A költségek megoszlásának tekintetében sok újdonságot nem hallhattunk, hiszen az még tán egy laikus számára is nyilvánvaló, hogy egy szállodában a legtöbbe a bérek kerülnek, ezt követik az egyéb kiadások, majd az energiaszámlák kifizetése. Csordás kiemelte, szerencsés esetben már egy hotel tervezésének fázisában jelen lehet a későbbi üzemeltető – azonban, tette hozzá, ez nem mindig van így. És továbbra is a legfontosabb szempont mind az építés, mind a további üzemeltetés során az alapvető a szobák kialakítása, megoldásai, szolgáltatásai – ugyanis még mindig ez a legfőbb bevételi forrás a szállodák esetében.
A munkaerő-gazdálkodás szezonális kérdéseinek megoldásánál Csordás ügyvezető – nem véletlenül – az outsourcing megoldást emelte ki legoptimálisabb eszközként. Beszerzések optimalizálásánál pedig szintén saját példájukat hozta: náluk, az Access-nél központi beszerzést alkalmaznak, jelentős volumenkedvezményt is adnak, már csak azért is, hiszen ha a szerződésben szerepel, hogy X cégtől ezentúl X időszakon keresztül továbbra is vásárolnak – ez rendkívül motiváló lehet az árak kiszámításakor.
Végül a kontrollingról, riportingról beszélt a szakember, és itt szintén saját esetüket hozva megjegyezte, hogy ők állandóan a bevétel/költség oldalakat vizsgálják, és bizony nagyon csodálkozik azokon a szállodai menedzsmenteket, akiknek fogalmuk sincs egy-egy részlegük fenntartása, üzemeltetése, költségei mennyit tesznek ki. Majd hallhattuk, hogy egy spa vagy wellnessrészleg, egy étterem folyamatos üzemeltetése sokkal-sokkal többe kerül, mint egy szoba folyamatos kiadása – tehát egy szálloda esetében továbbra is a szobakiadás a legfőbb bevételi forrás – kanyarodott vissza az ügyvezető előadásának kezdetéhez a legvégén.