a legfőbb bevételi forrás – kanyarodott vissza az ügyvezető előadásának kezdetéhez a legvégén.


SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.